پایان فرار قاتل برادران ذبیحی در بانه

قاتل برادران ذبیحی در عملیات پلیسی بانه دستگیر شد.  محمد فلاحی، فرماندار شهرستان بانه گفت: با تلاش و پیگیری نیروهای انتظامی و همکاری دستگاه قضایی شهرستان بانه، قاتل رحیم و کیوان ذبیحی در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد و به قتل اعتراف کرد. فلاحی با قدردانی از اقدام سریع و به موقع نیروهای انتظامی و دادستانی شهرستان بانه در این زمینه افزود: قاتل در اعتراف خود دلیل این جنایت را اختلافات مالی عنوان کرده است.  اجساد سوخته رحیم ذبیحی هنرمند فیلمساز بانه‌ای و برادرش کیوان ذبیحی عصر روز جمعه ۱۶ آذرماه جاری در جاده روستای نیزه رود واقع در ۵ کیلومتری مسیر بانه-آرمرده کشف و تلاش ها برای یافتن علت رویداد و جزئیات واقعه به سرعت آغاز شد که با هوشیاری عوامل انتظامی منجر به شناسایی و دستگیری قاتل شد.

    


هفت تیرکشی دو همسایه در هیرمند با مرگ یک نفر تمام شد

با سرعت عمل پلیس آگاهی شهرستان «هیرمند» متهم به قتل مرد ۵۳ ساله کمتر از3 روز دستگیر شد. سرهنگ حسینعلی سنچولی فرمانده انتظامی شهرستان هیرمند گفت: روز چهارشنبه 14  آذرماه مرگ مشکوک مردی در روستای «سنجرانی» به پلیس اعلام و بلافاصله تیمی از ماموران پاسگاه انتظامی «میلک» برای بررسی موضوع وارد عمل شدند. وی افزود: در بررسی‌های عوامل انتظامی در محل حادثه مشخص شد مردی ۵۳ ساله بر اثر اصابت گلوله و شدت جراحات وارده در محل فوت کرده و 3 فرزند ۱۷، ۱۹ و ۲۴ ساله اش نیز مجروح شدند. سرهنگ سنچولی تصریح کرد: در تحقیقات میدانی مشخص شد مقتول در پی اختلافات قبلی با همسایه اش که مردی جوان و سابقه نزاع با هم داشته اند در زمان حادثه پس از مشاجره لفظی و درگیری با یک قبضه اسلحه کلت کمری به قتل رسیده است. وی عنوان کرد: کارآگاهان دایره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی با استفاده از سرنخ‌های موجود و یکی سری تحقیقات گسترده پلیسی متهم ۲۲ ساله و همدست ۲۸ ساله اش را صبح روز شنبه 17 آذر ماه دستگیر کردند. فرمانده انتظامی شهرستان هیرمند گفت: متهم در بازجوئی‌های اولیه به قتل اعتراف و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

    


دستگیری سارق 2 کیلوگرم طلا در مشهد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از دستگیری عامل سرقت 2 کیلوگرم طلا و 3 مالخر اموال مسروقه و همچنین متهمان پرونده کلاهبرداری 15 میلیارد ریالی با جعل پروانه حفر چاه عمیق خبر داد. سردار محمد کاظم تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در پی گزارش سرقت 2 کیلوگرم طلا از یک کارگاه طلاسازی در مشهد دستورات لازم با توجه به‌اهمیت موضوع صادر شد. فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی در مشهد با تحقیقات علمی خود در این رابطه به‌سرنخ‌هایی دست یافتند که منجر به‌چهره زنی عامل سرقت شد. وی با بیان اینکه بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد، کارگر کارگاه طلاسازی که به‌مواد مخدر اعتیاد دارد مرتکب این سرقت شده، متذکر شد: کارآگاهان پس از هماهنگی با مقام قضائی، عامل سرقت را دستگیر کردند. تقوی بیان کرد: این متهم که راهی جز بیان حقیقت نمی‌دید، در اعترافات اولیه خود سه مالخر اموال مسروقه را نیز به‌پلیس معرفی کرد، در ادامه، کارآگاهان، سه متهم دیگر این پرونده را نیز دستگیر کردند و بررسی‌های اولیه نشان داد 6 میلیارد ریال طلا توسط این 3 مالخر از متهم خریداری شده است.

    


جوان اندیمشکی اعدام نشد

جوان اندیمشکی که در سال ۹۱ دوست خود را به قتل رسانده بود از چوبه دار رهایی یافت. رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان گفت: با همت و تلاش‌های مستمر رئیس دادگستری، دادستان، مسئول اداری و اعضاء شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف اندیمشک، جوان محکوم به قصاص که دوست خود را به قتل رسانده بود را از چوبه دار رها کردند. عبدالعباس زبیدی نیا افزود: جوان محکوم به اعدام قریب ۶ سال به جرم قتل عمد در زندان بوده و چند روز قبل که قرار بود حکم این جوان اجرا شود با تلاش‌های مستمر رئیس دادگستری، دادستان، مسئول اداری و اعضاء شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف اندیمشک و برگزاری چندین جلسه با خانواده مقتول، در نهایت اولیاء دم از خون فرزند خود گذشتند و چراغ امید به زندگی را در دل فرد محکوم و خانواده وی روشن کردند.