از سوی رهبر انقلاب صورت گرفت؛

انتصاب دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام حمید شهریاری را به دبیرکلی مجمع تقریب مذاهب اسلامی منصوب کردند. در بخشی از این حکم آمده است: «انتظار از مجمع تقریب آن است که با استفاده از ظرفیت بی‌انتهای عقلانیت اسلامی که در نیروهای فکری و علمی جهان اسلام وجود دارد، به ویژه برگزیدگان جوان و پرنشاط، گام بلندی در تقریب فکری و عملی مذاهب اسلامی، برداشته و حرکتی را که از چند دهه پیش آغاز شده نوسازی نماید، بحول الله و قوّته.»

    

روحانی در جریان «زمان دقیق» اجرای طرح بنزین بود

احمد علیرضابیگی، عضو کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به برگزاری چند جلسه با وزیر کشور به مهر گفت: در این جلسه آقای رحمانی‌فضلی اعلام کرد چهارشنبه ۲۲ آبان ماه دقیقاً دو روز قبل از اعلام رسمی افزایش قیمت بنزین، بنده در جلسه هیأت وزیران گزارشی ارائه دادم و اعلام شد که در روز جمعه ۲۴ آبان ماه، افزایش قیمت بنزین انجام خواهد شد. در آن جلسه رئیس‌جمهور حضور داشت بنابراین وی از افزایش قیمت بنزین در روز جمعه اطلاع داشت.

    

دستورات مهم روحانی به سفیر جدید ایران در روسیه

کاظم جلالی، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه روز یکشنبه و پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با رئیس جمهور دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس جمهوری در این دیدار با اشاره به روابط خوب دو جانبه و همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تهران - مسکو، بر ضرورت اهتمام در راستای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشورمان به سرمایه‌گذاران و بخش‌های خصوصی و دولتی محل ماموریت و تلاش برای تسریع در اجرای توافقات فی مابین و توسعه، تقویت و تحکیم روابط و مناسبات همه جانبه با روسیه به عنوان کشوری دوست و همسایه تاکید کرد.

    

دیدار ظریف و نخست‌وزیر قطر

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و «شیخ عبدالله بن ناصر آل ثانی» نخست وزیر و وزیر قطر در حاشیه نشست «فروم دوحه» دیدار کردند. در این دیدار دو طرف در خصوص همکاری‌های دوجانبه در حوزه های مختلف و مورد علاقه و همچنین موضوعات منطقه گفت وگو و تبادل نظر کردند. دیدار و گفت و گو با نخست وزیر لهستان و فالح الفیاض مشاور امنیت ملی عراق از دیگر دیدارهای وزیر امور خارجه در حاشیه فروم دوحه بود.  

    

کیانوش راد دستگیر شد

محمد کیانوش‌راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو حزب اتحاد ملت با حضور نیروهای امنیتی در منزلش بازداشت شد. ایلنا نوشت: به گفته منبعی نزدیک به این فعال سیاسی، وی به زندان اوین منتقل شده اما هنوز مشخص نیست توسط چه ارگانی دستگیر شده است.

    

بازداشت یکی از عوامل شبکه نفوذ پس از ورود به کشور

فارس نوشت: یک منبع آگاه از شناسایی و دستگیری یکی از عوامل شبکه نفوذ امنیتی-اقتصادی پس از ورود به کشور خبر داد و گفت: ج.ع با همکاری دیگر مرتبطان خود از طریق تاسیس شرکت‌های پوششی و سازمان‌یافته اقدام به پولشویی، جعل سند و نفوذ در بدنه دولتی و حاکمیتی کرده است. وی افزود: برخی از مرتبطین فرد مذکور که از حامیان جریان فتنه ۸۸ بودند، به واسطه ارتباط با برخی سفارتخانه‌های خارجی پروژه نفوذ امنیتی-اقتصادی را هدایت می‌کردند.

    

سپیده قلیان به ۵ سال حبس محکوم شد

جمال حیدری‌منش، وکیل سپیده قلیان از حکم پنج سال زندان برای موکلش خبر داد و به ایلنا گفت: با توجه به اینکه موکلم در مرحله بدوی به ۱۸ سال حبس محکوم شده بود، ما به حکم دادگاه بدوی اعتراض کردیم و با وجود دستور آقای رئیسی درباره تجدید نظر در احکام مربوط به پرونده هفت تپه روز چهارشنبه باخبر شدیم که رأی صادر شده است. گویا دادگاه جرم تبانی را تشخیص داده و برای موکلم این رأی را صادر کرده است.