نماینده مجلس با بیان اینکه طبق گفته رهبری باید در جامعه، امید ایجاد کنیم، ولی دولتی‌ها ناامیدی ایجاد می‌کنند، گفت: دو ایراد اساسی می‌شود به دولت گرفت که هم حاضر نیستند اشتباهات‌شان را بپذیرند و هم اینکه بعضی مدیران ناکارآمد و ناتوان روی کار هستند که تجربه کافی برای کار‌های مدیریتی ندارند. متاسفانه دولتی‌ها حاضر نیستند هیچ‌کدام از این دو مورد را بپذیرند.

به گزارش رویداد۲۴، مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی، نماینده شهربابک در مجلس یازدهم درباره اینکه چرا دولت سیزدهم با وجود آن همه وعده نتوانسته به اوضاع اقتصادی کشور سامان دهد، افزود: متاسفانه دولت سیزدهم، یک رویه غیراخلاقی را در پیش گرفته است. این دولت از روز اول مکرر در مورد نقاط ضعف، کمبودها، مشکلات و عدم‌کارایی خود و مسئولانش، تکرار کرده که هر اتفاقی افتاده مربوط به دولت‌های قبل بوده و این مشکلات برای ما از آن موقع به ارث مانده است. با اینکه دولت از ابتدا قول داده بود که از این حرف‌ها نزند، ولی مرتباً این صحبت‌ها را مطرح کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: سوالی که از رییس جمهور دارم این است که شما هم خودتان جزو مقامات و سران دولت‌های قبل بوده‌اید و اگر تصمیمی در سران قوا گرفته می‌شد، خودتان در آن جمع حضور داشتید. اگر به مسائل فساد و رانت‌خواری‌ها و... اشاره می‌کنید، خودتان در راس قوه قضاییه و در سازمان بازرسی قرار داشتید و این شما بودید که باید جلوی این خلاف‌کاری‌ها را می‌گرفتید، پس چرا هیچ‌کاری نکردید و الان مرتب از دولت گذشته انتقاد می‌کنید؟

 تصمیمات در اندرونی‌ها گرفته می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: نکته مهم دیگر این است که مجموعه دولت، خودشان را عقل کل می‌دانند و حاضر نیستند با مجلس مشورت کنند. بار‌ها شاهد بوده‌ایم که در موضوعات مختلف برای خودشان تصمیم‌گیری کرده‌اند و هر جایی که به مشکل برمی‌خورند می‌گویند کار مجلس است و مجلس دخالت و ورود کرده و هرجا که خوب باشد می‌گویند خودمان کرده‌ایم.

قطب‌آبادی تصریح کرد: اگر مجموعه‌ای از عوامل را کنار یکدیگر قرار دهیم، به ضعف‌های اساسی دولت به خوبی پی خواهیم برد. از جمله این موارد، عدم‌ثبات در مدیریت‌ها است، چون مدیرانی که برگزیده می‌شوند در تصمیمات اندرونی و داخلی انتخاب می‌شوند و احساس می‌شود همه تصمیمات در اندرونی‌ها گرفته می‌شود و اخبار خوبی از انتخاب‌ها و انتصاب‌ها به گوش نمی‌رسد. بنابراین تا وقتی که دولتی‌ها با مجلس هماهنگ نباشند و نمایندگان را به عنوان مشاور در کنار دولت خودشان قرار ندهند، همین روال نابسامان را خواهیم داشت.