گروه حوادث:مردشیطان صفت که قاتل ملیکاکوچولو و عامل تجاوز به خواهر18 ساله او شناخته شده بود سحرگاه دیروز در فلاورجان در میان تماشاچیان به دارمجازات آویخته شد.

اختلاف افیونی

تابستان امسال بود که بین دو مرد افیونی در فلاورجان اصفهان اختلاف مالی به وجود آمد و این درحالی بود که هیچکس تصور نمی‌کرد فاجعه‌ای در راه است. مردموادفروش که خیلی به پدرخانواده ای فشار آورده بود تا پول خرید موادش را بپردازد وقتی دید او اعتنایی به اصرارهایش ندارد نقشه شومی کشید تا یکی از اعضای خانواده مرد بدهکار را به گروگان بگیرد.

اولین گروگان

مرد افیونی که می دانست مردبدهکار یک پسر10 ساله دارد در نخستین اقدام روزهشتم شهریور ماه سال جاری با کمین در مسیر تردد اعضای خانواده مرد بدهکار وقتی پسرک خانواده به تنهایی از خانه خارج شده بود او را ربود و به مخفیگاهش برد.

5 روز بعد

درحالیکه مردگروگانگیر تصور میکرد با این اقدام پدر این پسربچه به ناچار بدهی اش را میپردازد پس از پنج روز متوجه شد مرد بدهکار هیچ تلاشی برای رهایی پسرش از گروگانگیری ندارد.

این سوداگرمرگ مرتب با پیام‌های تهدیدآمیز پدرگروگانش را تحت فشار قرار داد اما در همه این ترفندهایش به بن بست خورد و به طراحی نقشه شومی را طراحی کرد.

ربودن 2 دختر

مرد شوم این بار برای اینکه به پول افیونی خود برسد در اقدامی وحشیانه از پنجره خانه مرد بدهکار وارد خانه آنها شد ودرحالی‌که مسلح بود با تهدید به مرگ دو دختر خانواده آنها را ربود و به گروگان گرفت.

23 روز شکنجه‌های شیطانی

ملیکا کوچولو و خواهر جوانش درخلوتگاه مرد شیطان صفت گروگان بودند و این درحالی بود که پدرشان از ترس مرد افیونی جرات شکایت در نزد پلیس را نداشت.

مردگروگانگیر در 23 روز اسارت دوخواهر بیگناه نه تنها به مریم 18 ساله تجاوز کرد بلکه ملیکاکوچولو را تحت شکنجه قرار داد و با عکس‌هایی که از جای زخم ها می‌گرفت پدرخانواده را تحت فشار قرار داد.

مردخشن در این روزهای شیطانی پدردو دختر را بارها به باد کتک گرفت تا هم زهرچشمی بگیرد و هم او را از رفتن نزد پلیس بازدارد.

قتل ملیکاکوچولو

روز پنجم مهرماه شده بود که خانواده ملیکاکوچولو با پیکر بیجان این دخترک روبروشدند مرد گروگانگیرکه پیکرنیمه‌جان ملیکا را از ترس تحویل خانواده‌اش داده و خواهر بزرگتر هم که بخاطر تجاوزهای شیطانی روحیه آشفته و به هم ریخته‌ای داشت به خانه بازگشت و پرده از سرنوشت وحشتناک خود و خواهرش برداشت.

ملیکاکوچولو خیلی زود به مرکز درمانی انتقال یافت اما کار از کار گذشته بود و ازآنجایی‌که دختربچه دیر از اسارتگاه مردشیطان صفت به خانواده‌اش تحویل داده شده بود تیم پزشکی نتوانست او را از مرگ نجات دهد.

فرارشیطان

با مخابره این جنایت به پلیس فلاورجان تیمی از کارآگاهان ویژه قتل و بازپرس دادسرا وارد عمل شدند تا بتوانند قاتل را دستگیر کنند.

تیم تحقیق وقتی مشخصات قاتل را به دست آوردند خود را به در خانه او رساندند و پی بردند مرد جنایتکار وقتی از مرگ ملیکا با خبر شده است مخفیگاهش را ترک کرده و گریخته است.

سرنوشت تکان‌دهنده

همزمان با تجسس برای ردیابی مرد شیطان صفت پدرخانواده و دختر بزرگ‌ترتحت بازپرسی قرار گرفتند.

مرد معتاد که گریان بود به افسرتحقیق گفت:من به قاتل بدهکار هستم از او مواد خریدم اما پولش را ندادم او ابتدا پسرم را ربود من هرکاری کردم پولی تهیه کنم نشد تا اینکه سراغ دو دخترم آمد و آنها را با تهدید مسلحانه ربود من تصمیم گرفتم نزد پلیس بیایم اما او تهدید می کرد من و اعضای خانواده ام را خواهد کشت هر روز به او التماس میکردم اما بی اعتنا بود حتی کتکم می زد نمیدانستم بچه هایم در چه شرایطی هستند تا اینکه جسد ملیکا را تحویل گرفتم و دختر بزرگم که نمی توانم از خجالت به رویش نگاه کنم. مریم نیز که هنوز وحشت داشت اسم مردشیطان صفت را به زبان بیاورد گفت:من و خواهرم را از خانه ربود او مسلح بود وقتی به مخفیگاهش رسیدیم از همان ابتدا به من دست درازی کرد هرچه التماس میکردم گوش نمی‌داد او خواهرم را کتک می‌زد نمی‌توانم باورکنم چنین سرنوشتی داشتیم من فکر می‌کردم کابوس میبینم.

دستگیری مرد شوم

باتوجه به حساسیت پرونده و خطرناک بودن مردفراری تیمی از پلیس آگاهی استان اصفهان وارد عمل شد و در حالی که مرد متجاوزچندین بار هم اقدام به تغییر مخفیگاهش کرده بود، او و همدستانش را دستگیر کرد.

اعتراف

مردشیطان‌صفت که ابتدا سعی داشت از اتهاماتش شانه خالی کند وقتی دید همه رازهای وحشتناکش فاش شده است و پزشکی قانونی هم تجاوز توسط او را مورد تایید قرار داده است چاره‌ای جز اقرار ندید.

این مرد شوم گفت:ابتدا فقط پولم را میخواستم اما وقتی دو دختر را ربودم وسوسه شدم و دست به کارهای سیاه زدم.من ملیکا را کتک میزدم تا خانواده اش با دیدن شرایط سخت او هرطوری شده پولم را تهیه کنند و اصلا تصور نمیکردم او بمیرد.

او صدام است

با این اعترافات و در حالیکه مرد جنایتکار سعی داشت مسیر تحقیقات را منحرف کند او به پزشکی قانونی معرفی شد و متخصصان  سلامت روانی او را در موقع وقوع جرم تأیید کرد ضمن اینکه در معاینه روانشناسان به این نکته هم اشاره شده که او شخصیتی استبدادی همانند صدام(دیکتاتور عراق) دارد و این حکم نشان می‌دهد که مرد شیطان صفت مسئول اعمال و رفتارهایش بوده است.

کیفرخواست

یک ماه و نیم بعد از این فاجعه  بازپرس این پرونده با صدورکیفرخواست اتهامات مرد شوم را قتل ، آدم ربایی، کودک آزاری، حبس غیرقانونی و ضرب و جرح عمدی دانست.

این اقدام درحالی بود که پرونده تکاندهنده از همان ابتدا با پیگیری دادستان اصفهان و رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با سرعت به سرانجام رسید و بلافاصله پس از دستگیری روند رسیدگی به پرونده آغاز شد و کیفرخواست متهم با موارد متعدد اتهامی صادر شد. البته مردشوم در همه مراحل بازجویی تلاش می‌کرد تا مسیر تحقیقات را به انحراف بکشاند اما موارد اتهامی چون به‌صورت مستند و مستدل وجود داشت راه گریزی نداشت.

در دادگاه

مردجنایتکار بعد از تکمیل پرونده در دادگاه کیفری یک استان اصفهان محاکمه شد و در جلسه دادگاه باز هم سعی در گمراه کردن مسیر بررسیها کرد. با این وجود وقتی خانواده ملیکا خواستار قصاص بخاطر قتل دخترشان و اعدام بخاطر تجاوز به دختر بزرگ‌شان شدند مردجنایتکار به تجاوز اعتراف نکرد و مرتب ادعای بیگناهی کرد و این درحالی بود که پزشکی قانونی تجاوز را تایید کرده بود.

حکم اعدام و قصاص

قضات دادگاه کیفری یک استان اصفهان پس از برگزاری جلسات علنی و غیرعلنی شدیدترین مجازات را در برای مردشیطان صفت صادرکردند. دراین حکم مردجنایتکار بخاطرقتل ملیکاکوچولو به قصاص نفس و بخاطر تجاوز به خواهرش به مدت 23 روز اسارت آنها به اعدام درملاعام محکوم شد.

تایید حکم

این حکم که با اعتراض قاتل شیطان صفت روبرو شده بود به دیوانعالی کشور ارجاع داده شد و قضات عالیرتبه دیوان با بررسی تخصصی حکم را تایید و قابل اجرا دانستند.

اعدام در سحرگاه

مرد شیطان صفت سحرگاه دیروز در بین جمع کثیری از مردم داغدیده فلاورجان که برای مرگ او روزشماری کرده بودند درروی پل زاینده رود در نزدیکی میدان آزادی فلاورجان با جرثقیل به دارمجازات آویخته شد.

در این مراسم مردم پشت داربست‌های تعبیه شده در میدان آزادی ایستاده بودند که ماشین حمل زندانیان با اسکورت ماشین های پلیس در محل حاضر شدند.

وقتی محمدجواد را از ماشین ون پایین آورده شد مردم با هیجان و ناراحتی شروع به داد و فریاد کردند سپس نماینده دادستان حکم را با صدای بلند قرائت کرد و این درحالی بود که ماموران پلیس امنیت منطقه را تامین کرده بودند و مسئولان اجرای احکام به همراه تیم پزشکی قانونی آماده اجرای مجازات اعدام بودند. 

در حکمی که قرائت شد آمده بود در این پرونده قضات شعبه اول دادگاه کیفری یک استان اصفهان محمد جواد شمس را به جهت قتل ملیکا به قصاص، نسبت به زنای به عنف به دختر 18 ساله به اعدام، آدم‌ربایی 20 سال حبس، ایراد ضرب و جرح عمدی به 7 سال حبس، از بابت حبس غیر قانونی طفل و خواهر و برادر وی به 4 سال حبس و برای کودک آزاری به 9 ماه حبس و نیز پرداخت دیه در حق اولیای دم و شکات محکوم کردند.

بعد از این اقدام محمد جواد زیر طناب دار سفید رنگ قرار گرفت که از جرثقیل آویزان بود سپس مراسم اعدام برگزار شد.

همزمان با اعدام و درحالیکه دقایقی بعد جسد مرد شیطان صفت از طناب دار پایین آورده شده و با تایید مرگ توسط پزشک داخل ماشین پزشکی قانونی قرار گرفت مردم  تماشاچیان شعارهایی را در حمایت از دستگاه قضایی و ماموران پلیس سردادند.

رییس دستگاه قضایی استان اصفهان در حاشیه این مراسم حفظ امنیت و آسایش عمومی را مهمترین رسالت دستگاه قضایی اعلام و تصریح کرد: بی شک دستگاه قضایی استان اشد مجازات های قانونی را برای متجاوزان به جان، مال و ناموس مردم و مخلان نظم و امنیت جامعه اعمال خواهد کرد.