رئیس جمهوری کشورمان خطاب به آمریکا گفت: دست سلیمانی را از بدن قطع کردید، پایتان از منطقه قطع خواهد شد.

حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت با بیان اینکه در هفته گذشته تا به امروز شاهد تحولات بسیار مهمی در ایران، منطقه و جهان بودیم، گفت: اولین پاسخ آمریکا حضور پرشور مردم عراق در بغداد، کربلا، نجف و بصره و دیگر شهرهای این کشور بود؛ این نشان داد که ملت ایران و عراق در یک مسیر هستند و فرماندهان جهادی این دو ملت یک مسیر را طی می‌کنند. رئیس جمهور اقدام پارلمان عراق در تصویب خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را پاسخ دیگری به این اقدام جنایتکارانه آمریکا برشمرد و گفت: پارلمان عراق با رأی شجاعانه خود مسیر را برای اخراج دائمی آمریکا از عراق و ان‌شاءالله در آینده از منطقه فراهم کرد. وی با تجلیل از پیام تسلیت مرجعیت عراق به رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: مرجعیت، مورد احترام کل جامعه عراق است و این اقدام مرجعیت معظم عراق باعث اتحاد و یکپارچگی آحاد مردم اعم از شیعه، سنی و کرد در این کشور شد و این تودهنی بزرگی به آمریکایی‌ها بود.

شاهد شکوفایی بزرگ در صنعت هسته‌ای خواهیم بود

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود اقدام مجلس شورای اسلامی در تصویب طرح سه فوریتی را گامی مهم علیه اقدامات جنایتکارانه آمریکا دانست و گفت: دولت با برداشتن گام پنجم در کاهش تعهدات هسته‌ای قدمی مهم در راستای فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را برداشت. روحانی ادامه داد: در گام پنجم به دنیا اعلام کردیم که سازمان انرژی اتمی ایران امروز در تحقیق و توسعه، ساخت انواع سانتریفیوژها و نصب آنها و مقدار سطح و درصد غنی‌سازی هیچ محدودیتی ندارد و این کار برای اولین بار است که اتفاق می‌افتد. وی اظهار داشت: سازمان انرژی اتمی در یکی دو سال اخیر به خوبی خود را آماده کرده بود و امروز با این فرمان شاهد شکوفایی بزرگ در صنعت هسته‌ای خواهیم بود.

ایران در هیچ کجا نیروی نیابتی ندارد

روحانی با اشاره به اینکه در برابر اقدام جنایتکارانه آمریکا تنها این اقدامات کافی نبود و لازم بود نیروهای مسلح نیز پاسخ مناسب را بدهند، گفت: از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر می‌کنیم که شب گذشته با عملیاتی که علیه پایگاه بزرگ آمریکایی‌ها در منطقه انجام داد به خوبی نشان داد که ما در برابر آمریکا عقب‌نشینی نمی‌کنیم. رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکایی‌ها نباید خطا کرده و اگر در دیگر کشورها اقداماتی علیه آنها انجام شد بگویند که توسط نیروهای نیابتی ایران به انجام رسیده است، گفت: ما نیروی نیابتی نداریم چراکه امروز ملت‌ها آزادند و هیچ نیرویی در هیچ کشوری تحت فرمان ما نیست به گونه‌ای که حشدالشعبی جزو نیروی مسلح رسمی عراق و تحت فرمان فرماندهی عراق قرار دارد. روحانی افزود: حزب‌الله لبنان بخشی از دولت، پارلمان و حاکمیت در لبنان است و خودشان برنامه داشته و اهداف خود را دنبال می کنند؛ همچنین مردم یمن تابع فرمان ما نیستند و برای کشور خود مبارزه می‌کنند و ممکن است باز هم حوادثی همچون حادثه آرامکو را بیافرینند و این هیچ ارتباطی به مردم، حکومت و نیروهای مسلح ایران ندارد.