انتقاد آیت‌الله شبیری از سیستم آموزشی حوزه

آیت الله شبیری زنجانی، در دیدار استاندار جدید قم با ایشان، در پاسخ به پرسش یکی از روحانیون حاضر در جلسه درباره سیستم آموزشی حوزه، از روند تحصیلی طلاب انتقاد کرد و گفت: طلبه نباید دنبال نمره آوردن باشد. وقتی طلبه درس را برای نمره آوردن حفظ می‌کند ملا نمی‌شود. الان با این روش درس خواندن افراد مجتهد شعاری می‌شوند نه مجتهد واقعی. مجتهد واقعی شدن با این روش درس خواندن در حوزه واقعا خیلی مشکل است.

    


بزرگ‌ترین چالش انقلاب در دهه پنجم

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص بزرگ‌ترین چالش انقلاب در دهه پنجم آن، به ایسنا گفت: ما به لحاظ اخلاقی که یکی از پیام‌های مهم اسلام و انقلاب بوده، دچار عقب‌گرد و افت شده‌ایم. اخلاق پایه و اساس هر تمدن و اصلاحی است و این بداخلاقی‌های سیاسی و اجتماعی که متاسفانه بر بستری از فضای مجازی نیز سوار شده و امواج تهمت، تخریب، یاس‌آفرینی و بداخلاقی‌های مختلف وجود دارد، باید متوقف شود.

    


توضیحات سفیر ایران  در انگلیس درباره احضارش

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر کشورمان در لندن در خصوص احضارش از سوی وزیر خارجه انگلیس گفت: امروز وزیر خارجه انگلیس با احضار اینجانب به وزارت امور خارجه، به طور اختصاصی از وضعیت خانم زاغری و شروع اعتصاب وی ابراز نگرانی کرد. در توضیح به ایشان گفتم، اتباع دوملیتی همگی اتباع ایران محسوب می‌شوند و از حقوق مدنی برخوردار هستند. خانم زاغری به ‌عنوان یک تبعه‌ ایرانی با حفظ حقوق خود در زندان از تسهیلات و امکانات درمانی لازم برخوردار بوده و خواهد بود. درعین‌حال دخالت از سوی کشوری که این خانم دقیقا به خاطر جاسوسی برای همان دولت در زندان قرار دارد، دخالت در امور داخلی ایران محسوب می‌شود.

    


احضار سفیر هلند

فارس نوشت: در اعتراض به حمله تعدادی از عناصر ضدانقلاب و تجزیه‌طلب به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه «ژاک لویی ورنر»، سفیر هلند در تهران توسط رئیس اداره اول اروپای وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد. سفیر هلند ضمن ابراز تأسف از حادثه مذکور، گزارشی از واکنش و اقدامات پلیس این کشور در قبال مرتکبان این حادثه ارائه و اظهار داشت که موضوع را به دولت متبوع خود منعکس خواهد کرد. این حمله چهارشنبه گذشته (19 دی ماه) با سر دادن شعار و پرتاب بطری و قصد بالا رفتن از ساختمان مجاور سفارت ایران اتفاق افتاده است. 

    


از سرگیری غنی‌سازی 20درصد در چهار روز 

علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: اگر بخواهیم و اراده باشد و از برجام بیرون بیاییم ۴ روزه غنی‌سازی ۲۰درصد را شروع می‌کنیم  ما الان هم اورانیوم غنی شده تا ۲۰ درصد داریم. اقدامات اولیه برای طراحی سوخت مدرن ۲۰ درصد آغاز شده است و کشور در آستانه آن قرار دارد؛ محصولی که با سوخت ۲۰درصد قبلی متفاوت است و شکل آن عوض می‌شود و راندمانش بالا می‌رود. رآکتور هسته‌ای تهران تاکنون با سوخت قدیم کار می‌کرد اما سوخت مدرن، بهره‌وری رآکتور را افزایش می‌دهد.

    


ضرغامی:

دفتر کارم از سوی رهبر در اختیارم است

عزت الله ضرغامی، رییس سابق سازمان صدا و سیما در پاسخ به صحبت‌های رائفی پور که خواستار شفاف‌سازی درباره دفاتر ضرغامی و احمدی‌نژاد از بنیاد مستضعفان شده بود در توئیتر نوشت: «۴ اتاق در طبقه اول این خانه قدیمی در پاستور، محل کار من است. همه سوراخ سنبه‌های آن توسط همه جور آدمی شناسایی، تصویربرداری و منتشر شده است! برای ماموریت‌های مستقیم و غیر مستقیم از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب در اختیارم است. حله؟! وجه المصالحه اصحاب قدرت نشویم.»