‌امام جمعه بابل گفت: بعضی از عناصر که در شرایط ویژه قرار دارند از دو تار مو امروز قدم به قدم به جایی رسیده‌اند که در مراکز عمومی روسری از سر می‌گیرند و بی حجاب در جامعه ظاهر می‌شوند و دهن‌کجی نسبت به ارزش‌ها دارند، برای مسئولان ما حجاب چندان اهمیتی ندارد، وزیر کشور این صحنه‌ها را با ماست‌مالی توجیه می‌کند و دنبال خنثی کردن نیروی انتظامی هستند، تقاضای مردم این است که غیورانه به دنبال حفظ ارزش‌های اسلام و عفت عمومی در جامعه باشید.

حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های نماز جمعه دیروز، ادامه داد: بی‌توجهی به مسئله عفاف و حجاب در کشور نگران کننده است و برخی دنبال شکستن حرمت مظاهر دین هستند.

برخورد جدی به روزه‌خواری

روحانی با اشاره به اینکه با پدیده شوم روزه خواری برخورد جدی شود، خاطرنشان کرد: برخی از افراد به خود اجازه می‌دهند در فضای عمومی روزه‌خواری کنند و حرمت ماه رمضان را بشکنند، ماه رمضان احترام ویژه دارد و نباید اجازه دهیم حرمت این ماه شکسته شود.

این مسؤول یادآور شد: باید صنوف مرتبط با عرضه غذا در روزهای ماه مبارک رمضان بسته باشند و بعد از اذان مغرب و عشا زیر نظر نیروی انتظامی کار کنند زیرا سال گذشته مراکز فروش عرضه تغذیه فعال بودند و اقدام به عرضه آزاد غذا می‌کردند ومی‌گفتند که ما مجوز داریم. وی با بیان اینکه وظیفه دستگاه قضایی و انتظامی برخورد با روزه‌خواری و حرمت‌شکنی در ماه رمضان، افزود: اگر کسی عذر شرعی دارد باید پنهان و در منزل غذا بخورد نه اینکه در ملا عام اقدام به روزه‌خواری کند، مراکز نظارتی باید دقت و توجه ویژه داشته باشند.

روحانی با بیان اینکه مسابقات مختلف ورزشی به بهانه جام رمضان پس از افطار برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری مسابقات ورزشی در ساعات نمازجماعت و دعا در این شب‌های کوتاه در قالب جام رمضان نهایت کم لطفی به ماه رمضان است.