اظهارات تازه سیدحسن درباره «تغییر»

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، در دیدار مدیرمسئول، سردبیر و اعضای تحریریه روزنامه ۱۹ دی قم با تأکید بر «کنار زدن یأس از جامعه» در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، گفت: یکی از شروط اصلی وجود امید، این است که مردم احساس کنند اگر باید تغییری دهند، توانایی چنین کاری را دارند؛ اینکه جلوی تغییراتی که به هر علتی خواسته جامعه است -ولو من نمی‌پسندم- گرفته شده و مقابل آن تغییرات، با روشی آمرانه ایستادگی شود، نتیجه‌ای در برندارد.

    


مذاکرات عراقچی با «طالبان» در تهران

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه، در خصوص سفر قریب الوقوع عراقچی به افغانستان گفت: سفر آقای عراقچی به افغانستان در خصوص حوزه‌های مختلف همکاری دو کشور اعم از مسائل فرهنگی و سیاسی است و طرف یکی دو هفته آینده این سفر انجام می‌شود. وی در خصوص مذاکرات میان ایران و طالبان بیان کرد: پس از سفر آقای شمخانی و دیدارهایی که در افغانستان داشتیم دیروز هیاتی از طالبان در تهران حضور یافتند و مذاکرات مفصلی را با معاون سیاسی وزارت امور خارجه داشتند و گفتگوهای مبسوطی میان دو طرف صورت گرفت.

    


انهدام شبکه مفسدان ارز دولتی

تسنیم نوشت: سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان کردستان شبکه‌ای از مفسدان اقتصادی و سوء استفاده‌کنندگان ارز دولتی را شناسایی، منهدم و 11 نفر از عناصر اصلی آن را دستگیر کردند. این شبکه ارز  را با استفاده از کارت‌های بازرگانی شرکت‌های صوری و جعل پیش‌فاکتور برای ثبت سفارش واردات کالاهای ضروری و همچنین با پرداخت رشوه از بانک‌های مختلف دریافت کرده و با عدم انجام تعهدات ارزی و استفاده از ترفندهای مختلف، مانع از اجرای اقدامات قانونی بانک‌ها در پیگیری اعتبارات ارزی شدند و معادل 4هزار و 700 میلیارد تومان ارز دولتی را به‌بهانه واردات کالاهای ضروری مردم از کشور خارج و در برخی از کشورها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. 

    


پایتخت در عالی‌ترین وضعیت امنیتی ممکن قرار دارد

سردار رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه همایش فرماندهان نیروی انتظامی تهران بزرگ درباره وضعیت امنیتی پایتخت گفت: درپایتخت در حال حاضر در عالی‌ترین وضعیت امنیتی قرار داریم وهیچ مشکل خاصی وجود ندارد. همچنین در حوزه جرایم خصوصا جریم خشن نیز تقریبا در دو سال اخیر موضوع خاصی نداشتیم و کاهش جرایم و افزایش کشفیات قابل قبولی نیز داشته‌ایم.

    


سخنگوی جمنا:

دشمن در حال برنامه‌ریزی برای براندازی نظام است

سید محمد حسینی، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عناصر مختلف را از سراسر کشور به مرکز شهر کشاندند و از نفوذی‌های امنیتی و انتظامی برای دو دستگی و دو قطبی در کشور استفاده کردند. برخی از فضای سایبری برای انقلاب مخملی و رنگینی استفاده کردند و به افرادی آموزش دادند. برخی افراطیون داخل چهره آمریکا را در داخل بزک می‌کنند. امروز غرب دست از فتنه‌انگیری بر نمی‌دارد که طبق فرمایش مقام معظم رهبری دشمنان در حال توطئه‌های جدید و برنامه‌ریزی برای براندازی نظام هستند.

    


استانی شدن انتخابات هفته آینده در مجلس مطرح می‌شود

محمد محمودی ‌شاه‌نشین، نماینده مجلس گفت: بحث استانی شدن انتخابات و افزایش نمایندگان شهرهای استان تهران در هفته‌های آینده در مجلس مطرح خواهد شد. نگاه کشور و مسئولین به تهران به عنوان منطقه برخوردار است، در حالی که شهرهای این استان به هیچ وجه چنین وضعیتی ندارند. ضریب برگشت مالیات به شهرهای استان تهران هفت دهم درصد است که این امر می‌طلبد مجلس و دولت بر رفع مشکلات این شهرها تمرکز کنند.