مطلقا کسی برای جانشینی رهبری مطرح نشده است

سیداحمد خاتمی در گفت‌وگویی تفصیلی به ایسنا گفت: از من سوال کردند در رابطه با رهبری، تدبیر خبرگان چیست؟ اگر از من بپرسید شخص خاصی را در نظر گرفته‌اید، بنده که عضو کمیسیون تحقیق خبرگان، عضو هیأت رئیسه خبرگان و سخنگوی هیأت رئیسه هم هستم، می‌گویم که مطلقاً یک فرد هم در این زمینه مطرح نشده است. این را هم به صراحت و شفافیت می‌گویم. نه؛ اصلاً اینکه فرد خاص یا افرادی باشند، مطرح نشده است. اما مجلس خبرگان باید راهکار و تدابیرش را در این عرصه داشته باشد و دارد.

    


رفع فیلتر تلگرام منتفی است

جواد جاویدنیا، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در واکنش به اظهارنظر یک نماینده مبنی بر اینکه «صحبت‌هایی از رفع فیلتر تلگرام است» گفت: رفع فیلتر تلگرام اساسا منتفی است. هر گونه فعالیت دستگاه‌های دولتی در تلگرام و نیز هر گونه ارایه خدمات درگاه های پرداخت اینترنتی در تلگرام و پوسته‌های فارسی آن اعم از هاتگرام وطلاگرام غیرقانونی است و با آن برخورد قانونی خواهد شد. 

    


نظر مجمع درباره پالرمو بیشتر مثبت است

محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من فکر می‌کنم لایحه پالرمو در جلسه بعد به نتیجه‌ای خواهد رسید. وی در واکنش به خطبه‌های روز گذشته نماز جمعه تهران گفت: من نمی‌دانم آقای صدیقی از کجا مطلع است که مجمع با این لایحه مخالفت دارد؛ چون هنوز رأی‌گیری نشده است. من فکر می‌کنم نظرات مثبت در این مورد بیشتر از نظرات منفی است. در واقع با توضیحاتی که داده شد ان شاء الله در جلسه آینده به نتیجه خواهیم رسید.

    


احتمال ریاست رئیسی بر قوه قضائیه بسیار زیاد است

محمدرضا باهنر عضو مجمع درباره احتمال انتصاب رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه گفت: درحال حاضر بین اعضا قوه قضائیه و کسانی که در قوه قضائیه مطرح هستند، احتمال انتخاب رئیسی از همه بیشتر است.البته این موضوع هنوز صد در صد قطعی نشده اما احتمال آن بسیار زیاد است.

     


دستگیری چهار ایرانی در عراق

هیات گذرگاه‌های مرزی عراق اعلام کرد که چهار ایرانی را در مرز زرباطیه دستگیر کرده است. به گزارش ایسنا به نقل از الغدپرس، هیات گذرگاه‌های مرزی عراق روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه زن و یک مرد ایرانی که تحت تعقیب قضایی هستند را به درخواست پلیس نجف در نقطه مرزی زرباطیه دستگیر کرده است. در این بیانیه آمده است که پس از انجام اقدامات قانونی این چهار شهروند ایرانی به مرکز پلیس زرباطیه تحویل داده شدند تا در دادگاه مورد بازجویی قرار گیرند.

    


افکار عمومی برای روحانی مهم نیست

عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان در مورد خالی بودن جای سخنگوی دولت، به مهر گفت: تجربه سیاسی و تاریخی نشان می‌دهد که یکی از مشکلات و ضعف‌های بزرگ هر دولتی این است که نتواند ارتباط خوبی بین خودش و افکار عمومی برقرار کند. وی در مورد اینکه چرا با گذشت مدت قابل توجهی از استعفای سخنگوی دولت، رئیس جمهور جایگزینی برای او انتخاب نکرده و دولت بدون سخنگوست؟ گفت: از اینکه در فکر آقای روحانی چه می‌گذرد؟ اطلاع ندارم اما به نظرم برای رئیس جمهور، دولتمردان و اطرافیان آقای روحانی افکار عمومی خیلی مهم نیست.

    


نگرانی اروپایی‌ها را می‌توان  با گفت‌وگو حل کرد

جاوید قربان‌اوغلی، مدیرکل اسبق وزارت امور خارجه به ایلنا گفت: متاسفانه ممکن است در بخش‌هایی خارج از وزارت امور خارجه اقداماتی انجام شود که مخالفان برجام را در اروپا و آمریکا تقویت کند و چالش‌های بزرگتری را از لحاظ سیاسی امنیتی و اقتصادی برای ایران ایجاد کند. با وجود اشتراک نظر ایران و اتحادیه اروپا مبنی بر حفظ برجام، اروپایی‌ها نگرانی‌هایی همانند مسائل موشکی و منطقه‌ای دارند که می‌توان آنها را از طریق تعامل و گفت‌وگو حل کرد.