دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی:

لغو پروازهای اروپایی ارتباطی با کرونا ندارد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد: لغو پروازهای اروپایی شرکت هواپیمایی ایران ایر ارتباطی با ویروس کرونا ندارد و در ادامه فشارهای آمریکایی‌ها به صنعت هوانوردی ایران اعمال شده است. به گزارش ایسنا، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» امروز اعلام کرد:  «با توجه به محدودیت هایی که به دلایل نامعلوم از طرف  اروپا بر پروازهای «هما» اعمال شده، تمامی پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به مقاصد اروپایی تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است. » در این راستا مقصود اسعدی سامانی -دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی- در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حرکتی که اروپا برای لغو و تعلیق پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» به مقصد کشورهای این قاره انجام داد به نظر می رسد که ارتباطی با ویروس کرونا ندارد و در پی فشارهای آمریکایی‌ها بر صنعت هوانوردی ایران اعمال شده است و نشان می‌دهد اروپایی ها در این زمینه هم دنباله رو آمریکا بودند. وی افزود: در حال حاضر هیچ پرواز باری و مسافری توسط ایرلاین‌های داخلی به اروپا انجام نمی‌شود و تنها پرواز شرکت هواپیمایی «ماهان» به بارسلون تا هشتم فروردین ماه سال آینده مجوز دارد. اسعدی سامانی اعلام کرد: وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی کشوری هم اکنون در حال رایزنی برای حل این مشکل و برقرار شدن مجدد پرواز های اروپایی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هستند و امیدواریم که این مشکل هر چه زودتر حل شود. وی افزود: البته برخی از پروازهای قطر ایرویز که عمدتاً پروازهای باری است از تهران به مقاصد اروپایی انجام می‌شود.

    

اعلام آمادگی شبکه بانکی برای تعویق پرداخت تسهیلات

محمدرضا حسین‌زاده؛ رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و کوروش پرویزیان؛ رئیس کانون بانک‌های خصوصی از آمادگی شبکه بانکی برای اجرای این مصوبه خبر دادند. به گزارش ایلنا، پیرو ابلاغ بانک مرکزی در مورد مصوبه شورای پول و اعتبار برای جبران ضرر و زیان برخی کسب و کارها ناشی از شیوع ویروس کرونا، بانک‌ها و موسسات اعتباری نسبت به تعویق پرداخت تسهیلات صاحبان کسب و کارهای آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا که مصادیق آن فردا از طریق کمیته منتخب دولت اعلام می‌شود و نیز وام‌های قرض‌الحسنه کلیه اشخاص در اسفند ۹۸ و دوماهه اول سال ۹۹ اقدام می‌کنند.   قابل ذکر است بانک مرکزی مصوبه شورای پول و اعتبار را در این خصوص، پنج،شنبه گذشته به بانک‌ها ابلاغ کرده است.

    

کسبه مستاجر بنیاد مستضعفان از دو ماه اجاره بها معاف شدند

بنیاد مستضعفان درپی شیوع ویروس کرونا و کمک به کسبه‌هایی که به این بنیاد اجاره بها پرداخت می‌کنند اعلام کرد که آنها بابت اسفند و فروردین ماه هیچ اجاره‌بهایی نیاز نیست بپردازند. به گزارش ایسنا، درپی شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از کسب و کارها با ضرر و زیان مواجه شده از رونق افتاده در حالی که طی سال‌های گذشته همواره اسفندماه و فروردین ماه یکی از پر رونق ترین ایام برای کسبه در صنوف مختلف به شمار می‌رفت. در این راستا پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در صفحه توئیتر شخصی‌اش خبر خوشی به کسبه مستاجر این بنیاد  اعلام کرد. در این توییت آمده است: کرونا نه تنها سلامت بلکه بعضی کسب و کارها را از رونق انداخته است. از همین رو بنیاد مستضعفان از دو ماه اجاره بهای املاک جاری خود (اسفند و فروردین) در کل کشور به عنوان همراهی و ملاحظه کسبه عزیز صرف نظر می‌کند.