از سوی سخنگوی دولت اعلام شد؛

تکذیب شایعه قرنطینه تهران

سخنگوی دولت اعلام کرد که هرگونه شایعه درباره قرنطینه تهران یک دروغ بزرگ است. علی ربیعی با اعلام این مطلب افزود: هیچ تغییری در ساعات کار فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، نانوایی‌ها و دیگر مشاغل ضروری صورت نخواهد گرفت. ساعات کار برخی مشاغل به تناسب نیازهای مردم نیز ممکن است افزایش یابد. وی خاطرنشان کرد: برخی درصدند با ترویج شایعات، استرس و دغدغه‌های مردم را بیشتر کنند.

    

تمهیدات مجلس برای برگزاری جلسات علنی مجازی

اکبر رنجبرزاده، عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به نشست روز گذشته هیأت رئیسه مجلس به فارس گفت: در این جلسه بخش فناوری اطلاعات مجلس توضیحاتی را به اعضای هیأت رئیسه درباره نحوه اداره جلسه مجلس به صورت مجازی ارائه کرد. قرار است این توضیحات به همه نمایندگان در مورد چگونگی شرکت در جلسه علنی مجلس به صورت مجازی ارائه شود تا زمینه برای برگزاری جلسات علنی مجلس به صورت مجازی فراهم آید. وی افزود: در صورتی که موضوع ویروس کرونا ادامه‌دار باشد جلسات علنی مجلس به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

    

مهدی حجتی:

مجلس باید تکلیف «قرنطینه» را مشخص می‌کرد، اما تعطیل شد

مهدی حجتی، وکیل دادگستری با بیان اینکه قرنطینه خانگی تنها یکی از راه‌های پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در کشور است و فاقد ضمانت اجرای قانونی است، گفت: ضروری بود که مجلس، با یک طرح سه فوریتی در خصوص این موضوع مهم، تعیین تکلیف می کرد که متأسفانه در این شرایط بحرانی، مجلس تعطیل شد و حفاظت از بهداشت و سلامت عمومی مردم را که می توانست در قالب قانونگذاری مورد تضمین بیشتری قرار گیرد به حاشیه رفت.

    

غربالگری کرونا در درمانگاه‌های نیروهای مسلح

به گزارش فارس، سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: قرار است درمانگاه‌های ثابت و سیار نیروهای مسلح که راه‌اندازی آنها از روز جمعه در دستور کار قرار گرفته اقدام به غربالگری جامعه از نظر ابتلا به کرونا کنند و این غربالگری در مدت زمان کوتاهی انجام خواهد شد.

    

احضار حافظ منافع آمریکا به وزارت امور خارجه

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: به دنبال اظهارات بی‌اساس رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر مسئول دانستن جمهوری اسلامی ایران در حمله به پایگاه نیروهای ائتلاف در التاجی عراق ، سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا، بعد از ظهر روز جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ از سوی مدیرکل وزارت امور خارجه به محل این وزارت فراخوانده شد و مراتب اعتراض شدید کشورمان به این اظهارات، به وی ابلاغ شد. همچنین به سفیر سوئیس نسبت به هرگونه اقدام نسنجیده از سوی طرف آمریکایی و عواقب آن هشدار داده شد.

    

اعلام آماده‌باش چهارشنبه آخر سال به استانداران

سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور از اعلام آماده‌باش چهارشنبه آخر سال به استانداران خبر داد. وی طی ابلاغیه‌ای خطاب به استانداران گفت: استانداران با درنظر گرفتن محدویت‌ها و مصوبات مدنظر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، ضمن پیش‌بینی تمهیدات لازم برای فراهم‌سازی آسایش و رفاه شهروندان، برنامه‌ریزی و اقدام برای پیشگیری و کنترل حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال را انجام دهند و اکیپ‌های عملیاتی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در مراکز تجمع مستقر شوند.

    

تقدیر عمران خان از مواضع ایران در قبال کشمیر

عمران خان، نخست وزیر پاکستان در دیدار سفیر کشورمان در اسلام‌آباد که با حضور وزیر بهداشت و قائم‌مقام وزیر خارجه پاکستان صورت گرفت، از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال کشمیر تقدیر کرد. وی همچنین ضمن اعلام همدردی خود با ملت ایران برای از دست دادن عزیزانشان در اثر شیوع ویروس کرونا و تقدیر از تلاش‌های جمهوری اسلامی در مقابله با آن، بر تقویت و گسترش صنعت گردشگری بین دو کشور تأکید کرد و رفع موانع همکاری‌های اقتصادی فی‌مابین به ویژه در امر تجارت تهاتری را ضروری دانست.