رشد 40 درصدی حضور روحانیون در پارلمان یازدهم

خبرآنلاین نوشت: روحانیون قشری بودند که در عرصه سیاست به ویژه در خانه ملت حضوری نقش آفرین داشته‌اند اما گاهی پر تعداد و گاهی کم تعدادتر. مجلس اول با ۱۵۳ نماینده روحانی رکورددار بیشترین حضور روحانیون است اما بعد از آن سیر نزولی تعداد رأی‌آوری روحانیون شروع می‌شود تا آنجا که در مجلس ششم این تعداد به ۳۵ روحانی می‌رسد. مجلس دهم نیز رکورد کمترین نمایندگان روحانی را با ۱۷ نماینده می‌شکند. اما در مجلس یازدهم دوباره شاهد رشد ۴۰ درصدی حضور روحانیون هستیم به طوری که تعداد آنها در مجلس یازدهم به ۳۲ نماینده افزایش پیدا کرده است.

    

ضربه به تیم تروریستی وابسته به «جیش‌الظلم»

مدیرکل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان از ضربه به تیم تروریستی وابسته به گروهک تروریستی جیش‌الظلم (جیش‌العدل) در روز 18 اسفند خبر داد و افزود: در این عملیات، سرتیم تیم تروریستی به نام الیاس نارویی با نام مستعار (زبیر) به درک واصل گردید. از مخفیگاه وی 2 قبضه سلاح کلاش، 10 تیغه خشاب و مقادیر متنابهی مهمات و لوازم ساخت بمب کشف گردید. نامبرده قصد داشت با شناسایی اهداف نظامی و امنیتی در شهر زاهدان از جمله سپاه سلمان سلسله اقدامات تروریستی را در قالب عملیات انغماسی طراحی و اجرا نماید که با اقدام به موقع سربازان گمنام امام زمان(عج) ناکام ماند.

    

دیدار شمخانی و رهبران سیاسی عراق؛

آماده انتقال تجربیات به بغداد برای مقابله با کرونا هستیم

ایرنا نوشت: علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در ادامه سفر دو روزه خود به عراق بعد از ظهر یکشنبه با شخصیت‌های مختلف و نمایندگان گروه‌های سیاسی عراق دیدار کرد. در این دیدارها که در محل دفتر سید «عمار حکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق انجام شد، شخصیت‌هایی مانند نوری المالکی، حیدر العبادی، هادی العامری، فالح الفیاض و سید عمار حکیم حضور داشتند. شمخانی در این دیدارها ضمن گفتگو درباره مسائل سیاسی روز، اعلام کرد که تهران آماده انتقال تجربیات به عراق در زمینه مبارزه با کروناست.

    

عراق پنج مرز زمینی خود را با ایران بست

به گزارش ایسنا به نقل از السومریه نیوز، در پی شیوع ویروس کرونا هیأت گذرگاه‌های مرزی عراق دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که پنج مرز زمینی شلمچه، شیب، زرباطیه، منذریه و مندلی میان ایران و عراق تا 15 مارس بسته شدند و تبادلات تجاری میان دو کشور از این مرزها انجام نمی‌شود. همچنین مسافران عراقی که به ایران سفر کرده‌اند نیز نمی‌توانند از گذرگاه‌های فوق‌الذکر وارد عراق شوند و به صورت خصوصی از فرودگاه بغداد و بصره به عراق خواهند رفت.

    

برای فعالیت‌های اقتصادی؛

پاکستان مرز خود را با ایران باز کرد

به نوشته روزنامه اکسپرس تریبون، پاکستان ۱۴ روز پس از آنکه مرز خود با ایران را برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا بسته بود، روز شنبه مرز را برای فعالیت‌های اقتصادی باز کرد. دولت پاکستان روز ۲۳ فوریه به منظور مقابله با گسترش ویروس کرونا، مرز تفتان را بست. با این حال، رفت و آمدها از این مرز پنج روز بعد به طور مجدد از سر گرفته شد و تاکنون صدها زائر و تاجر پاکستانی به کشور خود بازگشته‌اند. به نوشته این روزنامه پاکستانی، مسافران پس از بازگشت نیز برای اطمینان از سلامتی‌شان قرنطینه می‌شوند.

    

یک نماینده دیگر مجلس یازدهم در بیمارستان بستری شد

تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی منتخب مردم اردبیل در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از جانبازان شیمیایی دوران دفاع مقدس است از یک هفته قبل به دلیل بروز مشکلات تنفسی و ریوی به یادگار مانده از دوران جنگ در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری است. در حال حاضر اقدامات پزشکی پیشرفته برای بهبود موسوی انجام شده و روند درمانی وی مطلوب ارزیابی می‌شود.