گروه حوادث: مردی شیک‌پوش که در بازار مبل یافت‌آباد تهران به کلاهبرداری‌های لوکس دست می‌‌زد دستگیر شد. این مرد جوان ابتدا مغازه‌ای در یافت آباد اجاره کرد و با وعده‌های طولانی به خریداران مبل پول‌های میلیاردی گرفته و ناپدید شد. همه کسانیکه در دام این شیاد افتاده بودند بخاطر مغازهدار بودن اواعتماد کرده و هیچ شکی به جوان چرب زبان نداشتند.

پرونده‌ای عجیب

سی ام تیرماه سال جاری گروهی خریدار مبل از یک مغازه در بازار یافت آباد تهران سراسیمه به کلانتری 161 ابوذر رفتند و ادعاهای عجیبی کردند. یک مرد که سرنوشت مشابهی با دیگر فریب خورده‌ها داشت به پلیس گفت : بهمن ماه سال گذشته با مراجعه به بازار مبل یافت آباد ، از یک مغازه مبل فروشی سرویس راحتی و ناهارخوری به ارزش هشت میلیون و 200 هزار تومان خریدم که چهار میلیون تومان را همان لحظه نخست پرداخت کردم و قرار شد تا 15 روزبعد مبل‌های سفارش داده شده را تحویل گرفته و بقیه پول مبل‌ها را در زمان تحویل تسویه حساب کنم اما پس از گذشت حدودا دو هفته صاحب مغازه با من تماس گرفت و بر خلاف قرار قبلی از من خواهش کرد که بقیه پول مبل‌ها را واریز کنم و من نیز همه پول مبل‌ها را تسویه کردم. وی افزود: پس از واریز کامل پول قرار شد تا چند روز بعد مبل‌ها آماده شود اما هر بار صاحب مغازه مبل فروشی به بهانه‌هایی چند روز مهلت می‌گرفت تا اینکه دیگر جوابگوی تماس‌های من نشد و در زمان مراجعه حضوری به مغازه اش متوجه شدم مغازه تخلیه شده است

تجسس‌های پلیسی

با توجه به ارزش میلیاردی کلاهبرداری‌های سریالی مرد شیاد بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه 18 تهران دستور داد تا تیمی از اداره 14 پلیس آگاهی تهران وارد عمل شوند. در این مرحله کارآگاهان در تجسس‌های خود پی بردند مرد شیاد مالک مغازه نبوده و مدتی پیش در یکی از پاساژهای بازار مبل در منطقه یافت آباد اقدام به اجاره مغازه کرده و در ادامه با قرار دادن تعدادی مبل لوکس و زیبا اقدام به شکار طعمه‌هایش کرده است .  تحقیقات نشان داد مرد شیاد در تبلیغات گسترده ای ادعا کرده بود که اجناس خود را به کیفیت عالی ، با 30 تا 50 درصد بهای کمتر از قیمت روز بازار و در مدت 20 روز کاری به مشتریان خود تحویل خواهد داد و به این شیوه و شگرد وی توانسته بود از 30 طعمه‌اش بین 5 تا 20 میلیون تومان به عنوان بیعانه تحویل گرفته و پس از مدتی بدون تحویل دادن سفارشات و تخلیه ناگهانی مغازه از محل متواری شود .   یکی دیگر از فریب خوردگان به کارآگاهان گفت : چون قیمت مبلهای این مغازه خیلی مناسب بود بلافاصله سفارش یک دست مبل را دادم و همانجا 6 میلیون تومان کارت کشیدم ؛ قرار بود که مبل‌ها 30 روزه آماده شود اما بعد از آن هر بار که تماس می گرفتم، صاحب مغازه به بهانه ای عنوان می کرد که مبل‌ها آماده نیست تا اینکه بعد از مدتی هیچکس جوابگوی تماس‌های من نبود تا اینکه با مراجعه به محل متوجه تخلیه مغازه شدم . 

شناسایی مخفیگاه

کارآگاهان بلافاصله به اقدامات اطلاعاتی دست زدند و توانستند مخفیگاه این مرد 40 ساله به نام سعید رادر غرب تهران شناسایی کنند اما در تحقیقات میدانی مشخص شد که سعید همزمان با تخلیه نمایشگاه مبل فروشی، از حانه‌اش متواری شده است .  اقدامات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه سعید ادامه پیدا کرد تا اینکه آخرین مخفیگاه او در منطقه جنت آباد شناسایی شد و مرد شیاد غافلگیرانه به دام افتاد.

اعتراف

سعید که باور نداشت دستگیر شده باشد به کارآگاهان گفت: از اواخر سال گذشته تصمیم به این کار گرفته و با وعده‌های وسوسه‌کننده بویژه قیمت پایین مبلمان‌های خیلی لوکس توانستم یک میلیاردو 400 میلیون تومان به جیب بزنم.

وی افزود: با پول‌های بادآورده زندگی مرفهی برای خودم دست و پا کردم و اصلا باور نمی‌کنم دستگیر شده باشم چرا که سعی کرده بودم هیچ سرنخ و ردپایی از من نماند. سعید گفت:می‌دانستم خریداران مبل به بدقولی فروشندگان عادت دارند و میوانم با وعده زمان‌های کوتاه و بعد آوردن بهانه‌هایی فرصت بیشتری برای کلاهبرداری مهیا کنم و چون مردم از بهمن ماه برای خرید شب عید برنامه‌ریزی دارند توانستم براحتی نقشه‌ام را اجرایی کنم. بنابه این گزارش؛ تحقیقات درباره دیگر اقدامات تبهکارانه این مرد شیاد ادامه دارد.