دبیرکل جبهه پایداری گفت: سعی داریم افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم؛ البته معرفی اصلحی که هیچ رأی‌آوری نداشته باشد کار لغو است؛ این جمله از علامه مصباح یزدی(ره) است. آیت‌الله خوشوقت (ره) هم می‌گفتند اصلح کسی است که تا اصرار نکنیم نمی‌آید و وقتی که آمد باید روی آن متمرکز شویم و برای آن تبلیغ کنیم.

صادق محصولی طی سخنانی در جلسه شورای مرکزی با مسئولان استانی جبهه پایداری، با اشاره به موضوع وحدت اصولگرایان اظهار کرد: جبهه پایداری بر موازین و اصول خود پایبند است و به همین دلیل است که همیشه به پایداری حمله می‌شود و ما وحدت را وسیله می‌دانیم اما هدف نهایی نمی دانیم. هدف اصلی حاکمیت ارزش هاست.  وی ادامه داد: اصل وحدت اصل خوبی است و بزرگان هم به آن توصیه کرده‌اند و ما به دنبال آن هستیم و عمل می‌کنیم اما گاهی وحدت به مانند چماقی بر سر نیروهای انقلاب است.

دبیرکل جبهه پایداری تصریح کرد: مانند برخی افراد در ظاهر اصولگرا که تنها ملاک‌های شخصی خودشان را در نظر می‌گیرند و به جای سیاست‌ورزی، سیاست‌کاری می‌کند و اینجاست که تناقض‌ها پیدا می‌شود و اینها همه به خاطر این است که با اسم اصولگرا اصول را زیر پا می‌گذارند.

محصولی با توجه به اصل انتخاب اصلح در انتخابات ۱۴۰۰ یادآور شد: مبنای جبهه پایداری انقلاب اسلامی در انتخابات ۱۴۰۰ انتخاب اصلح است. ما افرادی که قصد شرکت در این انتخابات را دارند رصد می‌کنیم و عقبه آنها را و موازین آنها را بررسی می‌کنیم و بعضاً با برخی افراد جلسه هم داشته‌ایم اما برای انتخابات ۱۴۰۰ نمی‌توانیم از امروز اعلام کنیم که نامزد جبهه پایداری چه کسی است چون از حضور بعضی از افراد مطمئن نیستیم.

وی افزود: ما در شورای مرکزی جبهه پایداری و کمیته انتخابات در حال حاضر در حال بررسی و ارائه سبدی از افراد هستیم و روی این‌ها به صورت متمرکز کار می‌کنیم. یکی از کارها این است که در این فاصله گفتمان انقلاب را در جامعه تعریف کرده و تمامی دوقطبی‌های کاذب را رد کنیم و در این راستا مهم‌ترین بحث، بحث گفتمان عدالت است که اگر ما بتوانیم این گفتمان را دقیق جا بیندازیم کار مهمی را انجام داده‌ایم.

محصولی گفت: البته کارآمدی هم گفتمان مهمی است اما زمانی که عدالت بیاید کارآمدی و مردمی بودن هم در پی آن نتیجه می دهد و یکی از عامل‌های مهم برای انتخاب فرد اصلح این است که به خود فرد نگاه نکنیم و به کابینه و افرادی که برای دولت معرفی می‌کند هم نگاه کنیم و ببینیم که چه کسانی را می خواهد بیاورد زیرا همه این افراد در هدایت جامعه و دولت به سمت صحیح و مسیر درست نقش اساسی دارند.