حقوق دوم ۱۶۵۰ کارگر فولاد دیروز واریز شد

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به واریز دومین حقوق معوق ۱۶۵۰ کارگر دیپلمه گروه ملی فولاد، از تسویه حقوق دوم تمام کارگران این شرکت تا پایان هفته خبر داد.

کریم یاوری درباره آخرین وضعیت تسویه مطالبات معوق ۳ هزار کارگر شاغل در گروه ملی فولاد اهواز، با بیان اینکه کارگران زیردیپلم این شرکت، چهارشنبه هفته گذشته دوماه حقوق معوق خود را دریافت کردند، اظهار داشت: همچنین روز پنجشنبه کارگران دیپلمه این شرکت یک ماه از حقوق معوق خود را دریافت کردند و کارگران لیسانس به بالا نیز در روز شنبه یک ماه از مطالبات معوق خود را دریافت کردند.

نماینده ویژه وزیر کار در امور رسیدگی به وضعیت کارگران هفت‌تپه و گروه ملی فولاد گفت: دیروز (دوازدهم آذر ماه) نیز دومین حقوق معوق تمام کارگران دیپلم به تعداد ۱۶۵۰ نفر پرداخت شد.

وی با بیان اینکه تمام کارگران لیسانس به بالای گروه ملی فولاد تا پایان هفته جاری حقوق دوم خود را دریافت خواهند کرد، افزود: به این ترتیب دو ماه از مطالبات معوق کارگران این شرکت در این هفته تسویه خواهد شد.

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار تاکید کرد: دسته‌بندی انجام شده برای پرداخت حقوق کارگران گروه ملی فولاد توسط کارفرما صورت گرفته است.

این مقام مسئول در وزارت کار همچنین درباره کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه نیز با تاکید بر اینکه حسب تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری مطالبات قانونی کارگران هفت تپه و گروه ملی فولاد تا حصول نتیجه ادامه می‌یابد، گفت: این کارگران به کارگاه مراجعه و نسبت به بازگشایی خطوط تولید اقدام کردند.

وی گفت: امید است با استقرار مدیر تام‌الاختیار جدید در کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، کارگران با این مدیریت کمال همکاری را به عمل آورند تا با بازسازی، تعمیرات و اصلاح ساختاری کارگاه و برداشت نیشکر و استحصال شکر، سریعا مابقی معوقات قانونی خود را دریافت کنند.

    


برگزاری سومین روز از تجمع کارگران صنایع مفتولی تاکستان

کارگران کارخانه «صنایع مفتولی تاکستان» صبح دیروز در سومین روز از اعتراض خود، خواستار رفع مشکلاتشان شدند.

به گزارش ایلنا، سه روز از اعتراض کارگران کارخانه صنایع مفتولی تاکستان می‌گذرد و آنها هنوز منتظرند تا مسئولان درباره پرداخت مطالباتشان کاری انجام دهند.

این کارگران که تعدادشان حدود ۵۰ نفر است، در ادامه تجمع اعتراضی دو روز گذشته، روز دوشنبه نیز در محل کارخانه صنایع مفتولی تاکستان حاضر شدند.

به گفته یکی از کارگران حاضر در تجمع، شرایط تولید در کارخانه صنایع مفتولی تاکستان بسیار خوب است و بازار فروش خوبی در کشور دارد.

طبق اظهارت وی، این واحد صنعتی بیشترین تولید را در سال جاری به نسبت سال‌های گذشته داشته و از فروش محصولات کارخانه سود خوبی نصیب مالکان کارخانه شده است. با این وجود کارگران از دلایل پرداخت نشدن شش ماه معوقات مزدیشان بی‌اطلاعند.

سرگردانی کارگران صنایع مفتولی تاکستان برای دریافت معوقات مزدی در حالی ادامه دارد که قرار بود دیروز (دوشنبه) مدیران و سهامداران اصلی کارخانه درباره مشکلات به وجود آمده، جلسه‌ای را بدون حضور کارگران ترتیب دهند.