سخنگوی قوه قضائیه:

پرونده نجفی نیاز به تحقیقات اضافی نداشت

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره اینکه تحقیقات پرونده محمدعلی نجفی به سرعت انجام شده و برخی وکلا را شگفت‌زده کرده، گفت: این پرونده از منظر قضایی یک پرونده قتل جنایی خانوادگی و کاملاً روشن است و از بعد قضایی و تحقیقات، همکاران ما در دادسرا با هیچ ابهامی مواجه نبودند. هم اقاریر و هم بررسی صحنه جرم و تحقیقات پلیس و پزشکی قانونی انجام شده و به قدری روشن است که نیازی به تحقیقات بیشتر نداشت. 

    

بازداشت مدیرعامل فراری بانک سرمایه در اسپانیا 

نماینده دادستان تهران از بازداشت حیدرآبادی، مدیرعامل فراری بانک سرمایه توسط پلیس اینترپل خبر داد. به گزارش ایسنا، قهرمانی نماینده دادستان در جلسه دیروز دادگاه رسیدگی به اتهامات سیدمحمدهادی رضوی و احسان دلاویز از بازداشت حیدرآبادی مدیرعامل بانک سرمایه توسط پلیس اینترپل خبر داد و گفت: مدیرعامل بانک سرمایه در حین تحقیقات از کشور متواری شدند و به اسپانیا رفتند هفته گذشته پلیس اینترپل وی را دستگیر کرد. نماینده دادستان افزود: تشریفات قانونی برای عودت ایشان به ایران در حال انجام است. 

    

شورای عالی امنیت ملی:

نزار زاکا با وساطت سیدحسن نصرالله آزاد شد

کیوان خسروی، سخنگوی شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «العهد» لبنان گفت: جمهوری اسلامی ایران «نزار زاکا» شهروند لبنانی تحت بازداشت در ایران را در چارچوب همکاری دو جانبه با لبنان، اظهار حسن نیت و تقویت پیوندها میان دو ملت آزاد کرد. وی در پاسخ به سوالی در مورد تابعیت آمریکایی «نزار زاکا» و احتمال ایفای نقش کشور سومی در آزادی او تصریح کرد: هیچ کشور سومی در آزادی زاکا نقش نداشت و این اقدام صرفا بنا بردرخواست «میشل عون» رئیس جمهور لبنان و وساطت «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان انجام گرفت.

    

گشایش‌های حصر از زبان فرزند کروبی

محمد حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی به ایلنا گفت: در سال ۹۸ ماموران امنیتی یک سری گشایش‌هایی را ترتیب دادند از جمله اینکه گفتتد می‌توانیم برای محصوران ماهواره نصب کنیم. برای ایشان ماهواره گذاشتند اما شبکه‌های خیلی کمی را باز گذاشته‌اند که تنها محدود به چند شبکه خبری فارسی است. علاوه بر این گفته شده که خواهر، خواهرزاده‌ها و برادرزاده‌ها هر موقع که بخواهند می‌توانند بدون هماهنگی قبلی به ملاقات ایشان بیایند. تلفن در اختیار ایشان نیست ولی مادرم مدتی است که مشکلی ندارند از اینکه موبایل به منزل ببرند. وی افزود: ما هنوز از این گشایش‌ها هیچ نشانه‌ای برای اینکه حصر به طور کامل رفع شود، برداشت نکرده‌ایم.

    

حمایت وزارت خارجه آمریکا از اینستکس

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از کانال مالی ایران - اروپا (اینستکس) برای مبادله کالاهای غیرتحریمی حمایت کرد. به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد ساز و کار مالی اروپا با ایران، گفت: قطعا هر ساز و کاری برای پرداخت که در آن کالاها و خدماتی مبادله شود که در تحریم‌های آمریکا قرار ندارد، مطلوب است و با با آن مشکلی نداریم.

    

راه مبارزه با بدحجابی شماره دادن نیست

علیرضا سلیمی، نماینده اصولگرای مجلس در واکنش به اقدام دادسرای ارشاد مبنی بر ارائه شماره تلفن به مردم جهت دریافت گزارش‌های مربوط به بدحجابی و اقدامات خلاف عنف به ایلنا گفت: اینکه ما به مردم شماره بدهیم که با بدحجاب‌ها برخورد کنیم، درمان درد نیست. درمان آنجایی است که بعضی از آقایان به‌ خاطر چند رأی مبانی اعتقادی مردم را سست کرده‌اند. حالا دیگر ما در پاره‌ای از موارد بدحجابی نداریم الان دیگر بی‌حجابی داریم. آیا دل شما خنک شد که کشور را به بی‌حجابی رساندید؟