سردار رحیمی:

پلیس در تجمعات اخیر تهران تیراندازی نکرده است

سردار حسین رحیمی، وضعیت امنیتی پایتخت را با توجه به برگزاری تجمعات، مطلوب ارزیابی کرد. وی در مورد اخباری مبنی بر زخمی شدن تعدادی از تجمع‌کنندگان، به فارس گفت: پلیس با صبر و مدارا با افرادی که تجمع کرده بودند رفتار کرد. در تجمعات دیروز و امروز پلیس به هیچ وجه تیراندازی نکرد چرا که سعه صدر و خویشتن‌داری در دستور کار ماموران پلیس پایتخت بوده است. 

    

انگلیس سفیر ایران در لندن را احضار کرد

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز، وزارت خارجه انگلیس، سفیر ایران در لندن را احضار کرده است. علت این احضار، بازداشت سفیر انگلیس در تهران عنوان شده است. مک ایر، سفیر انگلیس در ایران شنبه شب به دلیل حضور در تجمعات اعتراضی تهران بازداشت و به گفته مقامات، 15 دقیقه بعد آزاد شد. همچنین روز گذشته ویدئویی با آرم ناجا از حضور او در تجمعات منتشر شد.

    

میرزایی نیکو:

۳۰ نماینده یکشنبه شب به یکباره تایید صلاحیت شدند

قاسم میرزایی نیکو، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به اعلام نتایج نهایی بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس یازدهم به ایسنا گفت:‌ طبق اطلاع ما در مرحله اول ۱۲۰ نماینده داوطلب نمایندگی رد صلاحیت شده بودند که شب گذشته(یکشنبه 22 دی)  یک مرتبه ۳۰ نماینده را تایید صلاحیت کردند. تا آخر وقت اداری روز گذشته به این نمایندگان گفته بودند که صلاحیتتان رد شده اما به یک باره آخر شب گذشته به یک باره به آنها اعلام کردند که صلاحیتشان تایید شده لذا در حال حاضر تعداد نماینده‌های فعلی که برای انتخابات مجلس یازدهم قصد کاندیداتوری دارند و رد صلاحیت شده‌اند، ۹۰ نفر می‌باشد.

    

پیام تبریک روحانی به پادشاه جدید عمان

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در پیامی با تبریک انتصاب «هیثم بن طارق آل سعید» به عنوان سلطان عمان ابراز امیدواری کرد، روابط فی ما بین در دوره زعامت ایشان نیز با حکمت و درایت، بیش از پیش و در همه زمینه‌ها گسترش یابد. در بخشی از این پیام آمده است: روابط جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در زمان مرحوم مغفور عالی‌جناب قابوس بن سعید سلطان فقید عمان براساس اعتماد متقابل پایه‌گذاری گردید. 

    

از سوی روحانی صورت گرفت؛

ابلاغ قانون اقدام متقابل در برابر آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، قانون اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان «سازمان تروریستی» توسط ایالات متحده آمریکا را که در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در روز سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ تصویب شده بود را به دستگاه‌های ذی ربط ابلاغ کرد. این قانون در سه ماده در مجلس تصویب و به تأیید شورای نگهبان نیز رسید. 

    

درخواست آلمان از مسکو درباره ایران

به نوشته خبرگزاری «تاس»، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در گفت‌وگو با روزنامه «ساربروکر زیتونگ» گفت: «روسیه به عنوان یک امضا‌کننده (توافق برجام) و عامل ثبات در منطقه، مسئول حفظ (این توافق) است. ما می‌خواهیم که مسکو در طول مذاکرات آینده، ایران را وادار کند تا رفتار عادی داشته باشد. همچنین روسیه می‌تواند از نفوذ خود در سوریه برای جلوگیری از تشدیدتنش‌ها استفاده کند.»

    

نماینده رهبری در نیروی قدس سپاه: 

هنوز انتقام خون سردار سلیمانی را نگرفته‌ایم 

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام علی شیرازی، نماینده رهبر معظم انقلاب در نیروی قدس سپاه به شبکه «المسیره» یمن گفت: هنوز انتقام ترور شهید سلیمانی و همرزمانش را از دشمن نگرفته‌ایم. ضروری نیست که ایران به تنهایی انتقام بگیرد بلکه جبهه مقاومت نیز به نوبه خود و با قدرت انتقام خواهد گرفت و «سیلی‌های دیگری» در راه است که دشمن آنها را دریافت خواهد کرد.