سخنگوی وزارت خارجه ژاپن:

بعید است روحانی به G20 دعوت شده باشد

تاکشی اوسوگا، سخنگوی وزارت خارجه ژاپن در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران ایرانی در هتل اسپیناس پالاس تهران، درباره احتمال دعوت ژاپن از رئیس جمهوری ایران برای شرکت در اجلاس G20 گفت: اگر بخواهم صادقانه جواب بدهم، از این موضوع اطلاعی ندارم و چنین چیزی را بعید می‌دانم. 

وی ادامه داد: حدود ۲۰ روز دیگر این اجلاس برگزار می‌شود. کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس مشخص است، لیست شرکت‌کنندگان در این اجلاس بسته شده است و احتمال نمی‌دهم که ایران در این نشست حضور داشته باشد.

    

آیت‌الله مکارم:

باید مقدسات عربستانی‌ها را محترم بشماریم

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: عربستان سعودی باید حجاج ما را محترم بشمارد ما هم باید مقدسات آنها را محترم بشماریم؛ نکته دیگر اینکه روحانیان حج باید آموزش‌های لازم را دیده باشند؛ به اعضا کاروان گوشزد کنند که اهانتی به مقدسات دیگران نکنند و به گونه‌ای رفتار کنند که در شأن زائر ایرانی باشد. وی تاکید کرد: عربستان سعودی مایل است مسائل حج از مسائل سیاسی جدا باشد و واقعا هم باید اینچنین باشد تا مشکلی در امور حج پیدا نشود.

    

آبه خواستار آزادی زندانیان آمریکایی شد

یک منبع دولتی ژاپن اعلام کرد که نخست‌وزیر ژاپن در سفر اخیر به ایران، درخواست آزادی زندانیان آمریکایی را مطرح کرده است. 

به گزارش خبرگزاری کیودو، یک منبع دولتی ژاپن گزارش داد که «شینزو آبه»، نخست‌وزیر ژاپن در جریان سفر اخیر خود به ایران، به درخواست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده خواستار آزادی آمریکایی‌های زندانی در ایران شده بود.

    

وثوق‌الدوله زمان

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه دیروز گفت: برخی افراد سست عنصر در مدیریت‌های کشور نکند گول بخورند و بازگردند. 

این اعلامی که شورای عالی امنیت ملی کرد (ضرب الاجل دو ماهه ایران به طرف‌های برجام) و رئیس‌جمهور نیز آن را رسما به اروپا اعلام کرد این را پیگیری کنید؛ اگر خدای نکرده کسی در مقابل این جریان بایستد و بخواهد برجام را بعد از این دو ماه ادامه دهد، وثوق‌الدوله این زمان است و در تاریخ اسمش به نام جاسوس انگلیس ثبت خواهد شد.

    

امضای طومار بعد از نماز جمعه

به گزارش فارس، جمعی از دانشجویان و مردم بعد از نماز جمعه عبادی سیاسی امروز تهران با امضای طوماری ضمن محکومیت بدعهدی و خباثت کشورهای طرف برجام، تلاش برای هرگونه مذاکره با موضوع جدید را نفی کردند. آنها همچنین با در دست داشتن تصاویر و دست‌نوشته‌هایی بر عدم هرگونه مذاکره جدید تاکید کردند. 

    

10 صیاد ایرانی از زندان‌های پاکستان آزاد شدند 

۱۰ نفر از صیادان ایرانی با تلاش و پیگیری‌های سرکنسولگری کشورمان در کراچی در روز پنج شنبه (۲۳ خرداد) آزاد و با پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به میهن بازگشتند. طی دو سال گذشته با پیگیری‌های سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کراچی بیش از ۸۰ شهروند ایرانی محبوس در زندان‌های ایالت سند پاکستان آزاد و به میهن اسلامی بازگشته‌اند.