ربیعی خبر داد:

نفتکش بریتانیایی «استینا ایمپرو»  رفع توقیف شد

سخنگوی دولت از رفع توقیف نفتکش «استینا ایمپرو»‌ خبر داد. 

علی ربیعی گفت: مراحل قانونی انجام شده و شرط‌های ناظر بر رفع توقیف این نفتکش تامین شده و از این رو این نفتکش می‌تواند مسیر خود را دنبال کند.

این نفتکش ۱۹ ژوئیه توقیف و به بندرعباس منتقل شده بود. 

    

وزارت اطلاعات خبر داد:

کشف زمین‌خواری بزرگ در اراضی ونک تهران

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات از کشف زمین‌خواری بزرگ در اراضی ونک تهران خبر داد و افزود: اراضی مذکور به مساحت تقریبی ۸۵ هزار مترمربع که در منطقه شهرک غرب تهران واقع شده که قسمتی از بوستان ایران زمین و بزرگراه شهید همت را در برمی‌گیرد و دارای ارزش تقریبی بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال است. در سالیان گذشته، مالکیت این اراضی ملی با سوء استفاده زمین‌خواران از خلاء‌های قانونی و همچنین تخلفات برخی مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط (که با عناوین مجرمانه از جمله ارتشاء و ... تحت پیگرد قضایی قرار دارند) به طور رسمی به ایشان منتقل شده بود که با ورود به موقع وزارت اطلاعات دست زمین‌خواران از اراضی مذکور کوتاه شد.

    

پاسخ وزارت خارجه به جانسون

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس در خصوص احتمال مقصر بودن ایران در موضوع حمله به پالایشگاه نفت عربستان سعودی  با رد سخنان وی، گفت: دولت انگلیس به جای تلاش بی‌ثمر علیه جمهوری اسلامی ایران، نسبت به توقف فروش سلاح‌های مرگبار به عربستان سعودی که خواسته بسیاری از مردم جهان است اقدام کرده و خود را از اتهام ارتکاب جنایت جنگی علیه مردم یمن برهاند. 

    

مکرون:

درباره اتهام‌زنی‌های عجولانه در حادثه آرامکو باید محتاط بود

به گزارش خبرگزاری روسی «راشاتودی»، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در پی اتهاماتی که واشنگتن، ریاض و لندن علیه ایران در خصوص دست داشتن در حمله هفته گذشته به تأسیسات نفتی «آرامکو» عربستان مطرح کردند، گفت: در خصوص اتهامات درباره حملات به تأسیسات آرامکو عربستان سعودی، آگاه (هوشیار) باشید. وی همچنین اظهار کرد: فرانسه همچنان در خصوص نسبت دادن حمله به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی بسیار محتاط است.

    

۳ شناور در خلیج فارس توقیف شدند

به گزارش ایسنا، سردار ولی‌الله رضایی‌نژاد، فرمانده دریابانی استان بوشهر از توقیف سه شناور حامل کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در آب‌های خلیج فارس خبر داد و گفت: دریابانان طی یک عملیات برنامه‌ریزی ‌شده و منسجم شناوران متخلف را شناسایی و متوقف و در بازرسی از آن موتور یخچال صنعتی، شارژر فندکی خودرو، اسباب‌بازی و لوازم آرایشی بهداشتی کشف کردند که در نهایت محموله کشف ‌شده، به همراه 9 متهم این پرونده تحویل مراجع ذی‌صلاح شدند. به گفته وی، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های خلیج‌فارس و سواحل استان بوشهر توسط دریابانی کشف ‌شده است.

    

سردار نقدی:

بهزاد نبوی منتظر مجازات باشد 

سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران در پاسخ به سوالی پیرامون صحت و سقم ادعای اخیر بهزاد نبوی مبنی بر شناسایی دو جاسوس در دفتر سردار نقدی را مصداق بارز نشر اکاذیب برای تشویش اذهان عمومی عنوان کرد و به فارس گفت: «هجویات فردی که نام بردید ارزش پاسخگویی ندارد. ان‌شاءالله به زودی به دادگاه خواهد رفت و باید پاسخگوی اتهامات کذبی که وارد کرده و در نهایت منتظر مجازات آن باشد.» بهزاد نبوی اخیراً در گفتگویی گفته است در دفتر سردار نقدی دو جاسوس اسرائیل شناسایی شد که در زندان با برخی زندانیان سیاسی همبند بودند و یکی از آنها هم اعدام شد.