صدور پیام مهم و راهبردی رهبر انقلاب؛ به زودی

پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله خامنه‌ای روز یکشنبه اعلام کرد که به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، بیانیه تفصیلی رهبر انقلاب در تبیین «گام دوم» انقلاب اسلامی در روز‌های آینده منتشر خواهد شد. خبرگزاری صداوسیما نیز نوشت از منابع موثق کسب اطلاع کرده که در روزهای آینده و به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود به دهه پنجم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیامی مهم و راهبردی خطاب به ملت بزرگ ایران صادر خواهند کرد.

    


واکنش به شعار مرگ بر اروپا

آیت‌الله سیدحسین موسوی تبریزی، دبیرکل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با اشاره به برخی شعارهای تفرقه‌افکنانه در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال شهر قم و شعار «مرگ بر اروپا» به ایلنا گفت: نباید این کارها را می‌کردند، چون ۲۲بهمن روز وحدت ملی مردم ایران است و این افراد باید بدانند که از کارشان، فقط دشمنان جمهوری اسلامی سود می‌برند. این که ما فقط دشمن دشمن کنیم و دایره دشمنان خود را بزرگتر کنیم، فقط دشمنان اصلی نظام جمهوری اسلامی خوشحال‌تر می‌شوند.

    


پیام‌های تبریک قطری برای روحانی

به گزارش لبنان 24، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر جشن روز ملی و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران تبریک گفت. همچنین «عبدالله بن حمد آل ثانی» معاون امیر قطر و «عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی» وزیر کشور قطر، پیام تبریکی را به همین مناسبت برای روحانی ارسال کردند.

    


نسل جدید، وارثان خوبی برای انقلاب هستند

حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضور یافته بود، حفظ اتحاد و همدلی مردم را رمز پیروزی انقلاب و ناشی از فهم و درک بالای آنها دانست و به مهر گفت: این امر سبب شده تا مردم به خصوص نسل جدید شرایط جدید را درک کنند و وارثان خوبی برای نسل ۵۷ باشند. ناطق نوری تاکید کرد: مردم درک و فهم تفکیک مسائل از یکدیگر را دارند.

    


نمایش موشک‌های بالستیک در راهپیمایی 22 بهمن

به گزارش تسنیم همزمان با برگزاری راهپیمایی 22 بهمن و 40 ساله شدن انقلاب اسلامی، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعدادی از موشک‌های بالستیک را که به دست متخصصان کشور تولید شده در مسیر راهپیمایی برای عموم مردم به نمایش گذاشت. این موشک‌ها شامل یک خودرو حامل موشک‌ بالستیک ذوالفقار (لانچر 2 فروندی)، یک فروند موشک بالستیک قیام و یک فروند موشک قدر است.

    


امیدواری برای برپایی جشن انقلاب در فلسطین

آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان در راهپیمایی 22 بهمن گفت: آمریکا از شوروی و روسیه نمی‌ترسد بلکه از اسلام و انقلاب می‌ترسد. ما هم به آمریکا می‌گوییم تو کوچک‌تر از آنی که بتوانی قدرت اسلام و مردم را بشکنی. تو خواهی رفت و ما خواهیم ماند. شاه رفت و ما ماندیم. صدام رفت و ما ماندیم. شما هم می‌روید و ما می‌مانیم. امیدواریم که به زودی جشن پیروزی انقلاب را در فلسطین برپا کنیم. مردم ما ایستاده‌اند،‌ مردم همه مشکلات را تحمل می‌کنند، گرسنگی و تشنگی،‌ مواردی از این قبیل را تحمل می‌کنند اما شکست انقلاب و اسلام را تحمل نمی‌کنند.

     


واکنش پمپئو به حضور فرزندان مقامات ایرانی در آمریکا

به گزارش ایسنا پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا در یک پیام ویدئویی که در صفحه فارسی وزارت امورخارجه آمریکا در توئیتر منتشر شده است، به سوالاتی که ادعا می‌کند از سوی کاربران ایرانی مطرح شده، پاسخ داد و درباره حضور فرزندان برخی از مقامات ایرانی در آمریکا گفت: آنها با پول مردم ایران، فرزندان خود را برای زندگی به خارج از کشور می‌فرستند. ما در حال بررسی این موضوع هستیم. این موضوع که آنها (مقامات ایران) اعضای خانواده‌شان را به خارج می‌فرستند، برای ما هم نگران‌کننده است.