معاون پیشگیری اداره کل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح بررسی میزان شیوع اعتیاد در اماکن صنعتی و کارگاه‌ها در حال انجام است و نتایج نگران‌کننده‌ای از این طرح به دست آمده که نشان داد 21درصد جمعیت کارگری مصرف‌کننده مواد مخدر است.

به گزارش فارس، محمدحسین مدنی گفت: یکی از طرح‌هایی که وزارت رفاه آن را اجرا کرده بررسی شیوع اعتیاد در مناطق صنعتی است.

وی ادامه داد: براساس بررسی‌های انجام شده نتایج نگران‌کننده‌ای به دست آمد طوری که 21درصد از جمعیت کارگری، مصرف‌کننده بوده است به همین دلیل کار جدی‌تری را با ستاد مبارزه با مواد مخدر با عنوان طرح کاج اجرا کردیم و پس از آن در دو نوبت گزارش‌ها توسط ستاد و وزرای کشور و رفاه، خدمت مقام معظم رهبری منعکس شد.

معاون پیشگیری اداره کل امور اجتماعی وزارت رفاه گفت: برنامه راهبردی مواد مخدر در منطقه پارس رونمایی شده و گزارش عملکرد آن تدوین و شورای مستقلی از بحث پیشگیری مواد مخدر در عسلویه ایجاد شده است.

مدنی با محرمانه خواندن میزان شیوع اعتیاد در این منطقه گفت: این طرح به صورت مشترک با ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرایی شده، پایش آن به اتمام رسیده و از سوی شورای دفتر تحقیقات ستاد آمارها اعلام خواهد شد اما فعلاً گفته‌اند محرمانه است.

وی افزود: در این برنامه 2191 نفر به صورت خوداظهاری در طرح شرکت کردند البته تست ادرار را نیز به آن اضافه کردیم چرا که اطلاعات متفاوتی به دست آمد.

معاون پیشگیری اداره کل امور اجتماعی وزارت رفاه گفت: براساس اطلاعات به دست آمده که هنوز داده‌ها به صورت خام است بالاترین میزان مصرف مواد مخدر به ترتیب تریاک، ترامادول، حشیش و شیره تریاک در بین کارگران این منطقه بوده است.

مدنی گفت: دو سال است که موظف شده‌ایم تمام مناطق آزاد و ویژه را در بحث پیشگیری از اعتیاد آموزش دهیم این برنامه در حال انجام است اما مستلزم کار تحقیقاتی وسیع‌تری است و باید سایر مناطق آزاد نیز رصد شوند.