محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان عصر دیروز در آبسرد دماوند به مورد سوءقصد قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، عصر جمعه صدای یک انفجار در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد خبرساز شد و در پی آن، شاهدان عینی یک انفجار و پس از آن صدای رگبار را تایید کردند.

بنا بر این گزارش، سه یا چهار تن دیگر نیز در این درگیری کشته شده‌اند که گفته می‌شود از تروریست‌ها بوده‌اند.

 بیانیه وزارت دفاع در پی شهادت فخری‌زاده

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی شهادت محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بیانیه‌ای صادر کرد.

در اطلاعیه وزارت دفاع که عصر دیروز و ساعاتی پس از این ترور وحشیانه صادر شد، آمده است:

«بعدازظهر جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها آقای محسن فخری‌زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیای ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اقدام ناجوانمردانه ترور یکی از مدیران متعهد و متخصص خود را به محضر مبارک مقام معظم رهبری و ملت شهید‌پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌نماید.»

 نشانه جدی از نقش اسرائیل در ترور وجود دارد

وزیر خارجه کشورمان نیز جمعه شب در توئیتی با اشاره به این حادثه تروریستی در دماوند  گفت: «تروریست‌ها امروز یک دانشمند برجسته ایران را ترور ‌کردند. این بزدلی - که نشانه‌های جدی از نقش اسرائیل در آن دیده می‌شود - نشانگر جنگ‌طلبی از سر استیصال مرتکبین این اقدام است.»

محمدجواد ظریف افزود: «ایران جامعه بین‌المللی - خصوصا اتحادیه اروپا - را به پایان دادن استانداردهای دوگانه شرم‌آور خود و محکوم کردن این عمل تروریستی دولتی فرامی‌خواند.»

همچون صاعقه بر سر قاتلان فرود خواهیم آمد

همچنین مشاور فرمانده کل قوا در صنایع دفاعی و وزیر پیشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی با تسلیت شهادت محسن فخری‌زاده، تصریح کرد: همچون صاعقه بر سر قاتلان این شهید مظلوم فرود خواهیم آمد و از کرده خود پشیمان‌شان می‌کنیم!

در پیام سردار حسین دهقان آمده است:

«صهیونیست‌ها در واپسین روزهای عمر سیاسی متحد قماربازشان در پی تشدید و افزایش فشار بر ایران برای ایجاد یک جنگ تمام‌عیار هستند. شب دراز است و قلندر بیدار! دوست و برادر دیرینه‌ام شهید ‎محسن فخری‌زاده کسی بود که نامش رعب و ترس بر دشمنان این مرز وبوم می‌انداخت و ثمره مجاهدت‌هایش همچنان کابوس آنها خواهد بود. کسانی که در پس دعواهای سیاسی بی هیچ ادعا و تکفلی در حال مبارزه هستند و در این راه شهادت نصیب‌شان می‌گردد.عند ربهم یرزقون»

انتقام سختی در انتظار آمران و عاملان این اقدام کور خواهد بود

در پی ترور محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که منجر به شهادت وی شد، رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی ضمن تسلیت شهادت وی تصریح کرد: «گروه‌های تروریستی و آمران و عاملان این اقدام کور هم بدانند که انتقام سختی در انتظار آنها خواهد بود.»

در پیام سرلشکر پاسدار محمد باقری، آمده است:

«بار دیگر تروریست‌های کوردل وابسته به استکبار جهانی و رژیم پلید صهیونیستی در اقدامی وحشیانه، یکی از مدیران و خدمتگزاران عرصه علمی،پژوهشی و دفاعی کشور را به شهادت رساندند. ترور این مدیر توانا و شایسته گرچه تلخ و ضربه سنگینی به مجموعه دفاعی کشور بود، اما دشمنان کوردل بدانند راهی را که شهید فخری‌زاده‌ها آغاز کرده‌اند، هرگز متوقف نخواهد شد. اطمینان می‌دهیم تا تعقیب و مجازات عاملان ترور شهید محسن فخری زاده از پای نخواهیم نشست.»

لازم به ذکر است اوایل سال 1397، منابع رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که سازمان جاسوسی این رژیم «موساد» تلاش کرده یک دانشمند هسته‌ای ایران را ترور کند اما عملیات او موفق نبوده است.

در این باره وبگاه «واللا نیوز» گزارش داده بود عوامل موساد پیشتر تلاش کرده‌اند یک دانشمند هسته‌ای ایرانی به نام «محسن فخری‌زاده مهابادی» که مسئول راکتور اتمی تهران است را ترور کنند.

 این وبگاه اذعان کرده بود تمام دانشمندان هسته‌ای ایرانی که پیشتر ترور شدند یا سوء قصدی علیه جان آنها انجام گرفته، عملیات آن توسط عاملین موساد اجرا شده است.

مقامات اطلاعاتی خارجی موساد به «واللا» گفته بودند که فخری‌زاده در لیست ترور موساد قرار داشت.

به گزارش فارس، نام فخری‌زاده از طریق لیست سازمان ملل در اختیار موساد قرار گرفته بود. وی در این لیست تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» معرفی شده بود. محسن فخری‌زاده تنها دانشمند هسته ای ایرانی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی 2 سال پیش خود به زبان آورده و مدعی شده بود روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است.