رویترز خبر داد؛

اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره با ایران

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، «کلی کرافت» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد نامه‌ای را به شورای امنیت این سازمان ارسال کرده و در آن آمادگی واشنگتن برای مذاکرات بدون قید و شرط با ایران برای کاهش تنش در منطقه را اعلام کرد. کرافت در این نامه نوشته ایالات متحده به دنبال جلوگیری از تهدید بیشتر برای صلح و ثبات بین‌المللی یا تشدید تنش از سوی ایران است. علاوه بر این، نماینده دائم آمریکا در این نامه مدعی شده که ترور سپهبد قاسم سلیمانی بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل موجه است که به دولت‌ها حق دفاع از خود را می‌دهد.

    

ادعای وزیر خارجه فرانسه:

ایران طی یکی دو سال می‌تواند به سلاح هسته‌ای دست یابد

به گزارش رویترز، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در گفت‌وگو با رادیو آر.تی.ال درباره کاهش تعهدات برجامی اخیر ایران گفت: اگر آن‌ها به ضایع کردن توافق وین[توافق هسته‌ای] ادامه دهند، در یک زمان نسبتا کوتاه، بین یک و دو سال، می‌توانند به یک سلاح هسته‌ای دست پیدا کنند که یک گزینه نیست. وی افزود: وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا، امروز، نشستی اضطراری خواهند داشت تا از راهی برای دور کردن ایران و آمریکا از درگیری بیابند.

    

توصیه محمد مهاجری به ظریف: 

محتوای جلسات سه‌شنبه‌ها با سردار سلیمانی را بازگو کنید

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا در توئیترش نوشت: «حاج قاسم سلیمانی را دشمن زد؛ ظریف را هم خودمان می‌زنیم تا با آمریکا یک-یک شویم. اگر جای ظریف بودم، حرف‌های جلسات صبح سه‌شنبه‌های هر هفته با آن شهید را بازگو می‌کردم تا «دیپلماسی نظام» و «حاج قاسم» و «تاکید رهبرمعظم انقلاب بر وحدت» زیرپای نامردهای کاسب سیاست وانتخابات لگدکوب نشود.»

    

کدخدایی خبر داد؛

اعلام نتایج نهایی بررسی صلاحیت‌ها تا پایان امروز

به گزارش ایسنا، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی درباره زمان اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تا الان حدود ۱۳ هزار پرونده رسیدگی شده است که ان‌شاءالله به بقیه آن نیز تا فردا(شنبه) رسیدگی خواهد شد و نتیجه اعلام می‌شود. وی افزود: در برررسی پرونده کاندیداها و رد صلاحیت‌ها دلایل و مستندات مختلفی وجود دارد؛ مثلا در حوزه اقتصادی ما بحث‌هایی مثل کلاهبرداری، سوء استفاده از بیت‌المال و جابجایی اموال عمومی را مدنظر قرار می‌دهیم. برخی از این اشخاص نیز، آرای محاکم قضایی را دارند یعنی محکوم شدند.

    

مجلس بودجه 99 را پس از انتخابات اسفند بررسی می‌کند

احمد امیر آبادی‌فراهانی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 مجلس شورای اسلامی در تشریح روند بررسی لایحه بودجه سال آینده در این کمیسیون، به تسنیم گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده بررسی لایحه بودجه 99 تا دوم بهمن به پایان می‌رسد و در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد و نمایندگان نیز 10 روز فرصت دارند تا لایحه را بررسی و پیشنهادات خود را مطرح کنند. اما به دلیل اینکه مجلس تا 12 بهمن‌ماه به صورت مستمر جلسه علنی دارد و پس از آن تا 4 اسفند نمایندگان در حوزه انتخابیه خود حضور دارند، بررسی بودجه سال 99 پس از برگزاری انتخابات مجلس (دوم اسفند) در پارلمان انجام می‌شود.

    

آیت‌الله رسولی محلاتی درگذشت

آیت‌الله سیدهاشم رسولی محلاتی، نخستین رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و مؤلف، مترجم و گردآورنده آثاری در حوزه تاریخ اسلام و سیره ائمه اطهار(ع) شامگاه پنجشنبه در سن 89 سالگی دعوت حق را لبیک گفت. وی از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۲ نخستین رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بود و نمایندگی استان تهران را در دومین دوره مجلس خبرگان رهبری بر عهده داشت.‌ آیت‌الله رسولی محلاتی همچنین پدر همسر حجت الاسلام ناطق نوری، حجت‌الاسلام شهیدی و عباس آخوندی بود.