«استانی شدن انتخابات» به شورای نگهبان رفت

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح قانون انتخابات مشتمل بر ۵۷ ماده که در جلسه علنی روز سوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ به تصویب نهایی رسیده بود را به شورای نگهبان ارسال کرد. به گزارش مهر، مهمترین موضوعات این طرح مربوط به استانی- تناسبی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی است که مخالفان زیادی نیز در مجلس داشت. پیش از این احمد امیرآبادی عضو هیأت رئیسه مجلس اعلام کرده بود در صورتی که تا ۲ خرداد ماه مراحل ابلاغ این قانون به دولت طی نشود امکان اجرای این قانون برای انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی وجود ندارد.

    


واکنش واعظی به ادعای وجود چند کارتخوان در دفتر زنگنه؛ 

باید به زنگنه مدال صداقت داد

رئیس دفتر رئیس جمهوری پیرامون اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر وجود دستگاه کارتخوان در اتاق بیژن زنگنه وزیر نفت برای دیدار با وی، گفت: اصلاً یک چنین چیزی نیست. در طول این مدت زندگی آقای زنگنه و هر آنچه دارد را محاسبه کنید. باید مدال صداقت و درستکاری را به این فرد داد. (زنگنه) در جایی زندگی می‌کند با این همه امکانات و همه چیز دستش است، اما توانسته خودش را نگه دارد انصافا نه این که همکار من است، بلکه باید از ایشان تشکر کرد. آقایی هم که این حرف را زده نباید هیچ وقت به حرف‌هایش توجه کنید.

    


روحانی فردا به کرمانشاه می‌رود

مهرداد سالاری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: رئیس جمهوری روز چهارشنبه (یازدهم اردیبهشت‌ماه جاری) به کرمانشاه سفر می‌کند. وی افزود: قرار بود حجت‌الاسلام حسن روحانی پنجشنبه هفته گذشته به این استان سفر کند که به دلایلی سفر وی لغو شد. 

    


انگیزه قتل روحانی همدانی مشخص نیست

کامران حمزه، دادستان همدان با بیان اینکه هنوز درباره انگیزه قتل نمی‌توانیم اظهار نظر قطعی کنیم تا تحقیقات کامل شود به فارس گفت: انتصاب قاتل و همدستانش به گروه‌های خارج از کشور محلی از اعراب ندارد. وی افزود: پس از دستگیری برخی از همدستان قاتل روحانی همدانی هنوز اعترافی انجام نشده است. افرادی که دستگیر شدند به طور مستقیم در قتل دست نداشتند و تحقیقات ادامه دارد. وی با اشاره به اینکه خوشبختانه قاتل به درک واصل شد افزود: تحقیقات بر سر نفر دوم ادامه دارد تا به انگیزه‌های قتل پی ببریم. یکی از مضنون‌ها برادر قاتل است. 

    


پایان رزمایش مشترک ایران و عمان در سواحل مسقط

به گزارش سپاه، در راستای پیگیری و اجرای توافقات کمیسیون مشترک دوستی نظامی کشورهای ایران و عمان، رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی که با مشارکت نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، تنها پس از چند روز از اقدام شیطانی آمریکایی‌ها در قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی جهان انجام می‌شد، در سواحل مسقط پایان یافت. بنا بر این گزارش، واحدهای شرکت کننده در این رزمایش شامل یگان‌هایی از نیروهای دریایی، هوایی و مرزبانی سلطنت عمان و همچنین یگان‌هایی از نیروی دریایی سپاه پاسداران و نیروی دریایی ارتش ایران، آمادگی‌های خود را برای اجرای عملیات امداد و نجات دریایی را در آب‌های سرزمینی عمان به نمایش گذاردند.

    


فرمانده نیروی دریایی ارتش خبر داد؛

رزمایش مشترک با روسیه در آب‌های جنوبی

حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش روز گذشته در نشستی خبری گفت: در سال جاری در نظر داریم رزمایش مشترکی با روسیه در آب‌های جنوبی برگزار کنیم که طی آن ناوگان این کشور در آب‌های جنوبی پهلو خواهد گرفت. وی با بیان اینکه تا امروز نیروهای دریایی ایتالیا، هند، چین و پاکستان برای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دعوتنامه آموزشی فرستادند، افزود: در حال حاضر تعدادی از افسران ما در این کشورها مشغول تحصیل هستند و از آن طرف نیز دانشجویان خارجی این چند کشور، در ایران به تحصیل می‌پردازند.