نانسی پلوسی:

کنگره اجازه جنگ به ترامپ نمی‌دهد

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن‌پست، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مورد تمایل دولت  ترامپ برای آغاز جنگ با ایران گفت: دولت ترامپ حق آغاز جنگ با ایران بدون اجازه کنگره را ندارد. اگر در چنین فکری هم باشد هرگز نمی‌توانند موافقت کنگره را جلب کنند. در کشور ما هیچ تمایلی برای جنگ با ایران وجود ندارد. ما باید به دنبال راه‌های صلح‌آمیز با ایران باشیم.

    

پیشنهاد حسین موسویان:

روحانی شماره تلفنش را  به سفارت سوئیس بدهد 

حسین موسویان، سفیر سابق ایران در آلمان در یک پیام توییتری نوشت: همانطور که ترامپ تلفنش را برای تماس به سوئیس داده است حسن روحانی هم می‌تواند با عمل متقابل، تلفنش را به سفارت سوئیس بدهد که او تماس بگیرد.

    

سردار حاجی‌زاده:

پایگاه‌های آمریکایی مثل گوشت زیر دندان ماست

سردار حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران گفت: ناو هواپیمابری که حداقل ۴۰ تا ۵۰ هواپیمابر روی خود دارد و شش هزار نیرو در خود جمع کرده، در گذشته برای ما یک تهدید جدی بود، اما الان یک سیبل است. وضعیت آمریکایی‌ها طوری است که انگار گوشتی در زیر دندان ما هستند و اگر تکان بخورند بر سرشان می‌زنیم. ناوهایشان در خلیج فارس فاصله نزدیکی با ما دارند و ما موشک‌هایی داریم که توان هدف قرار دادن شناور را از فاصله ۳۰۰ کیلومتری دارند؛ حتی این میزان در دستاوردهای جدید به ۷۰۰ کیلومتر ارتقاء یافته و حدود کاربردش از خلیج فارس بیشتر شده است.

    

درخواست 115 نماینده از رئیسی:

محاکمه پوری حسینی  علنی برگزار شود

به گزارش مهر 115 نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار برگزاری علنی محاکمه پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی و انتشار اخبار مربوط به آن شدند.

    

کاندیداهای انتخابات مجلس تا 16 خرداد استعفا کنند

شکرالله حسن‌بیگی، رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی باید در تاریخ ۱۰ الی ۱۶ خردادماه از سمت و پست‌های خود استعفا کنند. استعفای این افراد به تنهایی کفایت نکرده و فرد مستعفی نباید تحت هیچ شرایطی در پست خود خدمت کند. وی تاکید کرد: مردم اطمینان داشته باشند که فعالیت‌های انتخاباتی از هم اکنون مورد رصد است و در صورت بروز تخلف از سوی هر یک از کاندیداها مراتب از سوی هیأت‌های بررسی صلاحیت نامزدها و مراجع قضایی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

    

حضور غلط‌انداز

حضور محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم در ضیافت افطار جامعه اسلامی مهندسین باعث زمزمه‌هایی مبنی بر رجعت دوباره اصولگرایان به او شد. باهنر با اشاره به حضور احمدی نژاد در ضیافت افطاری ماه رمضان جامعه اسلامی مهندسین، محمدرضا باهنر در این باره گفت: بنده مسئولیت ریاست جبهه پیروان خط امام و رهبری را بر عهده دارم که در آن بیش از ۱۵ حزب عضویت دارند و در ضیافت ماه مبارک رمضان اعضای این احزاب را دعوت می‌کنیم. دعوت خاصی از آقای احمدی‌نژاد نشده بود و ایشان نیز در قالب همان دعوت عام در مراسم ما حضور داشتند.

    

تایید محکومیت هنگامه شهیدی در دادگاه تجدیدنظر

مصطفی ترک‌همدانی، وکیل‌مدافع «هنگامه شهیدی» از صدور رأی موکلش در دادگاه تجدیدنظر خبر داد و به ایسنا گفت: رأی محکومیت موکلم در دادگاه بدوی که مجموعا 12 سال و 9 ماه حبس بود و 7 سال و نیم آن قابل اجرا بود، با رد تجدیدنظرخواهی موکلم و بنده در شعبه 36 دادگاه تجدید نظر استان تهران مستقر در دادگاه انقلاب، عینا تایید شد. ترک همدانی در سال ۹۷ اتهامات پیشین و کنونی موکلش را مشتمل بر فعالیت تبلیغی و اقدام علیه نظام و افترا و توهین و نشر اکاذیب عنوان کرده بود.