احضار سفیر در پی بازداشت یک خبرنگار روس

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مهدی سنایی، سفیر کشورمان در مسکو در پی بازداشت یک خبرنگار روس در ایران به وزارت امور خارجه روسیه احضار شده است. همچنین تیمور شافیر، دبیر اتحادیه روزنامه‌نگاران روسی گفت که این نهاد در تلاش است تا برای کسب اطلاعاتی درباره این رخداد با طرف ایرانی و مشخص کردن اتهامات علیه این شهروند روس تماس بگیرد. مقامات رسمی کشورمان هنوز درباره این خبر واکنشی نشان نداده‌اند. گفته شده این خبرنگار روس به دنبال جاسوسی برای رژیم صهیونیستی بوده است.

    

سرپرست موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

ایران همکاری خود را با آژانس  بهبود داده است

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «کورنل فروتا»، سرپرست موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاکید بر اینکه ایران همکاری‌های خود را با آژانس بهبود داده است، گفت که ما طی هفته‌های گذشته مذاکرات بسیار فعالی با ایران در خصوص مسائل فنی و همچنین در سطوح بالاتر انجام داده‌ایم. وی افزود: تعاملی بین دو طرف وجود دارد و این یک فرایند در حال انجام است و من نمی‌توانم درباره نحوه پایان یافتن آن، از پیش قضاوت کنم. این تعامل هم به معنی حل کامل تمامی مشکلات نیست اما گامی در مسیر درست است.

    

سخنگوی وزارت خارجه:

فرانسه حق دخالت در موضوع عادلخواه را ندارد

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در خصوص فریبا عادلخواه گفت: تابعیت مضاعف اتباع ایرانی وفق قوانین جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته نشده و لذا خانم عادلخواه یک تبعه ایران محسوب می‌شود و پرونده وی نیز در چارچوب قوانین دادرسی عادلانه کشور با دقت توسط قوه قضائیه در حال رسیدگی می‌باشد. موسوی مداخله وزارت خارجه فرانسه در پرونده اتباع ایران را فاقد موضوعیت و وجاهت و به منزله دخالت در امور داخلی ایران دانست.

    

بعیدی‌نژاد خبر داد؛

پرداخت غرامت ۱.۲ میلیارد پوندی انگلیس به بانک ملت

حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلستان در توئیتی در صفحه شخصی خود نوشت: غرامت ۱.۲ میلیارد پوندی دولت انگلیس به بانک ملت پرداخت شد. وی ادامه داد: غرامت دولت انگلیس به بانک ملت که بر اساس رأی چهار ماه پیش دادگاه باید به آن پرداخت می‌شد، پرداخت شده است. غرامت بر مبنای رأی دادگاه بریتانیا و به علت غیرقانونی بودن تحریم‌هایی می‌باشد که از خزانه‌داری انگلیس از سال ۲۰۰۹ میلادی برای چند بر علیه بانک ملت اعمال کرده بود.

    

سرنوشت انتخابات در دست پول‌های کثیف!

محمدجواد کولیوند، رئیس کمیسیون شوراهای مجلس به «اعتمادآنلاین» گفت: بخشی از پول‌های کثیف ممکن است به انتخابات سرریز شود که قطعاً در تعیین سرنوشت انتخابات تاثیرگذار است. وی با تاکید بر ضرورت توجه دستگاه‌های نظارتی و امنیتی به این موضوع، افزود: نمی‌گوییم نامزدی مجلس خرج ندارد، اما نباید این هزینه‌کرد خارج از عرف باشد. آن فرد باید بداند هزینه‌کردهای غیراستانداردش برای او در آینده مشکل‌ساز و دردسرآفرین خواهد بود.

    

بهرام قاسمی حادثه خشونت‌بار اخیر در پاریس را محکوم کرد

سفیر کشورمان در فرانسه حادثه اخیر در این کشور و کشته شدن تعدادی از نیروهای پلیس را محکوم کرد. به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی ضمن محکوم دانستن حادثه خشونت‌باری که به کشته شدن تعدادی از نیروهای پلیس در شهر پاریس منجر شد با خانواده و بازماندگان تمامی قربانیان این حادثه اسفبار ابراز همدردی کرد. رو پنجشنبه چهار تن از نیروهای پلیس فرانسه در حمله فردی با چاقو در پاریس کشته شدند. این حمله پنج زخمی هم بر جای گذاشت.