طرح دست‌آفرین؛

استفاده ازفضاهای شهر به نفع اقشار آسیب‌پذیر

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از اجرای طرح دست آفرین در سه دهه اسفندماه برای حمایت از اقشار در معرض آسیب خبر داد.

حجت نظری با اشاره به طرح «دست‌آفرین» که پیش‌بینی شده در اسفند ماه برگزار شود، اظهار داشت: از حدود سه ماه پیش جلساتی برای اجرایی کردن این طرح برگزار کردیم. 

کارگروهی به این منظور تشکیل شد تا افراد در معرض آسیب، مشخص شوند. در این کارگروه به دنبال تعریف جدیدی از افراد در معرض آسیب نبودیم بلکه قصد ما مشخص کردن جامعه هدفی بود که این طرح به دنبال حمایت از آن‌ها بود.

وی ادامه داد: در فاز اول افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانواده و خانواده‌ای که در بین آن‌ها فردی وجود دارد که از اعتیاد رهایی پیدا کرده و در مرحله بازپروری است و این افراد تولیداتی دارند که می‌تواند در معرض فروش قرار گیرد، به عنوان جامعه هدف ما درنظر گرفته شد. یعنی صرفا برای همین افراد فرصت عرضه تولیدات‌شان را مهیا می‌کنیم.

نظری در خصوص جزئیات طرح «دست‌آفرین» گفت: تعدادی از معابر، تعدادی از فضاهای عمومی شهر، برخی از ایستگاه‌های مترو، بخش‌هایی از فروشگاه‌های شهروند، میادین میوه و تره‌بار و سایت نمایشگاهی برج‌ میلاد در سه دهه اسفند، به عرضه تولیدات این اقشار اختصاص خواهد یافت. این اتفاق دائمی نیست تا برای هیچ‌ فردی حق مکتسبه ایجاد نشود و به افراد به طور مساوی، امکان استفاده از این فضاها داده می‌شود.

کالاهایی که در این نمایشگاه‌ها عرضه خواهد شد، از کیفیت مناسب و قیمت پایین‌تری نسبت به کالای مشابه موجود در بازار برخوردار است که هم به نفع فروشنده و هم به نفع خریدار است.

    


37 درصد بانوان استان تهران اختلال روحی دارند

استاندار تهران گفت: در این استان بیش از 37 درصد جمعیت زنان 15 تا 64 ساله با مسائل و معضلات روحی مواجه هستند یا به پزشک مراجعه داشته‌اند که باید نسبت به آسیب‌شناسی علمی این مساله توجه جدی و تخصصی داشته باشیم.

انوشیروان محسنی بندپی روز سه‌شنبه در افتتاحیه نشست های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی تشکل‌های اجتماعی زنان و خانواده شهر تهران افزود: برای حل این مشکلات مدیران باید علم‌باور، تخصص‌باور و کارشناس محور باشند.

 وی با اشاره به حمایت‌های معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و با ابراز امیدواری از این‌که بتوانیم اقدام خوبی در زمینه فعالیت‌های مرتبط با زنان و خانواده شاهد باشیم افزود: در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باید همه آحاد ملت شرکت کنند تا توسعه همه جانبه شکل گیرد. 

محسنی بندپی با بیان این‌که در بررسی‌های انجام شده نتوانستیم از پتانسیل بانوان به خوبی استفاده کنیم افزود: باید از مشارکت سیاسی بانوان در مدیریت استفاده کنیم.

محسنی بندپی ادامه داد: باید بر شاخص اقتصادی تشکل ها کار شود و زنان نباید از لحاظ اقتصادی آسیب پذیر باشند.