نماینده پارس‌آباد و بیله سوار در استان اردبیل، گفت: متاسفانه وضع به گونه‌ای شده که اگر از هر وزیری انتقادی صورت بگیرد و وی تغییر پیدا کند، وزیری ضعیف‌تر از او روی کار می‌آورند. این روند حتی در بین استانداران، فرمانداران و مدیران کل هم دیده می‌شود.

عباس جهانگیرزاده در گفت‌وگو با رویداد۲۴ افزود: انتظار جامعه از دولت بر این بود که به هر طریق ممکن از مدیران شایسته، کارآمد و کاربلد که مشکل مردم را به خوبی درک می‌کنند، استفاده شود، ولی این اتفاق در استان‌ها، شهرستان‌ها و حتی تهران به وقوع نپیوست. به نظر من، تا این اتفاق نیفتد، هیچ انتظار و توقع از هر دولتی که روی کار باشد، نمی‌توانیم داشته باشیم.

وی درباره وضعیت اقتصادی کشور، افزود: اینکه مرتب عده‌ای در دولت فقط بگویند در آینده خبر‌های خوبی داریم، قابل پذیرش نیست و اساساً خبر خوب با شعار اتفاق نمی‌افتد. مردم خروجی می‌خواهند و خدا وکیلی با همه تحریم‌ها و پیچیدگی‌های اقتصادی که وجود دارد، مملکت را خیلی بهتر از این می‌شود اداره کرد.

جهانگیرزاده ادامه داد: ‌دولت، توجه لازم به لایه‌های مختلف جمعیتی جامعه نداشته است، مخصوصاً درباره کشاورز‌ها که گندم‌شان را خریده، ولی تسویه حساب نکرده است و آن‌ها خسارت دیده‌اند و تا امروز هفت، هشت ماه است که پول کشاورزان پرداخت نشده است.

شعار شایسته‌سالاری دولت دروغ محض است

به گفته نماینده پارس‌آباد و بیله سوار در مجلس، اینکه شعار داده شود که همه مدیران ارشد و میانی کشور بر اساس شایسته‌سالاری در جامعه برگزیده شده‌اند، دروغ محض است. اکنون همه مردم، یکدیگر را می‌بینند و جامعه به راحتی می‌تواند این امر را قضاوت کند. 

وی ادامه داد: هر کم و کسری که در جامعه داریم به مدیریت داخلی کشور برمی‌گردد. ضعف مدیریت بیداد می‌کند و همه به این موضوع انتقاد دارند.

جهانگیرزاده تصریح کرد: آقای رئیسی به هیچ‌کدام از وعده‌هایش به مردم در خصوص فراجناحی عمل کردن و اینکه به حزبی وابسته نشان ندهد، عمل نکرد.

جهانگیرزاده تصریح کرد: تحریم بر اقتصاد کشور اثرگذار است و کسی منکرش نمی‌شود، ولی بی‌انصافی محض است اگر کسی بخواهد قضاوت کند و بگوید همه مشکلات از بابت تحریم است. این یک دروغ بزرگ است، چون مردم باید بدانند ایران، کشوری باظرفیت فوق‌العاده بالا است.

به گفته این نماینده، حرف‌هایی که دولتمردان مطرح می‌کنند و اساساً گفتمانی که دارند، در حد مُسکن برای جامعه است. متاسفانه همه به این دست حرف‌ها عادت کرده‌اند. حرف‌های دولت واقعاً به درد جامعه نمی‌خورد و باید این را پذیرفت.