دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر این که ما در همه حوزه‌ها از هر موضوع ضد تحریمی حمایت خواهیم کرد، افزود: با ظرفیت‌هایی که در کشور ایجاد شده است امروز دو هزار دانشجو در بخش هوافضا در کشور داریم که از آنها می‌خواهیم در اقتصادی کردن دستاوردهای این حوزه تلاش کنند.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی در حاشیه اولین همایش ملی فناوری فضایی و کاربردهای آن در جمع خبرنگاران با طرح این سوال که به یک هدف ملی مستقل از نیات دیگران چگونه می‌توان رسید، در این باره افزود: در این مسیر در وهله اول نیازمند شناخت درست از نیازها هستیم و در مرحله بعدی نیازمند تسهیل‌گری برای رفع نیاز، برنامه‌ریزی برای رفع نیازها و اراده اعمال برنامه فارغ از هر نوع مؤسسات اقتصادی و اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: با این برنامه‌ریزی می‌توانیم پرچم مقتدر ایران را در فضا به اهتزاز درآوریم.

شمخانی با اشاره به چالش‌های کشور برای توسعه فناوری فضایی، خاطرنشان کرد: بر این اساس تصمیم گرفته شد تا این مشکلات در کشور مرتفع شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اضافه کرد: زمانی که فرصت مدیریتی در کشور ایجاد شد در وزارت دفاع اقداماتی در بخش‌های چهارگانه ماهواره بر، ایستگاه زمینی، محموله و ایستگاه کنترل و دریافت سرمایه‌گذاری صورت گرفت.

وی ادامه داد: علاوه بر این از دانشگاه‌های کشور در این حوزه نیز کمک گرفته شد تا به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این پروژه‌ها مشارکت داشته باشد.

شمخانی در ادامه خاطرنشان کرد: این اقدامات منجر شد که آن چیزی که قبل از انقلاب میزان داشتن آن صفر بود امروز اعلام شود که دو هزار دانشجوی هوا فضا در کشور داریم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه کشور از نقطه صفر به نقطه غیر قابل تحریمی رسیده است، در این باره یادآور شد: امروز به نقطه غیر قابل تحریمی رسیده‌ایم و می‌توان با همه وجود آن را حفظ کرد.

وی همچنین با بیان اینکه ظرفیت علمی در اختیار دانشگاه‌های کشور و نهادهای کشور فراتر از ظرفیت‌های فیزیکی است که امروز عملیاتی شده است خطاب به دانشجویان رشته‌های هوا فضا، گفت‌: هر چه می‌توانید بخش هوا فضا را اقتصادی‌تر، عامه‌پسند تر کنید و نیازهای جامعه ایران را تأمین کنید. در این صورت حتماً آینده روشنی در اختیار شما قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های شورای عالی امنیت ملی در شرایط تحریمی، خاطر نشان کرد: ما از هر موضوع ضد تحریمی در کشور در هر بخشی حمایت می‌کنیم.