رئیس جدید قوه قضائیه با اشاره به ضرورت اجرای عدالت گفت: اجرای عدالت باید به گونه‌ای باشد که هیچکس در هیچ جایگاهی حق دور زدن قانون را نداشته باشد.

به گزارش ایسنا، سیدابراهیم رئیسی در مراسم معارفه‌اش به عنوان رئیس قوه قضائیه گفت: باید ابتدا شاکر نعمت‌های خدا باشم در توفیقاتی که عنایت کرد و زمینه‌ای که فراهم کرد تا بتوانم خدمتگزار باشم بویژه خدمتگزاری‌ام در آستان قدس رضوی و امیدوارم اعتماد مقام معظم رهبری در مسئولیت قوه موجب شرمندگی بنده به خدمت ایشان و مردم نشود و صمیمانه از حسن اعتماد ایشان تقدیر می‌کنم.

وی افزود: در دوره سه ساله دوری از قوه قضاییه چه در دوران آستان قدس و چه در دوران انتخابات ریاست جمهوری فرصتی فراهم شد تا با مشکلات، تنگناها و مسائل مردم بیش از گذشته آشنا شوم و این آشنایی در این دوره سه ساله با مشکلات، تنگناها و آلام مردم ضرورت بیشتری داشت و تلاش می‌کنم از ظرفیت‌های قوه قضائیه در جهت کاهش آلام و مشکلات، احقاق حقوق مردم، اجرای عدالت و آنچه مورد خواست مردم است، استفاده کنم.

رئیس جدید قوه قضاییه ادامه داد: نزدیک‌ترین اساس به اجرای عدالت، اجرای قانون است. باید بگوییم هیچکس اجازه دور زدن قانون و تخلف قانونی را نخواهد داشت. اگر محور قانون باشد چه در دستگاه قضا و دستگاه‌های دیگر که البته مواردی که مشکلی داشته باشد، شامل شرایط بحرانی نمی‌شود. خدا رحمت کند امام(ره) را که در زمان جنگ باید و نبایدها را تعیین کردند.

وی با تاکید براینکه مسئله اجرای قانون را باید جدی گرفت گفت: کشور ما کشوری است که هر روز یک جریان و یک حزبی می‌آید و  ما باید بر اجرای قانون توافق کنیم و آن‌را جدی بگیریم.  تاکید بنده هم بر اجرای قانون خواهد بود.

رئیسی با بیان اینکه در ارتباط با دستگاه قضا تلاش‌های بسیاری شده اما امروز همچنان اطاله دادرسی و ورودی پرونده زیبنده نظام اسلامی ما نیست. گفت:  این تعداد ورودی پرونده زیبنده نیست و باید سرچشمه را بررسی کرد. در این رابطه وظیفه پیشگیری را هم دولت و هم مجلس بر عهده دارد. تمامی اقدامات باید با نگاه پیشگیرانه باشد. این نگاه نگاهی است که همه را مسئول می‌کند تا کاهش جدی پرونده را به دنبال داشته باشد؛ لذا مسئله پیشگیری مسئله بسیار مهمی است. اگر می‌گوییم حبس به احکام جایگزین تبدیل شود، از رئیس و نمایندگان در رابطه با مسئله پیشگیری و ورودی پرونده و قضازدایی می‌خواهیم همکاری کنند.

وی تاکید کرد: دولت باید زمینه سرمایه‌گذاری را فراهم کرده و ما از مسئله سرمایه‌گذاری حمایت می‌کنیم و  مدیر سریع‌العمل، قاطع و شجاع مورد حمایت ما خواهد بود.