سه سال زندان در انتظار منتشرکنندگان اخبار کذب پیرامون کرونا

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از سه سال مجازات زندان برای منتشرکنندگان اخبار کذب درباره کرونا خبر داد.به گزارش خانه ملت،  حسن نوروزی دیروز در مورد جرم و نحوه مجازات افرادی که اقدام به انتشار اخبار کذب پیرامون شیوع بیماری کرونا در سطح جامعه می‌کنند، گفت: این اقدام بر اساس قانون مجازات اسلامی نشر اکاذیب محسوب شده و برای افرادی که مرتکب این جرم شوند بین یک تا سه سال مجازات حبس و تعیین شلاق در نظر گرفته شده است.

    

شورای نگهبان صحت انتخابات مجلس  را تایید کرد

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان روز چهارشنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «امروز پس از بررسی شکایات و گزارش‌های واصله، صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۳۴ حوزه انتخابیه مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.»

    

تعلیق پروازهای قطر ایرلاین به ایران

در پی شیوع کرونا ویروس در ایران، قطر ایرلاین پروازهایش به ایران را تعلیق کرد. به گزارش ایلنا به نقل از روت آنلاین، شرکت هواپیمایی قطر ایرلاین اعلام کرد که از روز ۲۵ فوریه به مدت دو هفته پروازهایش به ایران بجز تهران را تعلیق می‌کند.  پروازهای این شرکت هواپیمایی به مقصد و از مبدا تهران نیز از هفته‌ای ۲۰ پرواز به هفت پرواز کاهش می‌یابد.

    

رئیس‌جمهور دوشنبه برای دفاع از خاوازی به مجلس می‌رود

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: مجلس دوشنبه هفته آینده درباره گزینه  پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت‌خانه جهادکشاورزی جلسه دارد و رأی‌گیری خواهد کرد و دکتر روحانی برای دفاع از وزیر پیشنهادی خود و برنامه های آن به مجلس می‌رود.  حسینعلی امیری در گفت و گو با ایرنا یادآور شد: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، یک هفته بعد از معرفی وزیر و یا وزرا به مجلس،  جلسه علنی مجلس برای رسیدگی و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی برگزار می‌شود.

    

 دومین دادگاه عباس ایروانی برگزار شد

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات عباس ایروانی و سایر متهمان پرونده گروه عظام در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. به گزارش قوه قضاییه،  قاضی صلواتی در دادگاه با ابراز تأسف،‌ بدهی عباس ایروانی به سیستم بانکی را ۱۵ هزار میلیارد تومان و فرار مالیاتی وی را بیش از ۴۱۸ میلیارد تومان اعلام کرد.