23 نماینده مبتلا به کرونا هستند یا 6 نماینده؟

عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته خبر از مثبت بودن تست کرونای 23 نماینده مجلس داد. اما اسدالله عباسی، دیگر عضو هیأت رئیسه‌ مجلس، این خبر را تکذیب کرد و گفت: آخرین تعدادی که از نمایندگان مبتلا به صورت رسمی از سوی وزارت بهداشت به هیأت رئیسه مجلس اعلام شد همان ۵-۶ نفر است و نتایج تازه‌ای به دست ما نرسیده است. عباسی در خصوص مصاحبه مصری نایب رئیس مجلس  گفت: احتمال دارد ایشان از منابع موثق خبری را دریافت کرده باشند، اما هنوز در این زمینه خبر دقیقی به هیات رئیسه مجلس اعلام نشده است.

    

درخواست کمک ایران از روسیه در پی شیوع کرونا

در پی شیوع کرونا ویروس در ایران، تهران خواهان کمک روسیه شد. به گزارش اسپوتنیک، سفیر ایران در روسیه در پاسخ به پرسش خبرنگار رسانه روس مبنی بر درخواست کمک ایران از روسیه در زمینه کرونا ویروس گفت: بله ما چنین درخواستی از روسیه کرده‌ایم، ما از کمک‌های بشردوستانه از همه کشورها، از جمله از هم‌فکران خود استقبال می‌کنیم.

    

احتمال برگزاری نشست ایران، روسیه و ترکیه

به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت خارجه روسیه، کاخ کرملین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که برگزاری نشستی با حضور ولادیمیر پوتین، حسن روحانی و رجب طیب اردوغان، رهبران روسیه، ایران و ترکیه در حال بررسی است. گفتنی است کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در دیدار دیروز خود با رئیس کمیته روابط خارجی شورای فدراسیون روسیه، گفت که حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران به ولادیمیر پوتین همتای روس خود پیشنهاد داده تا نشست آتی مذاکرات آستانه در تهران برگزار شود.

    

صحت انتخابات مجلس در ۱۳۴ حوزه انتخابیه تأیید شد

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، سید اسماعیل موسوی، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور، گفت: امروز مراتب تایید صحت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۵۰ حوزه انتخابیه دیگر که از سوی شورای نگهبان صادر شده است، به وزارت کشور واصل شد که با توجه به تایید صحت انتخابات در ۸۴ حوزه انتخابیه تا شامگاه روز گذشته، تاکنون در مجموع، صحت انتخابات ۱۳۴ حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی به تایید شورای محترم نگهبان رسیده و مراتب تایید به وزارت کشور واصل شده است.

    

در واکنش به اظهارات ظریف؛

هند سفیر ایران را احضار کرد

به گزارش مهر، اسپوتنیک در خبری فوری اعلام کرد که وزارت خارجه هند در واکنش به اظهارات محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، دیپلمات ارشد ایران در دهلی را احضار کرده است. وزیر خارجه کشورمان روز دوشنبه در پیامی توئیتری نوشت: «ایران موج خشونت سازمان یافته علیه مسلمانان هند را محکوم می‌کند. ایران، قرن‌ها دوست هند بوده است. از مقامات هند می‌خواهیم که رفاه «همه» هندی‌ها را تضمین کنند و اجازه ندهند این آدم‌کشی بی‌معنا ادامه یابد. مسیر پیش رو باید بر اساس گفت‌وگو و حاکمیت قانون باشد.»

    

سنگاپور مانع ورود مسافران ایرانی می‌شود

به گزارش ایلنا به نقل از استریت تایمز، از روز چهارشنبه (چهارم مارس)، مسافرانی که طی دو هفته  گذشته به کره جنوبی، شمال ایتالیا و ایران رفته‌اند، اجازه ورود به سنگاپور را ندارند این ممنوعیت تا اطلاع ثانوی وجود دارد.

    

مشاور رئیس قوه قضاییه درگذشت

به گزارش ایسنا، احمد تویسرکانی، مشاور رئیس قوه قضائیه که در بیمارستان بقیة‌الله بستری بوده شب گذشته دار فانی را وداع گفته است. وی در زمان ریاست صادق آملی لاریجانی بر قوه قضاییه، رئیس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بود. پس از انتصاب خداییان به عنوان رئیس جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تویسرکانی به عنوان مشاور سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه منصوب شد. تویسرکانی سابقه بیماری قلبی داشته است. اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه درگذشت وی بر اثر ابتلا به کرونا بوده است.