واعظی:

دولت تمهیداتی اندیشیده تا آثار اقدام FATF را خنثی کند

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت تمام همت و توان خود را برای ایجاد فضای مناسب در زمینه فعالیت‌های اقتصادی به کار گرفته است، گفت: دولت در جلسه اخیر خود تمهیدات و برنامه‌ریزی‌هایی اندیشیده تا آثار اقدام روز جمعه FATF(قرار دادن ایران در لیست سیاه) را خنثی کند. وی توضیح داد: دولت با تمهیداتی که اندیشیده قدرت مانوری به وجود آورده که تصمیم کنونی FATF تاثیر زیادی در آن ندارد، اما بی‌تردید وقتی تحریم‌های آمریکا برداشته شد، قرار داشتن در وضعیت کنونی می‌تواند تهدید جدی برای مبادلات بانکی کشورمان با جهان باشد.

    

به ریاست قاضی صلواتی؛

سومین جلسه محاکمه «زم» برگزار شد

جلسه سوم دادگاه روح الله زم، سرشبکه آمدنیوز دیروز به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. تحریک مؤثر نیروهای رزمنده و اشخاصی که به نحوی در خدمت نیروهای مسلح هستند به عصیان، فرار، تسلیم یا عدم اجرای وظایف نظامی» یکی از این اتهام‌ها است». «افساد فی الارض»، «تشکیل و اداره کانال آمد نیوز و صدای مردم»، «جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی اسرائیل به واسطه سرویس اطلاعاتی یکی از کشورهای منطقه»، «جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی کشور فرانسه» و «همکاری با دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران» از جمله ۱۷ بند کیفرخواست روح‌الله زم است.

    

توقف سفر زمینی به عراق تا ۲۰ اسفند

ایسنا نوشت: «عراق به دنبال سرایت ویروس کرونا در ایران، مرزهای زمینی خود را از روز پنجشنبه (اول اسفندماه) بست و برنامه پروازی به مقصد ایران را متوقف کرد و از شهروندان خود خواست که ایران را ترک کنند. توافق شده که توقف سفرهای زمینی تا ۲۰ اسفندماه ادامه داشته باشد. عراق قرار است درباره ادامه روند توقف پروازها تا ۴۸ ساعت اعلام وضعیت کند. فعلا اعزام هوایی کاروان‌های زیارتی متوقف است.» گفتنی است دیروز دولت عراق از شناسایی نخستین فرد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. 

    

سرلشکر سلامی اعلام کرد؛

آمادگی سپاه برای مقابله با شیوع «کرونا»

سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تماس تلفنی با سعید نمکی، وزیر بهداشت، از آمادگی سپاه برای هرگونه کمک به دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی، در مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع گسترده این بیماری خبر داد و گفت: تمامی مجموعه‌های بهداشت و درمان سپاه اعم از دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و بسیج جامعه پزشکی به منظور کمک برای مقابله با ویروس کرونا تا بازگشت شرایط به وضع عادی آمادگی دارند. سلامی در این تماس تلفنی از نقش‌آفرینی بسیج در اجرای طرح ملی واکسیناسیون فلج اطفال به عنوان الگو و تجربه‌ای بسیار موفق و راهگشا یاد کرد.

    

جلسه رأی اعتماد به خاوازی دوشنبه برگزار می‌شود

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس از معرفی وزیر جهاد کشاورزی به مجلس خبر داد. در نامه رئیس‌جمهوری خطاب به لاریجانی آمده است: «در راستای اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی کشور به این وسیله آقای کاظم خاوازی را جهت اخذ رای اعتماد به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به مجلس معرفی می‌کنم.» کمیسیون جهاد کشاورزی یک هفته وقت دارد که سوابق وزیر خاوازی را بررسی و به صحن مجلس ارائه دهد. جلسه رأی اعتماد به وی نیز دوشنبه آینده برگزار می‌شود.

    

فقط 56 نماینده فعلی به بهارستان بازمی‌گردند

مهر نوشت: شمارش آرای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی عصر یکشنبه، ۴ اسفند به پایان رسید و اسامی منتخبین مردم برای این دوره از مجلس اعلام شد. بر این اساس، از میان ۲۹۰ نفر نماینده منتخب تعداد قابل توجهی چهره‌های جدید هستند و تنها ۵۶ نفر از نمایندگان دوره دهم (19 درصد) در مجلس یازدهم حضور خواهند داشت.