وزیر اطلاعات با انتقاد از افرادی که قصد دارند دولت را ناکارآمد جلوه دهند و علت مشکلات یکسال اخیر را به جای تحریم‌ها و فشارها به ناتوانی مسئولان گره بزنند، تصریح کرد: برخی مرگ بر آمریکا می‌گویند ولی خلاف مصالح نظام عمل می‌کنند.

حجت‌الاسلام سید محمود علوی  در پنجمین نشست شورای اداری استان تهران افزود: کسانی که زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خدا خدا می کردند ترامپ رأی بیاورد تا دولت تدبیر و امید دچار مشکل شود، امروز تلاش می‌کنند دولت را ناکارآمد و ناتوان نشان و مردم و مسئولان را رودرروی هم قرار دهند.

وی تاکید کرد: این دولت پنج سال و نیم است که فعالیت دارد و تنها طی یک سال گذشته وضعیت در نتیجه تحریم‌ها و فشارهای آمریکا نابسامان شده است.  علوی گفت: اگر بحث کارآمدی یا ناکارآمدی است باید به 4.5 سال فعالیت ابتدایی دولت نیز نگاه کرد؛ دولت طی چهار سال و نیم قیمت ها را با ثبات نگاه داشت و تورم را یک رقمی کرد، آن زمان ناکارآمد نبود؟ وی خطاب به تفرقه‌اندازان بین مردم و مسئولان تاکید کرد: رئیس جمهوری نجابت می‌کند و اینها را نمی‌گوید.

علوی اضافه کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید مراقب القائات نفوذی ها بود و حواسمان باشد اگر افکارعمومی و جامعه را طوری هدایت کردیم که با مسئولان رودرروی هم بایستند و اگر برای مردم بخشی از ساختار نظام زیر سئوال رفت دیگر نگاه نمی‌کنند دولت است، قوه قصاییه یا دیگر بخش‌ها، آنگاه در شعارهایشان از همه عبور خواهند کرد. وزیر اطلاعات با بیان اینکه امروز اقتصاد و امنیت با هجمه‌های بی امان دشمن مواجه شده است گفت: هدف آمریکا تنها دولت نیست، بلکه کل نظام را هدف گرفته؛ هدف دشمن اقتصاد است تا امنیت را نیز به چالش بکشد و آرامش را از مردم بگیرد تا آنان را به عصیان علیه حاکمیت وادار کند.  وی تصریح کرد: با برنامه‌های دشمن اینک حرکت کشتی‌ها برای صادرات کالا و نیز واردات «مختل» شده؛ جابه جایی ارز و مبادلات بانکی با کشورها روز به روز سخت تر و سردتر می‌شود؛ آیا اداره کشور در این شرایط با وضع عادی متفاوت است؟ علوی گفت: متاسفانه عده‌ای که تریبون و رسانه هم در اختیار دارند به افکارعمومی می گویند «خودتان انتخاب کردید و به این دولت رای دادید و حالا وضعیت را بچشید.» علوی گفت: نشریه یک نهاد اخیرا نوشته بود «اینکه فشارها نتیجه تحریم‌هاست، فرافکنی است»؛ آیا دولت در چهار سال صادرات نفت را از 800هزار به دو میلیون و 800 هزار بشکه نرساند؟