شناسایی عوامل جنایت تروریستی زاهدان

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه ای از اقدام قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در شناسایی و متلاشی کردن خانه های تیمی عوامل جنایت تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان، در سراوان وخاش و دستگیری آنان خبر داد. بر اساس این اطلاعیه در این عملیات، سه تن از تروریست ها دستگیر و 150 کیلوگرم مواد آماده انفجار و 600 کیلوگرم مواد انفجاری در حال ساخت و مقادیری سلاح و مهمات کشف گردید. در این اطلاعیه با اشاره به اینکه تروریست‌های دستگیر شده همان عواملی بودند که خودروی انتحاری عامل جنایت تروریستی اخیر در جاده خاش- زاهدان را تهیه، هدایت و پشتیبانی کرده‌اند، تاکید شده است:  اقدامات سپاه در پیگیری سرنخ‌ها برای انتقام قطعی و کامل از هسته مرکزی گروهک عامل این جنایت، ادامه دارد.

    


استیضاح روحانی را هرگز امضا نمی‌کنم

طرح استیضاح رئیس جمهور در مجلس از سوی برخی نمایندگان منتقد دولت کلید خورده است. محسن کوهکن، نماینده اصولگرای مجلس در این باره به خبرآنلاین گفت: «با اینکه من منتقد دولت هستم اما این طرح را اصلا به صلاح و مصلحت کشور نمی دانم و قطعا اگر این طرح را برای من بیاورند آن را امضا نخواهم کرد. من افرادی را که به دنبال طرح این موضوع بودند آدم‌های صادقی می‌دانم که دغدغه کشور و ملت را دارند اما به نظرم چنین طرحی آن هم در این شرایط نمی تواند به مصلحت کشور باشد.» مجتبی ذوالنوری، حسینعلی حاجی دلیگانی، جواد کریمی قدوسی، مجید ناصری‌نژاد، جبار کوچکی‌نژاد، عدل هاشمی‌پور، محمدعلی پورمختار، هاجر چنارانی، حسن نوروزی، ذبیح نیکفر، محمدرضا ملکشاهی‌راد، علی‌اکبر کریمی، هدایت‌الله خادمی، ضیاالله اعزازی، علی گلمرادی، ابوالفضل ابوترابی، یعقوب شیویاری و عبدالله سامری از امضاکنندگان این طرح هستند. 

    


گزارش بی بی سی از محل اختفای سلمان رشدی

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شبکه بی‌بی‌سی در سی‌اُمین سالگرد صدور فتوای قتل سلمان رشدی، مستندی از زندگی او منتشر کرد. بر اساس مستند بی‌بی‌سی، پلیس اسکاتلندیارد پس از صدور فتوای قتل سلمان رشدی تنها وظیفه حفاظت از او را برعهده گرفت و وظیفه پیدا کردن مخفیگاهی برای پنهان شدن برعهده خود او گذاشته شد و رشدی مجبور شد تنها در عرض ۵ ماه ۵۷ بار مخفیگاه خود را تغییر دهد. او که سی سال است زیر سایه مرگ زندگی می‌کند، اخیرا در گفتگو با خبرگزاری فرانسه (AFP) گفته است که دیگر از زندگی مخفیانه خسته شده است. رشدی زمانی که کتاب موهن آیات شیطانی را نوشت ۴۱ سال داشت و اکنون ۷۱ ساله است.

    


شرایط امروز مانند مرداد 32 است

غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم نکوداشت سیدعلاءالدین میرمحمد صادقی که در اتاق بازرگانی ایران گفت: امروز وظیفه بخش خصوصی در طول ۴۰ سال گذشته سنگین‌تر است هم آنچه دارد باید به میدان بیاورد و هم به دولت در تصمیم‌گیری‌ها کمک کند بخش خصوصی باید فعال اصلی باشد و دولت باید میدان را به آنها بسپارد. شرایط فعلی جنگ اقتصادی است مانند مرداد ۳۲ که جنگ روزنامه‌ای هم بود. این جلسه این پیام را دارد که بازرگانان ایران خودشان را برای کشور می‌خواهند نه کشور را برای خودشان.

    


خبر دوباره درباره سلامت مرزبانان میرجاوه

تعدادی از مرزبانان میرجاوه که در اسارات گروهک جیش العدل هستند، هنوز آزاد نشده‌اند و مقامات هر بار خبر سلامتی آنها را می‌دهند. روز گذشته نیز شهریار حیدری، مدیرکل امور مرزی وزارت کشور درباره آخرین وضعیت آنها گفت: ۱۲ نفر توسط گروهک‌های تروریستی ربوده شدند که ۵ نفر آنها در همان روزهای اول با پیگیری‌های دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت پاکستان آزاد شدند. ۷ نفر باقی مانده همگی صحیح و سلامت هستند و وضعیت آنها از سوی وزارت امور خارجه وزارت کشور و دولت در سطوح مختلف در حال پیگیری است.