با حکم فرمانده کل قوا؛

تعداد سرلشکرهای نیروهای مسلح ایران به ۱۴ نفر رسید

به گزارش ایسنا، فرماندهی کل قوا در حکم انتصاب سردار پاسدار حسین سلامی به عنوان فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به او درجه سرلشکری اعطا کردند؛ با این ارتقاء درجه، تعداد سرلشکرهای نیروهای مسلح کشورمان به ۱۴ نفر رسید. درجه سرلشکری(دریابان) بالاترین درجه‌ای است که به برخی فرماندهان نیروهای مسلح در حال خدمت در جمهوری اسلامی ایران اعطا شده است.

    


سردار جعفری مسئول قرارگاه فرهنگی حضرت بقیةالله شد

فرمانده معظم کل قوا در حکمی سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری را به مسئولیت قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیةالله الاعظم اروحنا فداه منصوب کردند. در متن حکم حضرت آیت الله خامنه‌ای آمده است: نظر به تمایل جنابعالی به حضور در عرصه‌های فرهنگی و نقش‌آفرینی در جنگ نرم و با تقدیر از تلاش‌های شایسته‌تان در دوران فرماندهی کل سپاه، شما را به مسئولیت قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه منصوب می‌کنم.

    


توئیت دوپهلوی قالیباف

محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حساب رسمی خود در توئیتر پذیرش لوایح چهارگانه FATF را به ضرر کشور ارزیابی کرد. او در این توئیت نوشته است: «در شرایط فعلی، پذیرفتن توصیه‌های FATF، قطعا به ضرر ماست، اما پاسخ سریع و صریح «بله» یا «نه»، منافع ملی امروز و فردای ما را تأمین نمی‌کند.» او همچنین در ادامه از انتشار نخستین یادداشتش در این زمینه در شماره دیروز روزنامه نزدیک به خود با عنوان «ضرورت روزآمدسازی شیوه‌های مبارزه با نظام سلطه» خبر داد.

    


اصلاح طرح حمایت از سپاه

سید حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ارجاع طرح دوفوریتی مجلس برای تقویت جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر آمریکا به این کمیسیون، گفت: پس از ارجاع این طرح به کمیسیون، کمیته‌ای که این موضوع را پیگیری می‌کند تشکیل جلسه داد و آن را اصلاح کرد. این جلسه حدود سه ساعت به طول انجامید و اصلاحاتی در طرح مذکور ایجاد شد و متن نهایی را جهت تصویب در صحن کمیسیون امنیت ملی، به کمیسیون ارائه دادیم. به گفته وی در این جلسه معاون وزارت امور خارجه، معاون حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاون حقوقی وزارت دفاع و مسئولانی از اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات حضور داشتند.

    


وزیر دفاع به روسیه می‌رود

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی ارتشبد سرگئی شویگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه، به منظور سخنرانی در کنفرانس امنیتی روسیه، امروز (سوم اردیبهشت) وارد مسکو خواهد شد. وی در این سفر با همتای روسی خود دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مذاکره خواهد کرد. همچنین مذاکراتی نیز با وزرای دفاع، مقامات امنیتی و نظامی کشورهای مختلف شرکت کننده در کنفرانس امنیتی مسکو خواهد داشت. هشتمین کنفرانس امنیتی و بین المللی مسکو با حضور وزرای دفاع، روسای ستاد و فرماندهان عالیرتبه نظامی و دفاعی و مسئولین سازمانهای بین المللی از بیش80 کشور جهان طی دو روز برگزار خواهد شد.

    


دبیر هیات وزیران:

مردم درباره ایجاد نهاد ملی حقوق بشر اعلام‌نظرکنند

محسن حاجی میرزایی، دبیر هیأت دولت از مردم و کارشناسان دعوت کرد تا درباره ایجاد «نهاد ملی حقوق بشر و شهروندی» که با هدف تجمیع، تقویت و هم‌افزا کردن ظرفیت‌های موجود در این حوزه تشکیل می‌شود و از وعده‌های انتخاباتی روحانی بوده است، اعلام نظر کنند. به گفته وی متن کامل لایحه در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیأت دولت منتشر شده و نظرات عمومی از طریق این وبگاه به نشانی cabinetoffice.ir و همچنین رایانامه gov.cabinet@iripo تا پایان 15 اردیبهشت ماه 1398 دریافت و نتیجه پس از جمع‌بندی در کمیسیون لوایح، در هیات وزیران مطرح می‌شود.