احتمال دیدار عمران خان با رهبر انقلاب

به گزارش ایلنا به نقل از اکسپرس تریبون،  وزارت امور خارجه پاکستان با اعلام خبر سفر عمران خان نخست‌وزیر این کشور به تهران در بیانیه‌ای نوشت: به احتمال زیاد  عمران خان ماه جاری میلادی (آوریل) به ایران سفر خواهد کرد. دو کشور در حال نهایی کردن تاریخ این سفر هستند. عمران خان در این سفر مذاکرات مهمی را با حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران انجام خواهد داد. همچنین احتمال دارد عمران‌خان با رهبر انقلاب هم دیدار کند. بر اساس این این گزارش به نظر می‌رسد اسلام آباد به دنبال نشان دادن مواضع بی‌طرف و توازن در روابط خود با تهران است.

    


وعده معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری به سیل‌زدگان

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه دولت به هیچ وجه مردم آسیب دیده از سیل را تنها نمی‌گذارد، به ایسنا گفت: دولت از هر امکانی برای جبران خسارات سیل استفاده می‌کند. نحوه کمک به سیل‌زدگان در دولت در حال بحث و بررسی است. فعلاً دولت تنخواهی در اختیار استانداران برای رفع نیازهای فوری قرار داده است. قرار است که ابتدا میزان خسارات به صورت دقیق برآورد شود و سپس محل تأمین هزینه‌های جبرانی خسارات مشخص شود. در حال حاضر برآورد خسارات نهایی نشده است.

    


دیدار ظریف با فرمانده کل سپاه

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه عصر دیروز (چهارشنبه) به منظور حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار، مرتضی سرمدی قائم مقام و سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه، رئیس دستگاه دیپلماسی را همراهی کردند. سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این دیدار حضور داشتند.

    


مگر می‌شود 60 درصد اقتصاد دست سپاه باشد؟

فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیأت دولت در واکنش به این ادعا که هدف آمریکایی‌ها از اقدام علیه سپاه فعالیت‌های اقتصادی این نهاد است، گفت: این ادعاها و آمارهایی که می‌دهند، گزاف و بیهوده است. مگر می‌شود ۴۰ یا ۶۰ درصد اقتصاد کشور دست سپاه باشد؟ امروز دیگر بانک‌های نظامی هم نداریم و تمامی مؤسسات مالی نظامی در یک بانک دولتی ادغام می‌شوند. وی با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا افزود: قرارگاه خاتم به عنوان یک پیمانکار طرح‌هایی را انجام می‌دهد و در این مسیر گاهی برای وصول مطالباتش واگذاری‌هایی انجام می‌شود که این واگذاری‌ها در نهایت به بخش خصوصی سپرده می‌شود.

    


ادعای خصمانه پمپئو علیه سردار سلیمانی

صفحه توئیتر وزارت امور خارجه آمریکا به زبان فارسی به انتشار بخشی‌ از گفت‌وگوی مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با خبرنگار فاکس‌نیوز پرداخته و نوشت: «وزیر امورخارجه پمپئو در پاسخ به پرسش خبرنگار فاکس‌نیوز که از او پرسیده بود آیا قاسم سلیمانی هم‌تراز البغدادی، رهبر داعش است، گفت: بله او یک تروریست است.» این در حالی است که مجله آمریکایی فارین پالسی اخیرا سردار قاسم سلیمانی را در فهرست معرفی سالانه متفکران بزرگ به عنوان نخبه عرصه دفاعی امنیتی معرفی کرده است. 

    


توقیف بزرگترین محموله قاچاق سوخت

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه از توقیف بزرگترین محموله سوخت قاچاق در تنگه هرمز و شناسایی یکی از سرشبکه‌های اصلی قاچاق سوخت توسط رزمندگان این نیرو خبر داد و گفت: طی این عملیات از یک کشتی 10 هزار تنی، بیش از 12 میلیون و پانصد هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و توقیف شد. در همین رابطه 21 نفر از ملیت‌های گوناگون منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دستگیر شدند. این محموله در یک کشتی 131 متری از کلاس شناورهای سنگین نفتکش، بزرگ‌ترین محموله سوخت قاچاقی است که تاکنون در خلیج فارس و تنگه هرمز شناسایی و توقیف شده است.