دادستان کل کشور:

دولت هرچه سریعتر سفیر انگلیس را اخراج کند

حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور در حاشیه همایش سراسری مراکز داوری اتاق تعاون ایران با اشاره حضور سفیر انگلیس در تجمعات اخیر گفت: این حضور مفتضحانه نشان‌دهنده آن است که اینگونه حوادث و تجمعات خلاف قانون توسط عناصر خارج از کشور چه آمریکا و چه انگلیس مدیریت می‌شود. حضور سفیر یک کشور در کشوری دیگر و در جمع غیرقانونی تعدادی هنجارشکن به هیچ وجه برای ما قابل قبول نبوده و این اقدام قابل تعقیب است‌. ما از دولت محترم انتظار داریم در اولین فرصت نسبت به اخراج چنین آدم قانون‌شکنی هرچه زودتر اقدام کند. 

    

ابوترابی خبر داد؛

طرح دو فوریتی برای تقلیل روابط با انگلیس

ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی دو فوریتی در مجلس به منظور تقلیل روابط سیاسی با انگلیس خبر داد. وی با بیان اینکه بر اساس این طرح روابط سیاسی بین ایران و انگلیس از سطح سفارتخانه به سطح کنسولی کاهش می‌یابد، به ایسنا گفت: تقلیل روابط سیاسی با انگلیس امروز خواست عموم مردم است چطور می‌شود که یک سفیر با وقاحت تمام در امور داخلی کشور ما دخالت کند و در تجمعی غیر قانونی حضور یابد؟

    

سخنگوی سپاه:

۲۵ میلیون نفر در مراسم تشییع سردار سلیمانی شرکت کردند

سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه در حاشیه مراسم پاسداشت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در جمع خبرنگاران با اشاره به تشییع باشکوه پیکر سردار سلیمانی، گفت: وقتی پیکر سردار را به کشور آوردند در پنج شهر، اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان تشییع شد و ۲۵ میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند و بقیه ۸۰ میلیون ایران نیز داغدار این حادثه بزرگ شدند. وی با بیان اینکه آینده منطقه، آینده‌ای عاری از آمریکایی‌ها خواهد بود، تاکید کرد: به فصل الهی انتهای این مسیر اضمحلال و نابودی رژیم صهیونیستی و حاکمیت مردم فلسطین خواهد بود.

    

لاوروف: 

روسیه آماده برقراری گفت‌وگو بین ایران و آمریکاست

به گزارش ایرنا وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش از ایران و آمریکا می خواهد مسائل خود را از طریق گفت وگو حل و فصل کنند. به گزارش شبکه تلویزیونی روسیه24، سرگئی لاوروف روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی با دینش گوناواردنا وزیر امور خارجه سری‌لانکا گفت: روسیه در صورت علاقه‌مندی ایران و آمریکا، آماده برقراری گفت وگوها بین این دو کشور است. وی افزود: روسیه قصد مداخله در روابط (مسائل) بین ایران و آمریکا را ندارد.

    

دیدار فرمانده سپاه و نخست‌وزیر سوریه

عماد خمیس،  نخست وزیر سوریه که در رأس هیأتی بلند پایه به کشورمان سفر کرده، به منظور عرض تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی، با حضور در ستاد فرماندهی کل سپاه ، با سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه دیدار و گفتگو کرد. سردار سلامی در این دیدار خطاب به عماد خمیس گفت: ما تا آخر کنار شما هستیم، میدان را ترک نمی‌کنیم تا تمامی دشمنان سوریه را ترک کنند و به طور قطع این اتفاق خواهد افتاد.

    

واکنش ریاض به عملیات انتقام‌جویانه ایران علیه آمریکا

کابیه عربستان نسبت به عملیات انقام جویانه ایران علیه پایگاه آمریکایی در عراق واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان(واس)، نشست شورای وزیران عربستان(کابینه) روز سه‌شنبه به ریاست سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در قصر یمامه برگزار شد. شورای وزیران عربستان در بخشی از نشست خود عملیات انتقام‌جویانه جمهوری اسلامی ایران علیه پایگاه آمریکایی را تجاوز به حاکمیت عراق توصیف و این اقدام ایران را محکوم کردند. شورای وزیران سعودی همچنین از جامعه بین‌المللی خواستند که ایران را به احترام به حاکمیت کشورهای خاورمیانه، احترام به قوانین و معاهدات بین‌المللی و همچنین پایان دادن به ایجاد ناامنی در منطقه ملزم کند.