واکنش علم الهدی به عکس‌های امام موسی صدر با زنان بی‌حجاب 

آیت الله علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: اخیرا در فضای مجازی و حتی همایش‌ها تحت عنوان مدارا با جوانان، نمادهایی از بی‌حجابی را نشان می‌دهند. عکس‌هایی از امام موسی صدر را نشان می‌دهند که در مجامع زنان بی‌حجاب در آن زمان حضور داشته است. ایشان یک شخصیت برجسته مبارز بوده آنهم در زمانی که فالانژها در لبنان حاکم بودند. ایشان به اعتبار رئیس مجلس اعلای شیعیان باید در همه مجامع حضور می‌یافت و طبیعی است عده‌ای زن بی‌حجاب هم بودند. الان به اسم مدارا این عکس‌ها را نشان می‌دهند و می‌گویند با بی‌حجاب‌ها مدارا کنیم. اگر بی‌حجابی در جامعه رواج یافت، نسل جوان ما یک نسل غریزی و عیاش می‌شود که به دنیا عیش و شهوت است.

    


مذاکره ایران با طالبان، با اطلاع دولت افغانستان بوده است

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که «قبل از مذاکره با طالبان، با دولت افغانستان صحبت داشته‌ایم»، گفت: ایران به هیچ‌وجه در مسائل داخلی افغانستان دخالت نمی‌کند. کشورهای همسایه ایران با مشکلات عدیده از جمله جنگ داخلی مواجه هستند، صلح و ثبات در منطقه برای ایران اهمیت زیادی دارد و ناامنی در افغانستان می تواند به ایران هم سرایت کند. من در هیچ گزارشی ندیده‌ام که دولت افغانستان از مذاکرات ایران و طالبان ناراضی باشد. پیش از آغاز مذاکرات با طالبان، با دولت افغانستان صحبت داشته‌ایم.

    


پیشنهاد نماینده زاهدان  برای آزادی مرزبانان

حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان با اشاره به مرزبانان ربوده شده در مرز میرجاوه اظهار کرد: من اعتقاد دارم که جایگاه اشرار آن سوی مرزها مشخص است و باید آن‌‌ها را با موشک بزنند و این را من هزار بار گفته‌ام و از تریبون مجلس هم گفته‌ام یعنی همان کاری که در کردستان عراق کردند اما این کار را نمی‌کنند. مشکل اصلی این است که مسئولان ارشد آی اس آی پاکستان که سیستم اطلاعاتی آن کشور هستند و فرماندهان ارشد ارتش آن کشور تفکر وهابی‌گری دارند یعنی با تروریست‌ها هم‌فکر هستند به همین دلیل نمی‌خواهند کمک کنند. ان‌شاالله خداوند کمک کند، با این وزیر خارجه ما که فقط لبخند تحویل مردم می‌دهد. این‌ها فقط چسبیده‌اند به خانم موگرینی و در اروپا کار می‌کنند و در پاکستان آدمی نیست که به دنبالش بروند.

    


پراشکال ترین مجلس بعد از مجلس ششم را شاهد هستیم

سیدمحمد حسینی، وزیر علوم دولت محمود احمدی نژاد، سخنگوی جمنا و دبیر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در نشست فصلی این کانون در پاسخ به این سوال که گزینه کانون برای انتخابات ریاست جمهوری کیست، گفت: تمرکز فعالیتها در سال ۹۸ معطوف به انتخابات مجلس است که تحول در آن و انتخاب نمایندگان ولایی و مردمی ضرورت کنونی انقلاب است. بسیاری از آسیبهای فعلی به دلیل ضعف و فشل بودن مجلس فعلی است که بعد از مجلس ششم پر اشکال‌ترین مجالس بعد از انقلاب است و در صورت تغییر اساسی دومینوی کنار رفتن غربگرایان از دولت و شوراها شروع می‌شود.

    


مجلس نمی‌تواند تغییر چندانی در بودجه 98 ایجاد کند

محمدرضا تابش، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه نگاه نمایندگان به بودجه باید حفظ و ارتقاءمنافع ملی باشد، گفت: موضوعی که در لایحه بودجه 98 وجود دارد این است که بودجه براساس مشکلات و تنگناهای موجود در کشور تدوین شده و به نظر می رسد زمینه چانه زدن و بالا و پایین کردن ارقام و اعداد بودجه وجود ندارد، مجلس نمی‌تواند تغییر چندانی در بودجه ایجاد کند. شایسته است نمایندگان مجلس در جلسات علنی و غیر علنی در جریان روند بررسی بودجه قرار گیرند تا از لابی‌گری‌های برخی نمایندگان برای حوزه انتخابیه خود گرفته شود.