آدریان دریا به مقصد رسید

پایگاه خبری میدل ایست گزارش داد: نفتکش ایرانی آدریان دریا که ۵ هفته در تنگه جبل‌الطارق توسط انگلیس متوقف شده بود، نفت خود را در بندری در سوریه تخلیه کرده است. دو منبع آگاه به میدل‌ایست آی گفتند نفتکش آدریان دریا که انگلیس آن را به دور زدن تحریم‌های اروپا متهم کرده بود، نفت خود را در بندری در سوریه تخلیه کرده است. یکی از منابع گفت که ۵۵ درصد از محموله این کشتی، که قبلاً ۲.۱ میلیون بشکه اعلام شده بود، در ساعت ۲۲:۴۵ روز پنج‌شنبه به وقت تهران (۲۲:۱۵ به وقت محلی) تخلیه شده است.

    

مراقب عطرهای فرانسوی باشیم! 

سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و نباید اسیر توطئه‌هایی شویم که سعی دارند ایران را از مسیر خروج تدریجی از برجام منحرف سازند، گفت: باید مراقب عطرهای فرانسوی باشیم که قرار است بوی تعفن جنایات آمریکا را کتمان کند. وی افزود: زور آمریکا آنقدرها هم که در گوش ما خوانده‌اند پرزور نیست که اگر بود امروز آدریان دریا بیخ گوش فلسطین اشغالی پرسه نمی‌زد. جلالی تاکید کرد: توجه به مکر مکرون، بی‌توجهی به اینستکس قلابی، حذف تحریم‌ها یا بخش مهم آن به عنوان پیش شرط مذاکره و پاسخ به اقدامات آمریکا از نکات مهمی است که باید در دستور کار باشد.

    

داستان اتم «گاندوی دوم» بود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مستند داستان اتم درباره برجام را غیرمنصفانه توصیف کرد و آن را «گاندوی دوم» نامید.علی مطهری در یادداشتی با عنوان «داستان اتم یا گاندوی دوم» که در اختیار ایسنا گذاشت، نوشت: «مستند داستان اتم که طی روزهای اخیر از شبکه ۳ سیما پخش شد در واقع تحریف تاریخچه برجام بود. آنچه در مجموع از این برنامه برداشت می‌شد این بود که برجام کلاهی بوده که توسط آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها سر ایران گذاشته شده و در داخل کشور نیز عواملی مانند آقایان روحانی، ظریف و علی لاریجانی با آنها هماهنگ بوده و احیاناً خیانت کرده‌اند. این برنامه به عوام‌فریبی و مغالطه پرداخته و تصویب ۲۰ دقیقه‌ای جزئیات برجام در مجلس را تلویحاً خیانت معرفی کرد.

    

جزئیات درگیری مسلحانه در مریوان

به گزارش ایلنا مرزبانان هنگ مریوان حین کنترل و پایش نوار مرزی، با تعدادی افراد ناشناس مسلح معاند ضد انقلاب در نقطه صفر مرزی و حریم ممنوعه که قصد ورود غیرقانونی به خاک کشور را داشتند، مواجه شدند. مرزبانان به محض مشاهده متجاوزان، موضع مناسب اتخاذ کرده و با حجم آتش سنگین آنها را غافلگیر کردند. در این درگیری مقتدرانه استواریکم وظیفه «مجید شیری‌پز» ساکن خمین به فیض عظمای شهادت نائل آمد و گروهبان‌یکم «مسلم غریبی ده‌گلی» مجروح شد که حال وی رضایت‌بخش است.

    

طرحی برای تحریم خبرنگاران کشورهای حامی تحریم ایران 

به گزارش تسنیم، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تدوین طرحی خواستار تحریم خبرنگاران کشورهای حامی تحریم ایران شدند، به ‌نحوی که خبرنگاران این کشورها از ورود به کشور منع می‌شوند. متن کامل این طرح که به امضای بیش از 160 تن از نمایندگان مجلس رسیده و در آن آمده است: «خبرنگاران رسانه‌های تبعیت‌کننده از تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران حق ورودشان به ایران ممنوع می‌شود و دولت ملزم به ایجاد سازوکارهلای لازم برای اجرای آن است.»

    

برنامه انتخاباتی جبهه پایداری

به گزارش ایسنا، مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری درباره برنامه‌های جبهه پایداری برای انتخابات مجلس گفت: نهایت سعی ما این است که فارغ از هرگونه طراحی‌های پیش ساخته برای وحدت مستقیم با اشخاص و گروه‌های خودی تاثیرگذار در انتخابات تماس بگیریم و ضمن ارائه نظرات و پیشنهادات خود به آنها در نهایت به وحدت حداکثری برسیم. همچنین جبهه پایداری درصدد است فضای اخوت و برادری را بین اشخاص و گروه‌های تاثیرگذار تقویت کرده و با رعایت موازین اخلاقی و اسلامی در بیان نظرات و پیشنهادات سعی لازم را داشته باشد.