جانشین فرمانده کل سپاه گفت: مذاکره و سازش جز کوچک شدن و تحقیر در مقابل قدرت‌های بزرگ هیچ ثمری ندارد اما مقاومت عزت‌بخش است.

سردار حسین سلامی، روز شنبه در گردهمایی بزرگ آزادگان و رزمندگان استان کرمان از سری برنامه‌های ستاد بزرگداشت کنگره 6500 شهید این استان ادامه داد: می خواهید سیاست های دشمنان را در میدان خنثی کنید و در میدان آنها بازی نکنید و از مکر و حیله آنها در امان بمانید فقط باید در مقابل آنها ایستاد و از چیزی نترسید .

وی با بیان اینکه مذاکره، سازش و تعامل، بازی در میدان دشمن است، تصریح کرد: سازش با دشمن وحدت‌شکن، تضغیف کننده قدرت و سست‌کننده اراده‌هاست، برعکس مقاومت، وحدت‌بخش است و ما را به نتیجه می‌رساند و به واسطه آن هرگز به دشمن امتیاز نمی‌دهیم اما در سازش مجبور به دادن امتیاز هستیم.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه در هر میدانی باید پاسخ دشمن را در همان میدان داد، تصریح کرد: وقتی او ما را تحریم اقتصادی می کند ما در میدان اقتصاد به او پاسخ می‌دهیم و همه جهانیان بدانند زمانی که ما از شهادت سخن می‌گویم به این معنا نیست که می‌ایستیم تا دشمن بر سرما آتش ببارد تا ما کشته شویم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ما در جنگ هرگز روی یک خاکریز نایستاده‌ایم و هر گاه از دفاع صحبت می‌کنیم در سطح راهبردی و کلان است و جنگ در آغاز گزینه ما نیست اما اگر گزینه دشمن جنگ باشد؛ آن وقت ما سرتاسر در جلوی دشمن تهاجم می‌شویم.

وی یادآورشد: امروز هم می‌گویم با هیچ کشوری سر جنگ نداریم ،همه بدانند دفاعی بودن ما فقط در سطح عالی جنگ است اگر کسی بخواهد به ما تعدی کند او را رها نمی‌کنیم؛ آغاز ممکن است با دشمن باشد اما پایان با ما است.

این مقام نظامی تاکید کرد: نسخه ما در اراده و تحمل است؛ ‌مقاومت ما در عرصه اقتصادی به معنی سکون و فشار یک جانبه دشمن نیست بلکه حرکت برای پیشرفت و تولید منفعت و ثروت است پس همه بدانند مقاومت ما در تحمیل فشار بر دشمن در حین حرکت است.