ربیعی:

سهیمه بنزین نوروزی شامل عید ۹۹ نخواهد شد

علی ربیعی، سخنگوی دولت با اشاره به چگونگی واریز سهمیه بنزین نوروزی گفت: دولت تلاش می‌کند سهمیه بنزین نوروزی برای فرصتی مناسبت‌تر و بعد از شکست کرونا به کارت‌های سوخت واریز و مورداستفاده قرار گیرد. وی افزود: اختصاص سهمیه بنزین نوروزی در بحث بودجه سال آینده مطرح شده، بودجه هم که هنوز به تصویب نهایی مجلس نرسیده و قطعا شامل ایام نوروز  ۹۹ نخواهد شد.

    

از سوی شورای نگهبان؛

بودجه ۹۹، چهارشنبه تعیین تکلیف می‌شود

به گزارش مهر، لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ پس از رد در صحن علنی مجلس در هفته ابتدایی اسفند، به کمیسیون تلفیق بازگشت. کمیسیون تلفیق حدود یک هفته این لایحه را مورد بازبینی قرار داد و پس از آن به دلیل نامه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر خطر تشکیل جلسات صحن علنی با مجوز مقام معظم رهبری این لایحه مستقیما به شورای نگهبان ارسال شد. بر اساس این گزارش لایحه بودجه سال ۹۹ هم اکنون در پژوهشکده شورای نگهبان در حال بررسی است و چهارشنبه هفته جاری جهت بررسی نهایی به صحن شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

    

عبدالمهدی خبر داد؛

فشار واشنگتن به بغداد برای قطع رابطه با تهران

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر موقت عراق گفت: آمریکا بغداد را تحت فشار قرار می‌دهد تا روابط با تهران را قطع کند، اما عراقی‌ها هرگز اجازه نخواهند داد که کشورشان به محلی برای درگیری بین سایر کشورها تبدیل شود. وی افزود: با خروج از برجام و فشار آوردن به ایران و عراق، ایالات متحده وضعیت منطقه را پیچیده‌تر کرده و اکنون بر ما فشار وارد می‌کند و خواستار قطع روابط بین عراق و ایران است.

    

قالیباف به کرونا مبتلا شده است؟

در پی انتشار شایعاتی مبنی بر مبتلا شدن محمد باقر قالیباف، شهردار اسبق تهران و بستری شدن وی، مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با تسنیم گفت: روز شنبه تلفنی با آقای قالیباف تماس گرفتم و وی در دفتر کارش حاضر بود و هیچ مشکلی ندارد. وی افزود: در تماسی که با قالیباف داشتم وی همانند روزهای قبل در صحت کامل قرار داشت و هیچ آثاری از بیماری در وی مشخص نبود. از مردم نیز درخواست می‌کنم به شایعات مطرح شده در فضای مجازی توجه نکنند.

    

راه‌چمنی درگذشت

 «محمدرضا راه‌چمنی»، دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی، فعال اصلاح‌طلب و نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح دیروز، دوشنبه 19 اسفند، در 64 سالگی در بیمارستان مسیح دانشوری بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. وی نماینده ادوار دوم تا پنجم مجلس شورای اسلامی بوده است.

    

معاون سابق اداره سیاسی سپاه بر اثر کرونا درگذشت

فرزاد تذری، معاون اسبق اداره سیاسی سپاه و از بنیانگذاران هفته‌نامه صبح صادق صبح دیروز، دوشنبه (19 اسفند) در بیمارستان بقیه الله تهران دار فانی را وداع گفت. بر اساس این گزارش، وی یکی از مسئولان سابق اداره سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و مدتی را هم در اطلاعات سپاه فعالیت کرد. فعالیت در سیستان و بلوچستان نیز از دیگر سوابق مرحوم تذری است.

    

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش اعلام کرد؛

آمادگی برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در همه استان‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، سرتیپ نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به گستردگی نیروی زمینی ارتش در سطح کشور و بهره‌گیری از تجهیزات و توانمندی نیروی انسانی، گفت: نیروهای ما امروز با به‌کارگیری تجهیزات لازم، کار ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری را انجام می‌دهد. وی همچنین با یادآوری راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در قم افزود: نیروی زمینی ارتش این آمادگی را دارد که در صورت نیاز در استان‌های دیگر هم بیمارستان صحرایی راه‌اندازی کند.