مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: برای اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان این صندوق باتوجه به شرایط کنونی کشور حداقل ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش ایلنا، جمشید تقی زاده در نخستین نشست کمیته برنامه و بودجه صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: با توجه به اینکه بحث بودجه‌نویسی سال ۹۸ به‌ زودی فراخواهد رسید، نیاز است تا ما نیز برای تعیین و تدوین بودجه برای صندوق هرچه سریعتر اقدام و رایزنی‌ها و ایجاد حساسیت لازم را در این زمینه در سطوح مختلف کشور آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه برای اجرای کامل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: اعتباراتی که تاکنون به این امر اختصاص یافته حدود چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است و برای همسان‌سازی حقوق در بودجه ۹۸ حداقل به تخصیص ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری علاوه بر پرداخت حقوق بازنشستگان به مسائلی چون درمان، بیمه تکمیلی، سفر و مسائل رفاهی بازنشستگان تحت‌پوشش توجه دارد، گفت: برای تأمین بودجه سال آینده صندوق بازنشستگی کشوری حتما باید اتفاق جدید و بزرگی بیافتد و ما به عنوان مسئولان صندوق باید حضور و اثرگذاری پررنگ‌تری در فرآیند بودجه‌نویسی سال ۹۸ داشته باشیم.

وی افزود: شرایط کنونی کشور و بالا رفتن نرخ ارز و وضعیتی که بازنشستگان با آن روبرو هستند، ایجاب می‌کند که حقوق‌شان بیش از رقم کنونی افزایش یابد تا حداقل بخشی از مشکلات معیشتی و فشار موجود بر این قشر فرهیخته کاهش یابد.

تقی‌زاده با تاکید بر اینکه نیاز است تا تمام وزارتخانه‌ها، قوه قضاییه، مقننه و دستگاه‌های اجرایی در این فرآیند حساس شوند، گفت: مباحث دوران خدمت و اشتغال و دوران بازنشستگی باید برای همگان به ویژه مسئولان ذیربط و برنامه‌ریزان به‌طورکامل و شفاف مشخص و تشریح شود و برنامه‌ای تهیه شود که هر یک از این نهادها چه سهمی در رفع مشکلات موجود دارند و چه نقشی می‌توانند برای رفع مشکل بازنشستگان ایفا کنند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین گفت: کانون‌های بازنشستگی که در تمام استان‌ها فعالیت می‌کنند یکی از بازوهای این صندوق برای بودجه و دفاع از بودجه صندوق هستند که باید برای رایزنی و تعامل بیشتر با نمایندگان از کانون‌ها و ظرفیت آنها استفاده کرد.

تقی‌زاده با بیان اینکه بازنشستگان در حال حاضر در همه استان‌های کشور حقوق خود را مطالبه می‌کنند، یادآور شد: مسائلی که بازنشستگان مطرح می‌کنند از مهمترین مطالبات و نیازهایی است که باید در دستور کار و توجه دولت و نظام قرارگیرد.

وی تصریح کرد: ما تلاش کردیم در وهله اول حقوق بازنشستگان پیش از پایان هر ماه پرداخت شود، اما بحث همسان‌سازی، مطالبه‌ای بسیار مهم و حیاتی برای بازنشستگان بوده که نیازمند توجه همگان به این موضوع است.

تقی‌زاده افزایش اعتماد بازنشستگان به تصمیمات و برنامه‌های صندوق را بسیار مهم و حیاتی عنوان کرد و گفت: ما با آنچه در کلان کشور در بحث بودجه‌نویسی اتفاق خواهد افتاد کاری نداریم، بودجه صندوق بازنشستگی کشوری باید از هم اکنون مشخص و مدون شود. ما باید با عملکرد خود به بازنشستگان نشان دهیم که جزئی از جامعه بازنشستگان هستیم و برای آنها تا آخرین لحظه ایستادگی خواهیم کرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه هدف ما ایجاد رفاه نسبی و حداقلی برای بازنشستگان تحت‌پوشش است، گفت: باید فاصله‌ها کم شود و به‌خصوص بین دستگاه‌های مختلف از نظر نوع خدمات و کیفیت خدمات یک همگونی و همسانی بین بازنشستگان و شاغلین ایجاد شود. ما باید سیاست‌هایی را دنبال کنیم که بازنشستگان از رفاه نسبی که در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد بهره‌مند شوند و در این فرآیند دستگاه‌ها پای کار آمده و به ما کمک کنند.