لاریجانی:

لایحه بودجه 99 به کمیسیون تلفیق بازمی‌گردد

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز در نطق پیش از دستور با اشاره رد کلیات بودجه سال ۹۹ توسط نمایندگان مجلس، گفت: «ما هم‌اکنون مطابق قانون، سکوت پیشه می‌کنیم. لایحه بودجه ۹۹ به کمیسیون تلفیق بازخواهد گشت، اصلاح می‌شود و لایحه اصلاح شده در صحن علنی بررسی خواهد شد؛ لذا ما جلسه علنی امروز مجلس را ختم می‌کنیم تا کمیسیون تلفیق از دقایق دیگر کار خود را آغاز کند.» وی همچنین خبر داد که جلسه بعدی مجلس یکشنبه هفته آینده، 11 اسفندماه خواهد بود.

    

تست کرونای محمود صادقی مثبت شد

محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب در صفحه توییتر خود نوشت: «تست کرونای من مثبت شد. این پیام را در شرایطی می‌دهم که چندان امیدی به ادامه‌ی حیات در این دنیا را ندارم.» وی در ادامه خواستار اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی و امنیتی جهت جلوگیری از ابتلای آنها به کرونا شد.

    

درخواست ترامپ از ایران درباره داعش

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، دونالد ترامپ که به هند سفر کرده، گفت: ایران از داعش بیزار است و باید با آن بجنگد. او از ایران خواست تا به اقدامات خود علیه داعش ادامه دهد. ترامپ در عین حال گفت که آمریکا مصمم است نیروهایش را از افغانستان که یکی از مناطق حضور داعش است، خارج کند.

    

دادگاه عربستان مدعی جاسوسی ۸ سعودی برای ایران شد

به گزارش رویترز، دادگاه ویژه کیفری عربستان با صدور حکمی هشت شهروند عربستانی را به اتهام آنچه جاسوسی برای ایران عنوان کرده است، به اعدام و یا حبس محکوم کرد. این دادگاه مدعی است که یکی از این متهمان در تماس با یکی از ماموران سرویس اطلاعاتی ایران، اطلاعات طبقه‌بندی شده (محرمانه) مرتبط با امنیت ملی و دو سفارتخانه خارجی در عربستان را در اختیار ایران قرار داده است. بنا بر احکام صادر شده از سوی دادگاه، این متهم که به دلیل ماهیت شغلش به این اطلاعات محرمانه دسترسی داشته، به اعدام محکوم شده است.

    

در پی شیوع ویروس کرونا صورت گرفت؛

دستور وزیر دفاع برای تولید ضدعفونی‌کننده

وزیر دفاع به سازمان صنایع دفاع مأموریت داد که به‌ منظور مقابله با کرونا خط تولید مایع ضد عفونی‌کننده را به سرعت راه‌اندازی کند. به گزارش مهر، امیر سرتیپ حاتمی در نشست شورای راهبردی وزارت دفاع از مسئولین سازمان صنایع دفاع خواست با تولید و عرضه حداقل روزانه ۲۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده و افزایش حداکثری تولید انواع ماسک‌های بهداشتی محافظ بر تأمین نیاز بازار و مجموعه‌های بهداشتی و درمانی حداکثر تلاش خود را مبذول کنند. گفته شده که بسته‌های مواد ضد عفونی کننده در بسته‌های یک لیتری تولید و از این هفته توزیع خواهد شد.

    

شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد؛

مرز افغانستان و ایران باز شد

شورای امنیت ملی افغانستان از بازگشایی مرز میان این کشور و جمهوری اسلامی ایران که به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا بسته شده بود، خبر داد. بر اساس این گزارش، در اطلاعیه شورای امنیت ملی افغانستان آمده است: رفت و آمد مسافران بر اساس دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت و اقدامات پیشگیرانه وزارت بهداشت، از سرگرفته شد.

    

ترکیه اتباع خود را از ایران خارج کرد

وزیر بهداشت ترکیه خبر داد که پروازی برای بازگرداندن اتباع ترکیه امروز از ایران به سمت ترکیه رفته است. وزیر بهداشت ترکیه، روز سه‌شنبه گفت: پروازی که امروز از ایران به سمت ترکیه آمد، برای بازگرداندن اتباع ترکیه به کشور بوده است. همه ۱۳۲ مسافر و خدمه در پرواز از ایران به ترکیه ۱۴ روز در بیمارستانی در آنکارا در قرنطینه خواهند بود.