نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه طرح مجلس درباره فضای مجازی در جامعه با اقبال مواجه نخواهد شد، گفت: با رادیو، حمام،‌ ویدئو و هر چیز تازه‌ای مخالفت کردیم اما این راه به هیچ جایی نمی‌رسد.

مسعود پزشکیان، نماینده مجلس یازدهم در گفت‌وگو با ایلنا، در این خصوص افزود: چنین طرحی نمی‌تواند در جامعه برد داشته باشد، خیلی وقت‌ها خیلی از چیزهایی را که از اول انکار و رد می‌کردیم یا تایید نمی‌کردیم، خودبه خود آمده و ما را زیر پای خودش له کرده و برده است.

پزشکیان همچنین درباره یکدست شدن حاکمیت و حذف برخی جریان‌های سیاسی از عرصه قدرت، با بیان اینکه این حرف‌ها و کارها دیگر به نتیجه نمی‌رسد و خودشان بدتر گیر می‌افتند، اظهار کرد: به طور کلی وقتی همه یکدست باشند به نفع کشور نیست، بالاخره یک فرد یا گروهی هم باید باشند که بتوانند نقد کنند. اگر قرار باشد که ما هر کاری می‌کنیم از یکدیگر تعریف کنیم، هیچ‌وقت نمی‌توانیم عیب‌های خودمان را ببینیم و حتی گاهی بر این عیب‌ها و اشتباهات سرپوش می‌گذاریم؛ در نتیجه به‌جای اینکه پیشرفت کنیم، عقب می‌مانیم.

نماینده تبریز در مجلس در پاسخ به اینکه طرفداران این شیوه می‌گویند که در این شرایط کارها بهتر انجام می‌شود و کمتر قوا برای یکدیگر مانع‌تراشی می‌کنند، تصریح کرد: حاکمیت همه مردم هستند، وقتی ما جریان‌هایی را حذف کرده و یک جریان را حاکم کنیم، این از نظر عدالت درست نیست.

وی افزود: کشور متعلق به همه است، مال یک دسته، یک گروه و یک جریان نیست. ولی متاسفانه ما آمدیم همه آن کسانی که آن طرف بودند را به بهانه‌های مختلف کنار گذاشتیم و یکدست کردیم. حالا یک دست کردند؟ اشکال ندارد سفره مردم را رنگین کنند و مشکلات مردم را حل کنند. ولی اگر نتوانستند این را حل کنند توجیه نکنند و بازی «کی بود، کی بود، ما نبودیم به راه نیندازند»؛ حالا که خودشان هستند، حل کنند ما هم دعا  و کمک می‌کنیم.