دستور ویژه وزیر کار برای آزادی کارگران بازداشت شده

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که مسئول پیگیری امور بنگاه‌های مشکل‌دار است، گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور ویژه‌ای برای پیگیری آزادی همه کارگران بازداشتی صادر کرده است. کریم یاوری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اینجانب بنا به دستور وزیر به پیگیری آزادی کارگرانی مکلفم که به دلیل اعتراض‌های صنفی و کارگری در بازداشت به‌سر‌می‌برند. به گفته وی، این دستور مشمول کارگران معترض همه واحدهای تولیدی در سراسر کشور از جمله نیشکر هفت‌تپه می‌شود.

    


محکومیت ضرغامی به پرداخت جزای نقدی

رئیس اسبق سازمان صداوسیما به دلیل وجود پرونده شکایتی از او در دوران ریاستش بر صداوسیما، از سوی دیوان محاسبات به پرداخت جزای نقدی محکوم شد و هر ماه سه میلیون تومان از حقوقش کسر می‌شود. عزت‌الله ضرغامی، دلایل این امر را  بیست میلیون تومان طلب فردی که برای شبکه‌ای تله‌فیلمی ساخته و دستمزدش پرداخت نشده و قراردادی که به‌درستی منعقد نشده است، اعلام کرد. وی در نامه‌ای به دیوان محاسبات گفته است: کسر این مبلغ از حقوق من، ظلم به مدیری است که دریافتی دیگری جز اینجا ندارد. خانم من وقتی این ماجرا را فهمید، شما را نفرین کرد و می‌ترسم این نفرین یقه شما را بگیرد. چراکه زندگی ما با این حقوق می‌گذرد و کسر سه میلیون از آن، نظم زندگی ما را بر هم زده است.

    


شکایت پسران علی ربیعی  از استیضاح‌کنندگان

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان می‌گوید پسران علی ربیعی، وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی از استیضاح‌کنندگان ربیعی شکایت کرده‌اند. محمدجواد جمالی نوبندگانی، درباره علت شکایت پسران ربیعی، اضافه می‎کند که معتقدند درباره مسائل اقتصادی به آنها اتهام وارد شده‎ است.

    


راه را در زمستان 1397 اشتباه نرویم 

مشاور رئیس‌جمهوری تاکید کرد: کشور برسر دو راهی چالش‌برانگیزی قرارگرفته است؛ نه بالاتر از لیست سیاه FATF لیستی هست و نه این‌که اگر درخصوص مبارزه با پولشویی چیزی گفته شد، اتفاق ویژه‌ای خواهد افتاد؛ راه را در زمستان 1397 اشتباه نرویم. حمید ابوطالبی روز چهارشنبه در حساب توییتری خود نوشت: باتلاش حامیان و کوشش مخالفان، مبارزه با پولشویی، موضوعی ملی ‌شده ‌‌است، اما همه فراموش کرده‌اند که دقیقا در زمانی که پولشویی تکذیب می‌شد، ایران در پاییز 1386 در لیست هشدار، در مهرماه 1387 به عنوان خطر جدی با تقویت اقدامات بازدارنده و درتیرماه 1388در لیست سیاه اقدامات مقابله‌جویانه موثر، قرارگرفت و آنگاه که ضرورت مبارزه با پولشویی به رسمیت شناخته شد، در تیرماه 1395 ازلیست سیاه تنها دو کشور ایران ‌و کره شمالی، اقدامات مقابله جویانه موثر با ایران تعلیق شد.

    


توکلی: باید FATF  را بپذیریم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عدم الحاق به FATF یا گروه بین‌المللی ویژه اقدام مالی، هزینه‌های کشور را زیاد می‌کند و بنابراین باید با افزودن چند شرط آن را بپذیریم. احمد توکلی روز چهارشنبه در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد افزود: سازمان‌های جهانی بوسیله قدرت‌های بزرگ تاسیس شده و بگونه ای کار می‌کنند که سهم و قدرت آنها همیشه محفوظ باشد. با این وجود نمی‌شود جدای از دیگر کشورها زندگی کرد. 

    


توئیتر حاوی میلیون‌ها محتوای مجرمانه است

جواد جاویدنیا، سرپرست معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به پرسشی درخصوص  توئیتر گفت: موضع دادستانی درباره این موضوع قبلا اعلام شده است. دادستان کل کشور طی نامه‌ای به طور رسمی غیرقانونی بودن درخواست وزیر  مبنی بر رفع فیلترینگ توئیتر را صریحا به ایشان متذکر شده‌اند. توئیتر حاوی میلیون‌ها محتوای مجرمانه است و مسئولان باید به‌دنبال تحقق شبکه ملی اطلاعات و حمایت بیشتر از صنعت نرم‌افزارهای داخلی باشند.