مردم در پرداخت خسارت سیل تردید نکنند

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای از بابت خانه، مزرعه و دام‌های خود نگرانند و به وعده‌ها اطمینان نمی‌کنند. به مردم اعلام می‌کنم در پرداخت خسارت سیل تردیدی نکرده و در روبه‌رو شدن با خطر سیل جان خود را اولویت قرار دهند. وی با اشاره به لزوم پرداخت خسارت به دامداران و روستاییان اظهار داشت: در سیل اخیر به‌خلاف دفعات قبل که آقایان خلف وعده کردند به‌ سبب دستور رهبری نسبت به پرداخت به ‌موقع خسارات آسیب‌هایی که به روستاییان وارد شده، خسارت پرداخت می‌شود. رئیس مجلس افزود: در بودجه 98 متأسفانه ردیفی برای تأمین خسارت حوادثی مانند سیل دیده نشده و باید تصمیم دیگری برای تأمین پرداخت هزینه‌های خسارت سیل گرفته شود.

    


برای هر استان سیل‌زده  یک وزیر تعیین می‌شود

سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با اشاره به جلسه اخیر شورای عالی مدیریت بحران گفت: با تاکید وزیر کشور مقرر شد، وزیر معین هر استان سیل زده در دولت تعیین و به صورت جدی و فوق العاده در استان‌های حادثه دیده تا تثبیت اوضاع امورات را نظارت و پیگیری کند. وی همچنین افزود: مقرر شده در هر استان حادثه‌دیده با عنایت به ورود سیلاب به داخل منازل مسکونی و ماندگاری در ساختمان‌ها، تیم ویژه فنی با مسئولیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و عضویت سازمان نظام مهندسی و شهرداری تشکیل و قبل از سکونت مجدد افراد مقاومت و ایمنی سازه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

    


استقرار موکب‌های اربعین در مناطق سیل‌زده

به گزارش خبرگزاری‌ها در پی نزولات آسمانی و بارش‌های فراوان که منجر به وقوع سیل و ایجاد مشکلات و خسارات فراوانی برای هموطنانمان گردید و نیز احتمالاتی مبنی بر تداوم بارش‌ها و سیلاب در مناطق غرب و جنوب غرب کشور، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیامی صادر کرد. قاسم سلیمانی در این پیام با اعلام حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در ادامه کمک‌رسانی به سیل‌زدگان از استقرار موکب‌های خدمت‌رسانی اربعین به مدت یک ماه در مناطق در معرض سیل خوزستان و لرستان خبر داد.

    


ارتش تا برگشت زندگی عادی در کنار مردم منطقه خواهد بود

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست با مسئولین شهرستان گمیشان گفت: ارتش تا آخرین روز و برگشت زندگی عادی، در کنار مردم منطقه خواهد بود. وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران بر اساس دستور فرمانده کل قوا نیروهای انسانی و تجهیزات لجستیکی خود را به منطقه اعزام کرده است. امیرشیر توماج، فرماندار شهرستان گمیشان نیز در این نشست تصریح کرد: ارتش می تواند در برقراری ارتباط مسیر دسترسی مرکز شهرستان به روستاهای مرزی و نصب پل های شناور، تسهیل گر باشد.

    


بازدید آژانس بین‌المللی از «انبار اتمی» مورد اشاره نتانیاهو در ایران

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، منابع آگاه مدعی شدند  بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیرا از ساختمانی در ایران بازدید کرده‌اند که تابستان سال گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده بود انبار اتمی و سلاح هسته‌ای است. یک مقام ایرانی که نامش منتشر نشده‌ در این مورد گفته‌است: «ما چیزی برای پنهان کردن نداریم و هرگونه امکان بازدید و بررسی که تاکنون به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داده شده، براساس مقررات بوده نه چیزی فراتر یا خارج از این قوانین.» این در حالی است که سازمان انرژی اتمی ایران تاکنون از اظهارنظر رسمی در این‌باره خودداری کرده‌است.