حمله تروریستی در سنندج دفع شد

در آستانه‌ی روز قدس حمله تروریستی به راهپیمایان سنندجی توسط پلیس امنیت ملی دفع شد .به گزارش خبرگزاری صدا و سیما فرمانده نیروی انتظامی کردستان، با بیان این مطلب گفت: در چند روز گذشته با اشراف نیرو‌های اطلاعاتی نیروی انتظامی ۳ نفر از اعضای یک گروهک تروریستی که قصد داشتند در روز قدس در سنندج عملیات تروریستی انجام دهند با ۳ قبضه اسلحه و ۱۳ خشاب و حدود ۳۰۰ گلوله دستگیر شدند .سردار علی آزادی افزود: مردم استان کردستان آسوده خاطر باشند که پلیس با هوشیاری کامل از امنیت استان حفاظت می‌کند و چنانچه شهروندان موارد مشکوکی را در اطراف خود مشاهده می‌کنند با شماره تلفن ۱۴۶ تماس حاصل کنند تا ماموران نیروی انتظامی در اسرع وقت موضوع ار بررسی کنند.

    

«آبه»، 22 خرداد در تهران

پایگاه خبری «اس‌سی‌ام‌پی» گزارش داد که دولت ژاپن روز 12 ژوئن(22 خرداد) را برای سفر «آبه شینزو» نخست وزیر این کشور به تهران برنامه‌ریزی کرده است. این گزارش می‌گوید که نخست وزیر ژاپن امیدوار است در این سفر بتواند پلی برای کاهش اختلافات میان ایران و آمریکا و کاهش تنش‌ها در منطقه باشد. اس‌سی‌ام‌پی افزود: سفر اخیر «محمد جواد ظریف» به توکیو و همچنین سفر سه روزه «دونالد ترامپ» به این کشور و اظهارات وی درباره ایران، گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال وساطت ژاپن بین تهران و واشنگتن را افزایش داده است. مقامات ایرانی این موضوع را تایید نکرده‌اند. شبکه تلویزیونی FNN ژاپن به نقل از یک مقام دولتی گزارش داد ترامپ اخیرا از آبه شینزو خواسته «به زودی» زمینه برگزاری دیداری میان مقام‌های ایران و آمریکا را فراهم آورد. 

    

شرط پمپئو برای اجرای اینستکس

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با هایکو ماس وزیر امورخارجه آلمان در مورد اینستکس گفت: «اگر این ساز و کار با هدف فراهم کردن شرایطی برای معامله کالاهای تحریمی نباشد، از نظر ما مشکلی نداشته و منعی برای اجرا ندارد.» گفتنی است که کارکرد اینستکس برای ایران قرار است فراهم کردن شرایط برای فروش نفت و انجام تبادلات بانکی باشد. 

    

انتقاد شدید عارف از عملکرد صدا و سیما در پرونده نجفی

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید در حاشیه روز جهانی قدس با اشاره به رفتار دوگانه صدا و‌سیما با پرونده نجفی به ایلنا گفت: واقعا از رفتارهای صورت گرفته به خصوص صدا و‌سیما در جریان پرونده نجفی گلایه‌مندیم و اعتراض داریم و دلخوریم. این پرونده یک پرونده شخصی است و باید صدا و سیما اجازه می‌داد مانند سایر پروندهای شخصی روند طبیعی خود را طی کند و بعد اطلاع‌رسانی کند اما متاسفانه در هر اتفاقی گروهی دنبال اغراض سیاسی خود هستند. عارف در این خصوص که آیا مجلس تذکری به صدا و‌سیما خواهد داد یا خیر گفت: اگر این کار را بکنیم دوباره آنها نیز سخنی خواهند گفت و وضع بدتر می‌شود.

    

آیت‌الله جنتی:

ترامپ را هم مانند شاه دفن می‌کنیم

آیت الله جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در حاشیه راهپیمایی روز قدس گفت: پیام مردم ما مرگ بر آ‌مریکا است و همانطوری که شاه را خاک کردیم ترامپ را هم دفن می‌کنیم و آمریکا را هم زیر پایمان لگدمال خواهیم کرد. از هر چه مظلوم در دنیا است حمایت می‌کنیم تا ظالم را براندازیم. وی با تاکید بر اینکه هر قدمی که در راهپیمایی برمی‌داریم لگدی است بر سر آمریکا و ترامپ اظهار داشت: پیام مردم ما این است که حتی آمریکا اگر تحریم‌ها را صد برابر کند قدرت ما و حرمت ملت ایران زیادتر می‌شود و ما از پای نمی‌نشینیم. وی تاکید کرد: بنده خسته نیستم و خسته نمی‌شوم.