خطیب نماز جمعه حرم رضوی گفت: فرمان آرایش جنگی مقام معظم رهبری یک فرمان عمومی شامل حال مسئولان و مدیران قوه قضائیه و شامل حال تک‌تک مردم ما می‌شود. در صف مقدم این جبهه نیز دو قشر معلم و کارگر وجود دارند؛ یعنی نیرویی که باید به میدان این آرایش جنگی بیاوریم نیروی کارگر و معلم ما است.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر دیروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد با اشاره به هفته معلم و گرامیداشت مقام کارگر گفت: در طول ۴۰ سال انقلاب، در روز و هفته معلم از معلم تجلیل شد؛ معلمان را احترام کردند اما امسال روز معلم در سال نخست گام دوم انقلاب است؛ روز معلم روز مطالبه از معلم است؛ ۴۰ سال تجلیل کردیم و برای ۴۰ سال دوم، باید از معلم مطالبه کنیم.

وی با بیان اینکه آمریکا و انگلیس طبق فرموده رهبری دنبال سرباز از طریق سند ۲۰۳۰ هستند، خطاب به معلمان افزود: برادر و خواهر معلم برای آمریکا و انگلیس می‌خواهی سرباز درست کنی یا برای اسلام و قرآن؟ برادر و خواهر معلم شما کارمند حقوق بگیر صرف و یا کاسب این عرصه نیستید شما یک عنصر سازنده هستید که این بچه زیردست خود را یا سرباز آمریکایی می‌سازید و یا سرباز اسلامی انقلابی دینی. شما چگونه می‌خواهید این بچه را بار بیاورید؟ از بچه پیش دبستانی گرفته تا فردی که در حال اتمام تحصیل است؛ او را چگونه می‌سازید؟ سرباز آمریکا و انگلیس و یا یک رزمنده مقاوم مقابله کننده می‌سازید؟

وی با بیان اینکه در هر شرایطی از محرومیت باشید اسلام از شما مطالبه دارد، خطاب به کارگران نیز تصریح کرد: عین همین قضیه در عرصه مسئله کار و کارگر نیز است. جنگ دشمن در عرصه اقتصادی شروع شده و شما به عنوان یک رزمنده در این جنگ، در صف اول و پیشاهنگ قضیه و بسیجی جلودار هستید و حساب نقش خودتان را بکنید؛ امروز روزی نیست که در مقام مقدار بهره کارگر و کارفرما و محاسبه آن باشید؛ مسئله از این حرف‌ها گذشته و باید در مورد مجاهده کارگر در مقابل دشمن صحبت و محاسبه کرد.