مجلس پیگیر بازداشت‌شدگان روز کارگر

محمدعلی وکیلی، نماینده تهران در مجلس درباره تجمع‌ روز کارگر و روز معلم مقابل مجلس و حواشی آن به ایسنا گفت: مجلس پیگیر آزادی بازداشت‌شدگان است. وی افزود: در شرایطی که ما به نهایت نرمش در داخل نیاز داریم این برخورد با کسانی که مطالبات صنفی دارند به صلاح نیست. ما نباید بین مجلس و نظام این‌همانی برقرار کنیم و بعد اگر کسی به مجلس اعتراض کرد آن را اعتراض به کلیت نظام بدانیم. مهم‌ترین مغالطه این است که هر اعتراضی آشوب است؛ اگر اعتراض به هر نهادی را اعتراض به کلیت نظام بدانیم با این مغالطه دچار قضاوت غیرحکیمانه می‌شویم و مجبور به برخوردهایی خواهیم شد که در شرایط فعلی سودی به حال نظام ندارد و هزینه‌ساز است.

    

پاسخ حزب کارگزاران به طرح «مشارکت مشروط»

علی‌محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: «به‌خلاف نظر برخی دوستان در جریان اصلاحات که معتقد به حضور مشروط در انتخابات هستند، حزب کارگزاران معتقد به مشارکت بدون شرط در انتخابات است، هرچند هنوز مکانیزمی برای تعیین کیفیت‌ حضور حزب در انتخابات تعیین نشده است.» سعید حجاریان از تئوریسین‌های جریان اصلاحات اخیرا در یادداشتی از  تئوری «شارکت مشروط» برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم سخن به‌میان آورده بود.

    

ادعای العبادی:

دولت کنونی عراق بیش از من پایبند تحریم‌های آمریکاست

حیدر العبادی، نخست‌وزیر پیشین عراق با اشاره به اینکه عراق به عدم تعامل با دلار در معاملات تجاری با ایران پایبند است، مدعی شد: دولت کنونی عراق بیشتر از دولت من به تحریم‌های آمریکا علیه ایران پایبند است، اما با این وجود صدای اعتراضاتی که نسبت به موضع من در رابطه با تحریم‌ها می‌شنیدیم را اکنون نمی‌شنویم. وی درباره بحران برق میان ایران و عراق در زمان نخست وزیری او گفت: ایرانی‌ها در آن زمان گفتند که خودشان به آن برق نیاز دارند بنابراین در آن تابستان داغ برق را از عراق قطع کردند اما اکنون بار دیگر این انرژی را به عراق می‌دهند.

    

استراتژی ترامپ عکس‌العملی کردن ماست

نصرت‌الله تاجیک، دیپلمات پیشین و کارشناس مسائل سیاست خارجی به ایلنا گفت: ما در کار با اروپا کم می‌گذاریم و به دنبال استانداردسازی‌هایی که لازم داریم تا با جامعه جهانی تعامل مالی و پولی داشته باشیم، نمی‌رویم. به عقیده من ما مقداری در داخل کشور به دلیل به تصمیم نرسیدن و کار منسجم فکری، مطالعاتی و تخصصی نکردن در مقابل آمریکا منفعل شده‌ایم و هر روز ناچاریم به دنبال بازی‌هایی که آمریکا طراحی می‌کند حرکت کنیم تا حدی که اعتماد به نفس و قدرت نو‌آوری و ابتکار عمل را هم از دست داده‌ایم. استراتژی اصلی ترامپ در ارتباط با ایران عکس العملی کردن ما است تا به نوعی در زمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده بازی کنیم.

    

احضار متهم دو سال پس از فوت شاکی

کیهان خبر داد: صبح یکشنبه حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان برای تفهیم اتهام درباره ۲۵ شکایت به دادگاه رفت. این روزنامه نوشت: چند شکایت از سوی ‌اشخاص حقیقی و غیردولتی مطرح شده است که مرحوم دکتر یزدی، مهناز افشار و مهدی هاشمی از جمله آنها می‌باشند. گفتنی است ابراهیم یزدی اوایل شهریور۱۳۹۶ با بیماری سرطان درگذشت.

    

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

دست‌های پشت پرده در رقاصی مدارس

آیت‌الله محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به انتشار کلیپ‌های متعدد رقص و آهنگ مبتذل در مدارس گفت: بدون شک این حرکت باید ریشه‌یابی شود و چه بسا دست‌های پنهانی نفوذ کرده‌اند. متأسفانه در برخی از دانشگاه‌ها هم شاهد چنین حرکات ضددینی و ضد انقلابی هستیم. وی موضوع نفوذ جریانی که از سوی رهبر معظّم انقلاب مطرح شد را مورد اشاره قرار داد و گفت: ممکن است یکی از مصادق نفوذ جریانی، همین حرکتی باشد که طی روزهای اخیر در مدارس شاهد آن هستیم.